» Een Handleiding Tegen Sihr, Bezetenheid en het Boze Oog.

Lady_S 16 apr 2011

  1. Een handleiding tegen Sihr, bezetenheid en het boze oog, uit de Koran en de authentieke Sunnah.

    Geschreven door Abu Abderrahman Ibn Ahmed.


    Inhoudsopgave:
    Voorwoord van de auteur.
    1. De bewijzen voor het bestaan van de Djinn.
    - 1.1 Definitie van de Djinn.
    - 1.2 De soorten Djinn.
    - 1.3 Moslims en ongelovigen onder de Djinn.
    2. De strijd is begonnen!!
    3. Wat is Sihr?
    - 3.1 Sihr als betekenis in het geloof.
    - 3.2 Bewijs van Sihr in de Koraan en Sunnah.
    - 3.3 Bewijs uit de Koraan.
    - 3.4 Bewijzen uit de Sunnah.
    4. Het Contract tussen de Tovenaar en de Shaytaan.
    5. Het gevaar van het bezoeken van een Tovenaar!!
    6. Hoe herken ik een Tovenaar?
    7. Sihr en zijn vormen.
    8. De werkers van de Tovenaar(Gadim Al-Sihr).
    9. Plekken waar de Sihr vaak verborgen zit.
    10. Bezetenheid en zijn verschillende vormen.
    - 10.1 Bewijzen uit de Koraan.
    - 10.2 Bewijzen uit de Sunnah.
    - 10.3 De niveau’s van Bezetenheid door de Djinn.
    - 10.4 Het binnentreden van het menselijk lichaam en de reden waarom.
    - 10.5 Djinn Tajier, feit of fictie!
    11. Het Boze Oog en Al-Hasad.
    - 11.1 Het Boze Oog is echt en geen fabeltje!
    - 11.2 Bewijzen uit de Koraan.
    - 11.3 Bewijzen uit de Sunnah.
    - 11.4 Verschil tussen het Boze Oog en Al-Hasad.
    - 11.5 Soorten Boze Oog.
    - 11.6 Boze Oog van de mens en van de Djinn!
    - 11.7 De eigenschappen van de ‘Aaien en de Hasid.
    - 11.8 Hoe werken het Boze Oog en Hasad?
    - 11.9 Wat te doen om het Boze Oog af te weren als men vreest dat men
    wordt geraakt?
    12. Algemene Symptomen voor Sihr, Bezetenheid en Het Boze Oog en
    Al-Hasad.
    - 12.1 Symptomen van Sihr.
    - 12.2 Symptomen van Bezetenheid.
    - 12.3 Symptomen van Al-‘Ain(Boze Oog en Al-Hasad).
    - 12.4 Manieren om te ontdekken wat je hebt.
    13. Dromen en hun betekenissen.
    - 13.1 Al-Jathoom ook wel bekend als boegebez.
    - 13.2 De Medische Jathoom.
    - 13.3 Al-Jathoom veroorzaakt door de Djinn.
    14. Voorkomen is beter dan genezen!
    - 14.1 De smeekbedes van de Ochtend en de Avond.
    - 14.2 De Standaard Zaken.
    - 14.3 De Voorwaarden van Laa Illaha Illa ALLAH.
    - 14.4 De bruiloft van verderf en zonde!
    - 14.5 Advies aan het nieuwe bruidspaar.
    15. De behandeling nadat men getroffen is door Sihr en Bezetenheid.
    - 15.1 De Sihr onschadelijk maken als bekend is waar deze zich bevindt.
    - 15.2 Drie soorten Roqyah?
    - 15.3 De behandeling met de toegestane Roqyah voor degene die geraakt
    is door Sihr en Al-Mass.
    - 15.4 De Behandeling van Rabt.
    - 15.5 De Behandeling tegen Sihr Al-Makul wal Masrub.
    - 15.6 Al-Toekaal!
    - 15.7 Het veelvuldig drinken van Roqyah water.
    - 15.8 Transformatie.
    - 15.9 Tekenen dat een Djinn het lichaam heeft verlaten.
    16. De behandeling van het Boze Oog en Al-Hasad.
    - 16.1 De behandeling van het Boze Oog en Al-Hasad als de gever bekend
    is.
    - 16.2 De behandeling van het Boze Oog en Al-Hasad als de gever
    onbekend.
    17. De behandeling door verschillende wateren.
    - 17.1 Roqyah water.
    - 17.2 Zamzam water.
    - 17.3 Regenwater.
    - 17.4 Rozewater.
    18. De behandeling door middel van kruiden en planten.
    - 18.1 Al-Haltit
    - 18.2 Al-Theriak
    - 18.3 Dam Al-Agawayn
    - 18.4 Al-Qist Al-Hindi en Al-Qist Al-Bahri
    - 18.5 Sidr
    - 18.6 3ar3ar
    - 18.7 Senna
    - 18.8 Rayhaan
    - 18.9 Saffraan
    - 18.10 Gingseng
    - 18.11 Habbat Al-Sawda
    - 18.12 Al-Harmal
    19. De behandeling door middel van olieën.
    - 19.1 Olijfolie
    - 19.2 Sadeb Olie en Sadebkruid
    - 19.3 Habbat Sawda olie en Habbat Al-Sawda Kruid
    20. De behandeling door middel van honing.
    21. De behandeling door middel van dadels.
    22. De behandeling door het nachtgebed.
    23. De behandeling door middel van Hijamah.
    - 23.1 Betekenis van Hijaamah taalkundig en in het geloof.
    - 23.2 Geschiedenis van Hijaamah.
    - 23.3 Verschillende soorten Hijaamah.
    - 23.4 Bewijzen van Hijaamah in de Sunnah en een aantal regelgevingen
    ervan.
    - 23.5 De beste tijd voor Hijaamah.
    - 23.6 Hoe werkt Hijaamah?
    - 23.7 Hijaamah bij de Profeet(vrede zij met hem).
    - 23.8 Tegen welke aandoeningen of ziektes helpt Hijaamah?
    - 23.9 Wat te doen voor tijdens en na de behandeling.
    - 23.10 Hygiene hoe zit het daarmee?
    - 23.11 Hijaamah bij vrouwen.
    - 23.12 Mag de hajaam geld vragen?
    - 23.13 Wat gebeurt met de Djinn in het lichaam tijdens Hijaamah?
    - 23.14 Hijaamah tijdens het vasten?
    24. Zaken die de genezing vertragen of moeilijk maken.
    25. Kan ik zelf Roqyah doen?
    - 25.1 Toch een raaqi nodig?
    - 25.2 Tekenen van iemand die met Djinn werkt.
    - 25.3 Eigenschappen van een goede raaqi.
    - 25.4 Onduidelijkheid over de hadith van 70.000 mensen.
    26. Beproevingen en ziektes zijn een gunst van ALLAH.
    27. Meest gestelde vragen over Roqyah
    - 27.1 Het oordeel over het geld vragen voor Roqyah.
    - 27.2 Het oordeel over het uitvoeren van Roqyah bij een menstruerende
    vrouw of een persoon in Janabah(grote onreinheid).
    - 27.3 Het oordeel over het gebruiken van een amulet.
    - 27.4 Mag de raaqi de vrouw aanraken tijdens de behandeling?
    - 27.5 Mag de vrouw zich ontbloten tijdens de Roqyah?
    - 27.6 Wat is het oordeel van het schrijven van Koraan op blaadjes met
    saffraan en het laten oplossen in water?
    - 27.7 Het oordeel van het reciteren over grote hoeveelheden watertanks.
    - 27.8 Het oordeel van het bezoeken van een sahir of waarzegger zonder
    dat men weet dat het een sahir of waarzegger was.
    - 27.9 Het oordeel over het praten met de Djinn.
    - 27.10 Het oordeel over het gebruik van bukhoor(wierook) bij een Roqyah
    behandeling.
    - 27.11 Is het voldoende om Surah Al-Baqarah af te laten spelen voor
    bescherming in het huis of moet met het reciteren?
    - 27.12 Wat is het oordeel over drinken of wassen met water waarover de
    gever van het Boze Oog heeft geblazen of zichzelf in heeft gewassen of
    een kledingstuk in heeft gewassen voor het slachtoffer?
    - 27.13 Het vragen om hulp bij de Djinn voor Roqyah
    Tot Slot
    Appendix 1 Roqyah ayat Dwam Al-Fahisat(voor Djinn ‘Aasiq).
    Appendix 2 Roqyah ayat Al-Sihr.
    Appendix 3 Roqyah Algemeen.
    Appendix 4 Roqyah ayat Al-‘Ain wal Hasad.
    Appendix 5 Roqyah ayat Al-Harak.
    Appendix 6 Roqyah ayat Al-‘Adaab.
    Appendix 7 Roqyah ayat Al-Yahood Wa Nasara.
    Appendix 8 Kafl Al-Djasad(dichten van het lichaam
     
  2. Voorwoord:

    Alle lof zij Allah, we prijzen Hem en vragen Zijn Hulp en we zoeken
    bescherming bij Allah tegen het slechte van onszelf en tegen het kwade
    van onze handelingen. Degene die wordt geleidt door Allah kan niet
    afdwalen en degene die Hij laat afdwalen kan niet geleidt worden.
    Ik getuig dat er geen God is dan Allah, Hij is Een, zonder partner met Hem
    en ik getuig dat Mohammed(vrede zij met hem) Zijn dienaar en
    boodschapper is.

    “O gij die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij gij Moslim zijt”.(Ali
    ‘Imraan vers 102)

    “O, gij mensen, vreest uw Heer, Die u van één enkele ziel schiep en daaruit haar gezellin
    schiep en uit hen beiden mannen en vrouwen verspreidde en vreest Allah in Wiens naam
    gij een beroep op elkander doet en (weest plichtsgetrouw) betreffende de familiebanden.
    Voorwaar, Allah is Bewaker over u”
    .( An-Nissaa vers 1)

    “O, gij die gelooft! Vreest Allah en spreekt de waarheid”.
    “Hij zal uw werken goed voor u maken en u uw zonden vergeven. En wie Allah en Zijn
    boodschapper gehoorzaamt, heeft zeker een grote overwinning behaald”
    .(Al-Ahzaab vers
    70-71)
    Waarlijk de beste toespraak is de toespraak van Allah, de beste leiding is
    Mohammed’s(vrede zij met hem) leiding, en de slechtste zaken(over het
    geloof) zijn die, die(door de mensen) ingevoerd zijn, want iedere
    ingevoerde zaak is een bid’ah(verboden vernieuwing) en iedere bid’ah is
    een daad van misleiding die(wie er ook maar mee begon) in het Vuur zal
    verblijven.
    Vervolgens.
    Als we een onderwerp moeten kiezen in de Islam, waar de hedendaagse
    moslims weinig over weten dan is het wel Tovenarij(Sihr),
    Bezetenheid(Mass) en het Boze Oog(Al-‘Ain en Al-Hasad).
    Dit is te wijten aan de influisteringen van de Shaytaan, want immers 1 van
    zijn grootste wapens is het feit dat hij wil dat mensen niet van zijn bestaan
    afweten, maar een groot deel van dit probleem is ook aan de mens zelf te
    wijten, de moslims zijn teveel bezig met de wereld en niet met hun geloof.
    Ze praktiseren hun geloof nauwelijks en naast het gebed en het vasten zijn
    ze nauwelijks bezig met het vergaren van kennis.
    Het probleem komt naar voren als mensen opeens vreemde ziektes en
    gevoelens krijgen, als dochters niet meer willen trouwen, en mannen
    spontaan krankzinnig worden enz.
    Dan gaan deze onwetende mensen hulp zoeken en ze worden wanhopig en
    hopeloos, en dan komen ze vaak terecht bij de slechtste soort mensen op
    deze aarde, ze komen bij de menselijke Shayateen die de problemen van
    deze mensen verergeren en hen meetrekken in Shirk en Kufr.
    Vaak zeggen deze mensen dat ze niks anders aankunnen, de plaatselijke
    imam in de moskee heeft nauwelijks kennis over dit onderwerp, en de
    mensen worden verder gestuurd.
    Ook zijn er weing raaqis(mensen die Roqyah doen) die alles volgens de
    Koraan en Sunnah doen en geen verboden zaken verrichten. En daarom
    heb ik besloten om met de Wil van ALLAH een handleiding te gaan
    schrijven over dit onderwerp, en met deze handleiding wil ik Insha
    ALLAH een aantallen doelen bereiken.
    Het doel van dit werk is dat de mensen leren om bijzichzelf Roqyah te
    verrichten en bij hun eigen gezinsleden, zodat de roep om de tovenaars
    met de wil van Allah zal verdwijnen. Het is niet het doel van deze
    handleiding dat mensen na het lezen ervan raaqi gaan worden en andere
    mensen gaan behandelen.
    De kennis die in deze handleiding zit is genoeg voor mensen die zichzelf of
    directe famillie leden willen helpen, maar volstaat niet als een gids voor
    raaqis, daarvoor is meer kennis vereist zowel theoretisch als kennis die
    opgedaan moet worden in de praktijk.
    Het doel is ook dat de mensen hun vijand, namelijk Iblies(moge ALLAH
    hem vervloeken) en zijn volgelingen leert kennen, want om iemand te
    bestrijden dien je eerst je vijand te kennen.
    Maar het belangrijkste doel van deze handleiding is dat de mensen zich
    bewust worden van het kwaad wat hen bedreigt, en toevlucht zoeken bij
    Allah, door meer daden van aanbidden te verrichten, vergeving te vragen,
    berouw te tonen en zich niet door de wereld te laten verteren.
    Het gaat er dus om, om de mensen het kwaad te laten zien van het NIET
    goed praktiseren van het geloof, want men kan oftewel Allah aanbidden of
    het verlies tegemoedt gaan.
    Voor jullie staat dus dit werk klaar moge Allah het nuttig voor mijzelf en
    iedereen maken.
    Het heeft enige tijd gekost om dit in elkaar te zetten onder andere door de
    waswaas(influisteringen) die ik erdoor kreeg, maar alle Lof zij Allah, de
    Heer der Werelden die zijn dienaren altijd bijstaat hoe zwak ze ook zijn.
    Wal Hamdullilah!
    Tot slot wil ik vragen iedereen deze handleiding zoveel mogelijk te
    verspreidden onder onze broeders en zusters, moge Allah dit werk van mij
    accepteren en het nuttig maken voor mij en mijn gezisleden in het Graf en
    op de Dag des Oordeels.
    En moge ALLAH mijn ouders zegenen die mij de juiste opvoeding hebben
    gegeven en mijn vrouw die veel geduld met mij heeft gehad, en moge
    Allah mijn nageslacht tot een nageslacht maken dat HEM zal dienen met
    alles wat ze bezitten, zowel hun bezit als zichzelf.
    Het is niet toegestaan deze handleiding voor commerciële doeleinden te
    gebruiken, of iets aan te passen of weg te laten zonder toestemming van de
    auteur en de Rechter die hierover waakt is ALLAH de Rechter der rechters.
    Deze handleiding is geschreven om gratis omwille van ALLAH onder onze
    broeders en zusters verspreid te worden, doe dit dan ook en deel mee in de
    ajr(beloning).
    Ik ben slechts een zwakke dienaar van Allah, alles wat in de handleiding is
    verwerkt komt van betrouwbare boeken en lezingen van geleerden en
    specialisten op dit gebied en alles is volgens de Koraan en de authentieke
    Sunnah van onze geliefde Boodschapper Mohammed(vrede zij met hem)
    en naar voorbeeld van onze Vrome Voorgangers, de Salafu Saleeh.
    Ook zit er wat praktijk ervaring in verwerkt van mijzelf, ik vraag dus
    iedereen die fouten tegenkomt mij hiervan op de hoogte te stellen(met
    inachtneming van de juiste Achlaaq en niet in het openbaar).
    Al het goede komt van Allah, en al het slechte van mij en de Shaytaan,
    moge Allah mij vergeven en hem vervloeken.
    Voor vragen, opmerkingen en dergelijke die met dit onderwerp te maken
    hebben kan iedereen zich richten naar het volgende email adres:
    roqyah@live.nl
    Abu Abderrahman ibn Ibrahim
     
  3. 1. De bewijzen voor het bestaan van de Djinn

    1.1 Definitie van de Djinn

    Wanneer we het hebben over de Djinn, hebben we het over een schepsel
    dat Allah geschapen heeft en dat net als de mens Allah moet aanbidden.
    In de Koraan in Surah Al-Dhaariat vers 56 staat:
    “En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen. “
    Hoewel de Djinn net als ons geschapen is om Allah te aanbidden, zijn er
    verder vele verschillen tussen ons en hen, zo leven zij in een andere
    wereld, die zich in onze wereld bevindt, deze wereld is voor onze ogen
    onzichtbaar en ook de Djinn zelf zijn voor ons niet te zijn.
    Wij kunnen alleen een Djinn zien die een andere gedaante(dier, mens,
    object) aanneemt, maar daar zullen we later op terugkomen.
    Verder hebben de Djinn bepaalde krachten gekregen zoals, lange afstanden
    afleggen in zeer korte tijd, er zijn er bij die kunnen vliegen, er zijn erbij die
    zeer grote kracht bezitten, maar wat duidelijk moet zijn voor iedereen is dat
    dit alles met de wil van Allah gebeurt en dat de Djinn niet het
    ongeziene(Al-Ghayb) kunnen zien en weten zoals vele beweren.
    Zij zijn net als ons onwetend over het ongeziene, zoals het Uur, wanneer
    iemand doodgaat enz, deze macht en kennis ligt alleen bij Allah.
    In de Koraan in Surah Al-A’raaf vers 7 staat:
    “Waarlijk, hij ziet u, hij en zijn stam, vanwaar gij hen niet ziet.”
    Het is dus al duidelijk dat de Djinn schepselen zijn van Allah, en dat ze van
    ons verschillen, dit verschil komt nog meer naar voren als we gaan kijken
    waaruit de Djinn zijn geschapen, het moge duidelijk zijn dat Allah de
    Verhevene de mens uit aarde heeft geschapen, de Djinn is uit iets anders
    geschapen, namelijk uit een rookloze vlam van vuur.
    In de Koraan Surah Al-Rahmaan vers 15 staat:
    “En Hij schiep de djinn uit een rookloze vlam van Vuur.”
    Verder is het zo dat de Djinn hier al eerder op de aarde leefden dan wij, zij
    zijn hier 2000 jaar eerder gekomen dan onze voorvader Adam(vrede zij
    met hem).
    In de Koraan Surah Al-Hidjr vers 26 en 27 staat:
    “Waarlijk Wij schiepen de mens uit droge, klinkende klei, uit zwarte modder in vorm
    gewrocht”.
    “En Wij hadden voorheen de djinn uit vlammend vuur geschapen”
    .
     
  4. 1.2 De soorten Djinn


    Het woordje Djinn heeft verschillende betekenissen in het arabisch, maar
    de betekenis die het meeste klopt is verborgen of verhullen.
    Al-Jawhari zegt: Al-Djaan is de vader van de Djinn, het meervoud is
    Djeenaan.
    In Al-Qamoos Al-Muheet staat: Djannahu Al-Layl betekent, de nacht heeft
    hem bedekt.
    Alles wat van jou verborgen is, is Djunna ‘Anka.
    Djinn Al-Layl betekent de duisternis van de nacht.
    In Lisaanul ‘Arab staat: Janana betekent het verbergen of verhullen van
    iets.
    De Djinn is dus een schepsel dat verborgen is voor ons, wij kunnen het niet
    zien, de foetus, betekent ook Al-Janeen, omdat het verborgen is voor het
    oog in de baarmoeder van zijn moeder.
    Ibn ‘Abd Al-Barr heeft gezegd: Volgens de geleerden van de Arabische
    Taal zijn er verschillende categorieen benamingen van de Djinn:
    1- Wanneer ze over de Djinn in het algemeen praten, dan gebruiken ze
    het woord Djinni.
    2- Als de Djinn van degenen zijn die samen met de mensen wonen in
    hun huizen, worden ze ‘ Aamir genoemd, waarvan het meervoud ‘
    Ummaar is.
    3- Als het een Djinn is die zich bezighoudt met kinderen, noemen ze die
    Arwaah(geesten)
    4- Als de Djinn slecht is dan noemen ze hem een Shaytaan(duivel).
    5- Als hij erger dan dat is, dan noemen ze hem een Maarid(demoon).
    6- Als hij erger dan dat is en zeer sterk is dan noemen ze hem een
    ‘ Ifriet, waarvan het meervoud ‘ Afaareet is.
    Dit zijn dus de benamingen van de verschillende soorten Djinn afhankelijk
    van hun kracht en activiteiten, we kunnen samenvatten dat al deze
    bovengenoemde namen in 3 soorten Djinn te verdelen zijn.

    Abu Tha’laba Al-Khushani zei: De Boodschapper van Allah(vrede zij met
    hem) zei:
    “De Djinn bestaan uit 3 types; Een type dat vleugels heeft, en zij vliegen
    door de lucht, een type dat de gedaante heeft van slangen en honden, en
    een type dat stopt voor een rust pauze en dan weer zijn reis
    vervolgt.â€(Overgeleverd door al-Tahaawi in Mushkil al-Athaar 4/95 en
    saheeh verklaard door Albaani in al-Mishkaat 2/1206 nr. 4148)
     
  5. 1.3 Moslims en ongelovigen onder de Djinn

    Ik had al eerder aangegeven dat de Djinn voor hetzelfde als de mens zijn
    geschapen, namelijk het aanbidden van Allah de Verhevene en daarom
    bestaan er onder de Djinn moslims en ongelovigen.
    Wanneer we praten over moslim Djinn, noemen we ze gewoon Djinn, zij
    zijn namelijk onze broeders in het geloof en het is dus niet gepast om hen
    Shaytaan, Maarid of ‘Ifriet te noemen, omdat dit specifieke namen betreft
    voor de ongelovige Djinn.
    In de Koraan in Surah Al-Djinn vers 14-15 staat:

    “En er zijn onder ons Moslims en er zijn onder ons die van de rechte weg zijn afgeweken.
    En zij die zich onderwerpen - hebben de rechte weg gezocht”.

    “En zij die van de rechte weg afwijken, zullen brandstof der hel zijn.'"

    Ibn Mas’ood(moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert dat de
    Profeet(vrede zij met hem) zei:
    “Iemand van de Djinn(moslim) riep mij, en ik ben met hem meegegaan en
    reciteerde de Koraan voor hen. Hij(de Djinn) nam ons mee en liet ons de
    afdrukken van de plaatsen zien waar zij zijn geweest en de sporen van hun
    vuren.
    Ze vroegen hem(de Profeet) naar eten en hij zei; Jullie kunnen elke bot
    eten als vlees waarover de naam van Allah is uitgesproken en die in jullie
    bezit komt, en alle uitwerpselen als voedsel voor jullie dieren”.
    De Profeet(vrede zij met hem) zei: Dus gebruik deze dingen (de botten en
    uitwerpselen) niet om jullie zelf te reinigen(na het toileteren), want het is
    het voedsel en middelen voor jullie broeders(de moslim Djinn)”. (Muslim
    nr 450)


    Uit deze overlevering kunnen we dus het bewijs vinden dat de moslim
    Djinn onze broeders zijn en dat zij net als wij gewoon eten en zelfs dieren
    hebben die ook voor hen bepaalde zaken doen.
    Hoewel de moslim Djinn onze broeders zijn in het geloof, is het niet
    toegestaan voor ons om hun hulp in te roepen en dergelijke, omdat dit op
    den duur tot Shirk kan leiden zoals bij de tovenaars, we zullen het hier
    Insha Allah later wat uitgebreider over hebben in het hoofdstuk van de
    meest gestelde vragen. Wat wel toegestaan is om de Djinn uit te nodigen
    naar de Islam, dit dient wel door iemand gedaan te worden die standvastig
    is in zijn geloof en een degelijk niveau van kennis bezit, er zijn vele
    verhalen van de selef waarin zij les gaven aan de Djinn.
    In de Koraan in Surah Al- Djinn vers 6 staat:

    “Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden”.

    Het moet nu duidelijk zijn dat de Djinn bestaan, behalve de moslims
    erkennen vele volkeren het bestaan van de Djinn, er zijn talloze verzen in
    de Koraan en zelfs een heel Surah wat hun naam draagt en vele
    overleveringen van de Profeet(vrede zij met hem) over hen.
    Degenen die de Djinn ontkennen nadat het bewijs tot hen gekomen is
    plegen een daad van ongeloof, want wie ook maar niet in 1 vers gelooft
    van Allah heeft daarmee ongeloof gepleegt, moge Allah ons daarvan
    beschermen. Je zult dus alleen zien dat niemand het bestaan van de Djinn
    ontkent behalve iemand die arrogant en hoogmoedig is.
     
  6. 2. De strijd is begonnen!!

    In de Koraan in Surah Al-A’raaf vers 11 t/m 18 staat:

    “Wij schiepen u, daarna vormden Wij u; toen zeiden Wij tot de engelen: "Onderwerpt u aan Adam" en zij onderwierpen zich, behalve Iblies; hij behoorde niet tot degenen die zich onderwierpen”.
    (Allah) zeide: "Wat belette u, u te onderwerpen, toen Ik u (dat) gebood?" Hij antwoordde: "Ik ben beter dan hij. Gij hebt mij uit vuur en hem uit klei geschapen”.(Allah) zeide: "Verwijder u van hier - het is niet aan u, hier hoogmoedig te zijn. Ga heen, gij behoort stellig tot degenen, die vernederd zullen worden."
    Hij zeide: "Geef mij uitstel tot aan de Dag waarop zij zullen worden opgewekt."
    (Allah) zeide: "U is uitstel verleend.
    Hij antwoordde: "Welnu, daar gij mij liet dwalen zal ik hen voorzeker in de weg gaan zitten op Uw rechte pad."
    "Dan zal ik mij gewis vóór hen en achter hen en van hun rechter en van hun linker zijde tonen en Gij zult de meesten hunner niet dankbaar vinden."
    (Allah) zeide: "Ga heen, veracht en verworpen. Wie hunner u ook zal volgen, Ik zal
    voorzeker de hel met u allen vullen."


    En hiermee was de strijd begonnen, de strijd tussen Iblies(vader van de
    Djinn) en zijn volgelingen tegen de kinderen van Adam(vrede zij met
    hem), Iblies(moge ALLAH hem vervloeken) heeft Allah een belofte
    gedaan, en het is zeker dat hij deze belofte gaat nakomen, namelijk dat hij
    alles op alles zal zetten om te zorgen dat hij niet alleen de Hel in gaat.
    Het is jammer om te zien dat velen van ons niet aan onze belofte kunnen
    houden, namelijk de belofte dat wij niemand naast Allah de Verhevene
    aanbidden en dat wij alles in staat stellen om Zijn tevredenheid en genade
    te behalen.
    Welnu is het de tijd gekomen dat we meer ingaan op het onderwerp van
    deze handleiding, de introductie is ten einde, we zullen ons nu gaan richten
    op het kwaad dat hier op deze wereld is, en we zullen dit kwaad proberen
    te onthullen en we zullen met de wil van Allah erin slagen dit kwaad te
    overmeesteren en te bestrijden.
    De eerste 1000 jaar na Adam(vrede zij met hem), heerste er Tawheed op de
    aarde, alle mensen aanbaden niemand behalve Allah. Maar toen begon
    Iblies(moge ALLAH hem vervloeken) na te denken, hij begon na te
    denken over zijn belofte en de haat en wraak die hij tegen Adam(vrede zij
    met hem) had woedde in hem op.
    Hij dacht met een vervloekte gedachte en kwam tot de oplossing dat zijn
    eigen volgelingen van onder de Djinn niet genoeg waren om zijn taak te
    vervullen, zijn taak die tot de Dag des Oordeels zal duren.
    Er moesten helpers gevonden worden van binnen het menselijk ras, hij had
    volgelingen nodig onder de zonen van Adam(vrede zij met hem), immers
    zij konden bepaalde dingen doen die hij niet kon.
    En dus begon hij met rekruteren en onderwees deze mensen in het slechte,
    hij onderwees hen in valsheid, hij onderwees hen in Shirk en Kufr en
    beloofde hen daarvoor roem, rijkdom en grote krachten, maar in
    werkelijkheid heeft hij ze geleid naar de vernietiging van henzelf, hij heeft
    ze geleid naar de Hel!!
    Maar wie zijn de helpers van Iblies(moge Allah hem vervloeken) dan, wie
    zijn deze ondankbare schepselen die denken het op te kunnen nemen tegen
    Allah en zijn oprechte dienaren.
    Het zijn niemand anders dan de tovenaars en soortgelijken van hen, die
    beweren kennis te hebben van het ongeziene, sommigen van hen beweren
    zelfs de Awliyaa(vrienden) van Allah te zijn, maar in feite zijn zij de
    Awliyaa van Shaytaan en zullen ze samen met hem ten ondergaan.
    In de Koraan in Surah Al-Baqarah vers 102 staat:
    “En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen Sihr(tovenarij,bedrog,illusie). En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat
    hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!”


    Uit bovenstaande vers hebben de geleerden 5 leerpunten gehaald voor
    ons, 5 belangrijke punten die we insha Allah zullen bespreken:
    1- De Leer van zwarte magie oftewel Sihr, is iets wat men kan leren, de
    tovenaars hebben zelfs talloze boeken geschreven waaruit hun
    volgelingen kunnen leren en de Shayateen helpen de tovenaars hun
    kennis verder uit te breiden in deze leer.
    2- Het is dus een leer die men kan leren, maar er is een speciale
    voorwaarde verbonden aan het leren van Sihr, men moet namelijk
    eerst ongeloof(kufr) plegen voordat hij wordt toegelaten om Sihr te
    leren, de tovenaar dient dus eerst daden van ongeloof te plegen
    alvorens verder gegaan kan worden met deze leer, dit punt zal later
    uitgebreider aan de orde komen.
    3- Deze leer die men kan bemachtigen is waardeloos, want het is een
    schadelijke leer, wanneer iemand dit leert, is hij gedoemd voor
    eeuwig in de hel te verblijven(behalve als er berouw wordt getoond
    en het geaccepteerd wordt door Allah)
    4- Uit bovenstaande vers komt duidelijk waarmee Iblies(moge ALLAH
    hem vervloeken) de tovenaars lokt, namelijk voor roem en rijkdom,
    zij verkopen hiervoor hun ziel.
    5- De meest belangrijkste les die wij uit deze vers kunnen halen is dat
    de Sihr alleen kan werken met de wil van Allah.
     
  7. 3. Wat is Sihr?


    De geleerden van Ahlu Sunnah wal Djamaa’ah, hebben de definities voor
    Sihr uitgelegd voor ons, ik zal een paar van die meningen opnoemen:
    Over de taalkundige betekenis van Sihr zeggen de geleerden:
    # Al-Layth zegt, Een daad die men doet zodat hij dichter tot Shaytaan komt
    en deze daad wordt verricht met de hulp van Shaytaan.

    # Al-Azhar zegt, Tovenarij vindt zijn basis in het verduisteren/verhullen van
    de werkelijkheid van iets in iets anders.(Tadhib Al-Lugha)

    # Ibn Mansur zegt, De tovenaar laat het valse echt lijken en laat mensen
    geloven in iets dat niet de werkelijkheid is, de werkelijkheid heeft hij dus
    betoverd, met andere woorden heeft hij de werkelijkheid verduisterd.(Lisan
    Al-‘Arab)

    # Shamir overlevert van ibn ‘Aisha dat hij heeft gezegd: De Arabieren
    hebben tovenarij, Sihr genoemd omdat het de gezondheid wegneemt en een
    ziekte in de plaats geeft.

    # Ibn Faris heeft gezegd, sommigen hebben gezegd dat de taak is om het
    valse echt te laten lijken.
     
  8. 3.1 Sihr als betekenis in het geloof

    Fakr Ad-Deen Al-Razi zegt: Sihr in de context van het geloof betekent
    alles waarvan de oorzaak geheim is en wat zich buiten de werkelijkheid
    afspeelt, waarbij het gaat om bedrog en oplichterij.(Al-Misbah Al-Munir)
    Ibn Qudama Al-Maqdisi zegt: Het gaat over knopen, toverspreuken die
    met gesproken of geschreven woorden zijn of daden die effect hebben op
    het lichaam, het hart of het verstand van de betoverde persoon, zonder hem
    zelfs aan te raken.
    Dit is echt en er bestaat zelfs tovenarij die de dood of een ziekte
    veroorzaakt, die een man weerhoudt gemeenschap met zijn vrouw te
    hebben, of die de man van zijn vrouw doet scheiden. Het kan ook haat
    tussen 2 personen veroorzaken of juist 2 personen van elkaar doen
    houden,(Al-Mughni).
    Als we alle meningen hebben bestudeerd, kunnen we in het kort zeggen dat
    de betekenis van Sihr is:
    Een contract tussen de sahir(tovenaar) en de Shaytaan, en soms gebeurt dit
    ook letterlijk op papier waarbij zelfs getuigen aanwezig zijn, waarbij de
    tovenaar bepaalde daden van Kufr(ongeloof) Shirk(Polytheisme), Grote
    zonden en afschuwlijkheden moet doen en waar inruil daarvoor de
    Shaytaan bepaalde zaken voor de tovenaar gaat doen en hem in een
    bepaalde mate gaat gehoorzamen.
    Sihr is echt en geen fabeltje, het is een donkere en afschuwelijke praktijk,
    waarbij levens van mensen kapot worden gemaakt doormiddel van
    spreuken, knopen, tovermiddeltjes, toverbriefjes enz.
     
  9. 3.2 Bewijs van Sihr in de Koraan en Sunnah

    Er zijn vele mensen die niet geloven dat Sihr bestaat en denken dat
    tovenarij alleen in films voorkomt, enerzijds komt dit door onwetendheid
    in het geloof en anderzijds door influisteringen van de Shaytaan die juist
    wil dat mensen niet over zijn duistere praktijken te weten komen.
    Er zijn zelfs mensen, vooral in Marokkaanse kringen die denken dat zolang
    ze niet over Sihr en Shayateen praten dat er dan niks met hen gebeurt, wel
    gaan een deel van deze mensen naar tovenaars toe, dus de logica hier is ver
    te zoeken.
    Natuurlijk moeten wij ons niet bezig houden met Sihr en Shayateen, maar
    wij moeten ons bezighouden met wat het geloof ons over deze zaken
    vertelt, hoe we ons tegen deze zaken kunnen beschermen en hoe we ons
    kunnen genezen als we ermee getroffen zijn. Simpelweg denken dat als
    men er niet aan denkt en over praat dat er dan niks gebeurt is helaas niet
    genoeg.
     
  10. 3.3 Bewijzen uit de Koraan

    “En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen Sihr(tovenarij,bedrog,illusie). En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!”(surah Al-Baqarah 102)

    Mozes zeide: "Zegt gij dit van de waarheid nadat zij tot u is gekomen? Is dit tovenarij? Maar tovenaars slagen nooit."“En toen de tovenaars kwamen, zeide Mozes tot hen: "Werpt hetgeen gij wildet werpen. En toen zij wierpen zeide Mozes: "Wat gij hebt gebracht is slechts bedrog. Voorzeker, Allah zal het teniet doen. Voorwaar, Allah laat het werk der kwaadstichters niet gedijen." En Allah bevestigt de waarheid door Zijn woorden, zelfs al zijn de schuldigen afkerig.
    “(surah Yoenas vers 80-82)
     
  11. 3.4 Bewijzen uit de Sunnah

    ‘Aisha(moge Allah weltevreden met haar zijn) overleverde:
    “Een man genaamd Lubaid ibn al-A’sam(jood) van de Bani Zurayq deed
    Sihr bij de Boodschapper van Allah(vrede zij met hem), totdat Allah zijn
    Boodschapper(vrede zij met hem) zich voorstelde iets gedaan te hebben
    wat hij niet had gedaan(gemeenschap met zijn vrouwen).
    Op een dag, terwijl hij met mij was, riep hij Allah aan, gedurende een
    lange periode en zei hij toen, “O Aisha!
    Wist je dat Allah mij geinformeerd heeft over datgene wat ik aan Hem
    vroeg?
    Twee mannen(2 engelen) kwamen naar mij toe, eentje zat bij mijn hoofd
    en de andere bij mijn voeten. 1 van hen zei tegen zijn metgezel, waaraan
    lijdt deze man(de Profeet)? Hij is betoverd(Matbub of Mashur).
    De eerste vroeg weer, wie deed het? De andere zei, Lubaid ibn Al-A’sam.
    De eerste vroeg weer, wat heeft hij gebruikt(materiaal)? De andere zei, een
    kam en het haar(van de baard) dat eraan vastzat en de wortels van een
    mannelijke dadelboom.
    De eerste vroeg weer, waar is het? De andere zei, in de put van Dharwaan!
    Dus Allah zijn Boodschapper(vrede zij met hem), samen met een paar van
    zijn metgezellen gingen daarnaartoe(de put) en kwamen terug zeggende, O
    ‘Aisha, het kleur van het water was net als dat van henna. En de wortels
    van de dadelboom leken net op de hoofden van Shayateen.
    Ik vroeg, O Boodschapper van Allah(vrede zij met hem), waarom laat u het
    niet zien(aan de mensen)? Hij zei, omdat Allah mij reeds genezen heeft, en
    ik zou het kwaad(fitnah) niet bij de mensen willen verspreiden. Toen gaf
    hij het bevel om de put vol te storten met aarde.” (Bukhari en Muslim)


    WAARSCHUWING!!!
    Bovenstaande hadith is saheeh bevonden door de geleerden van
    hadith, maar deze hadith doet niks aan de perfectie en feilheid van de
    Boodschapper van Allah(vrede zij met hem), zoals door sommige
    innoveerders en vijanden van de Islam wordt beweerd, de geleerden
    van Ahlu Sunnah wa’l Djama’a zowel van vroeger als van nu, hebben
    duidelijk en met bewijs bewezen dat de Sihr waaraan de Profeet(vrede
    zij met hem) leed alleen effect had betreffende of hij wel of niet
    gemeenschap had met zijn vrouwen.
    Het deed niks ten aanzien van andere zaken zoals Openbaringen van
    Allah en dergelijke zoals ook bewezen is in de Seerah(Biografie) van
    de Profeet(vrede zij met hem).


    Abu Huraira(moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde:
    De Profeet(vrede zij met hem) zei:
    “Vermijd de 7 vernietigende zondes(Al-Sab’at Al-Mawbiqaat), de mensen
    vroegen, Wat zijn ze?
    De Profeet(vrede zij met hem) zei:
    Shirk(afgoderij), Sihr(tovenarij), het doden van een persoon zonder shar’i
    reden, Ribaa(rente), Het consumeren van het vermogen van wezen,
    Vluchten van het slagveld(tijdens Jihad), Het beschuldigen van een
    onschuldige kuise vrouw van Zinaa(overspel).(Al-Bukhari en Muslim)


    In bovenstaande hadith zien we dus duidelijk dat de Profeet(vrede zij met
    hem) Sihr oftewel tovenarij als 1 van de grootste zondes aangeeft, het is
    een vernietigende zonde, een zonde waarvoor men een plaats in de hel
    krijgt.
     
  12. 4. Het contract tussen de tovenaar (Sahir) en Shaytaan

    Nu de betekenis van Sihr duidelijk is en er genoeg bewijzen te vinden zijn
    zowel in de Koran als de Sunnah gaan we verder met het uitleggen over
    hoe de tovenaars(moge Allah hen vervloeken en vernederen) werken.
    We beginnen bij het begin, namelijk het contract tussen de tovenaar en de
    Shaytaan, het was al duidelijk dat er afspraken gemaakt worden tussen de
    tovenaar en de Shaytaan en dat deze afspraken soms zelfs op papier
    worden vastgelegd.
    De tovenaar heeft Sihr geleerd oftewel van een andere tovenaar of uit de
    vele boeken die er bestaan over Sihr, hierin staat precies uitgelegd hoe hij
    een contract/samenwerking kan beginnen met de Shayateen.
    De tovenaar roept 1 van de koningen of koninginnen van de Shayateen op
    doormiddel van duivelsspreuken waarin hij ongeloof en shirk pleegt en de
    tovenaar prijst hen en hemelt hen op, ook doet hij daarbij verschillende
    daden van ongeloof en dergelijke zaken, we zullen dit straks verder
    bespreken.
    Daarna zal er een koning of koningin van de Shayateen of een Shaytaan
    met een hoge positie verschijnen aan de tovenaar, dit kan in een gedaante
    zijn van een dier, een voorwerp, of de tovenaar hoort alleen een stem.
    Daarna worden de afspraken gemaakt, de tovenaar belooft de Shaytaan
    daden van ongeloof en shirk te plegen in ruil voor hulp van de Shaytaan
    om bepaalde slechte daden voor hem te doen.
    De Shaytaan geeft in ruil daarvoor een aantal van zijn onderdanen van
    onder de Djinn de opdracht om de tovenaar te gehoorzamen, dit is de
    zogenaamde “ Gadim Al-Sihr” oftewel de werker van de tovenaar.
    Deze werkers haten de tovenaar omdat zij hem moeten gehoorzamen, maar
    zijn bang om hem niet gehoorzamen vanwege hun leider van de Shayateen.
    Hierdoor is er dus een vijandigheid tussen deze werkers van de tovenaar en
    de tovenaar, de Shayateen laten hem en zijn famillie niet met rust en
    bezorgen hem veel ellende, en dit is niets nieuws dan wat Allah de
    Verhevene aan ons verteld heeft, namelijk dat het een schadelijke leer is.
    Er zijn vele methodes die tovenaars gebruiken om een Shaytaan op te
    roepen en met hem een contract af te sluiten of om hem om iets te vragen.
    Niet alle methodes zijn bekend, ik zal er een aantal plaatsen die wel bekend
    zijn.

    1. Tareeqat Al-Iksaam oftewel de methode van de Eed:
    De Tovenaar betreed een donkere kamer terwijl hij in een staat van grote
    onreinheid is(djunub) of kleren aan heeft die zijn besmeurd met onreine
    zaken(bijv. menstruatie bloed) daarna steekt hij een vuur aan, daarop
    plaatst hij wierook waarover hij niet de naam van Allah heeft uitgesproken.
    Voor elke situatie heeft de tovenaar een ander soort wierook, voor
    scheiding bijvoorveeld een stinkende soort en om liefde te creeren een
    aangenaam ruikende soort.
    Daarna spreekt hij bepaalde duivelse spreuken uit vol met Shirk en Kufr,
    waarin hij een eed zweert aan de Shaytaan en hem om hulp vraagt, na dit
    kan de Shaytaan aan hem verschijnen in de vorm van een dier, voorwerp of
    hij hoort gewoon een stem. Hierna zal de tovenaar vragen wat hij wil

    2. Tareeqat Al-Dhabah oftewel de Methode van het offeren:
    De tovenaar neemt een dier, een vogel, of kip of elk ander dier. Het dier is
    meestal zwart, dat is een kleur waar de Djinn van houdt.
    De tovenaar slacht het dier zonder de naam van Allah uit te spreken en
    spreekt in plaats daarvan de naam van een van de Shayateen erover, de
    tovenaar kan in sommige gevallen de persoon die naar hem komt insmeren
    met dit bloed, daarna gooit hij het geslachte dier in een afgelegen plek wat
    een tehuis is van de Djinn, hij keert terug naar huis en zegt duivelsspreuken
    en verzen vol met kufr en shirk op, daarna vertelt hij de Shayateen wat hij
    wil.

    3: Tareeqat Al-Suflee-ah oftewel de Methode van ontheiliging / vernedering:
    Deze methode is populair bij de tovenaars, en hierdoor krijgt de tovenaar
    vele Shayateen onder zijn gezag.
    Deze methode is verschrikkelijk, en moge de vloek van Allah op de
    tovenaars zijn, ik kan niet geloven dat mensen nog naar tovenaars gaan,
    vooral als ze horen van deze methode.
    De tovenaar, plaatst het Boek van Allah onder zijn voeten, en gebruikt het
    als zijn schoenen en gaat zo het toilet binnen terwijl hij duivelspreuken en
    verzen van Shirk en Kufr zegt.
    Als hij klaar is dan beveelt hij de Shayateen wat ze moeten doen.
    Ook verricht de Sahir de meest verschrikkelijke zaken, en voor alle mensen
    die nog denken naar een Sahir te willen gaan lees goed, het ergste is het
    Boek van ALLAH te vernederen, maar de sahir doet ook andere zaken
    zoals het hebben van gemeenschap met 1 van zijn mahram vrouwen, zoals
    zijn moeder, zus enz, of homosexuele gemeenschap.
    O ALLAH vernietig dit soort gespuis en bescherm ons tegen hun daden!
    De Shayateen doen meteen wat de tovenaar wil, omdat dit een geweldige
    grote Kufr is, ze zien de tovenaar bijna als familielid.

    4: Tareeqat Al-Najaasah oftewel de Methode van onreinheid:
    Bij deze methode maakt de tovenaar moge Allah hem vervloeken, de
    verzen van de Koran belachelijk door ze op te schrijven met
    menstruatiebloed, ontlasting enz. Terwijl hij dit doet zegt hij wederom
    verzen van Shirk en Kufr. De Shayateen verschijnen aan de tovenaar en
    doen wat hij zegt.

    5: Tareeqat Al-Tanqees oftewel de Methode van omdraaiing:
    Bij deze methode schrijft de tovenaar Koranverzen op maar draait hij ze
    om, dus hij begint bij het eind van een woord/zin en gaat zo naar het begin,
    daarna reciteert hij duivelsspreuken vol met Shikr en Kufr zodat de
    Shaytaan aan hem verschijnt

    6: Tareeqat Al-Tanjeem oftewel de Methode van Astrologie / Observatie
    Bij deze methode observeert de tovenaar de hemel totdat hij een bepaalde
    ster ziet die hem beschreven is in de boeken van tovenarij. Wanneer hij
    deze ster ziet, reciteert hij spreuken vol met Shirk en Kufr en doet hij
    bepaalde bewegingen waarvan hij denkt de ster aan te roepen, in feite
    aanbidt hij de ster.
    De Shayateen zien hierin een kans om deze tovenaar verder in ongeloof te
    drukken door datgene wat hij vraagt aan hem te geven.
    De tovenaar denkt werkelijk dat de ster het hem gegeven heeft en is zich er
    niet van bewust dat hij net Shirk heeft gepleegd en de Shayateen hem in
    werkelijkheid bedrogen hebben.
    Hij is zich er niet van bewust dat het de Shayateen zijn die datgene wat hij
    vroeg voor hem hebben gedaan.
    Deze tovenaars verklaren ook dat hun magie alleen werkt als de ster er is
    en aangezien sommige sterren maar 1 keer per jaar te zien zijn, wachten
    deze idioten dus elk jaar op deze ster zodat ze weer Shirk en Kufr gaan
    plegen.
    Vele van zulk soort tovenaars zijn de zogenaamde helderzienden en
    astrologen die je zelfs nu op tv ziet, waarbij mensen hen kunnen bellen en
    voor advies en hulp kunnen vragen, deze zielige tovenaars denken
    werkelijk geholpen te worden door sommige sterren en planeten en weten
    niet dat Iblies(moge ALLAH hem vervloeken) en zijn hulpjes hen voor de
    gek houden.

    7:Al-Talaa’eeb bi Sawar wal Ayat oftewel de methode van figuren en tekens:
    Bij deze methode gebruikt de tovenaar een jonge jongen die in een staat
    van kleine onreinheid is, op de linkerhand van de jongen tekent de tovenaar
    een vierkant, om de 4 kanten van het vierkant schrijft de tovenaar allerlei
    spreuken van Shirk en Kufr.
    In het midden van het vierkant dat zich op de hand van de jongen bevindt
    legt de tovenaar bepaalde zaken, zoals blauwe meel en olie of blauwe inkt
    en olie.
    Dit soort zaken zijn allemaal dingen die de tovenaar heeft geleerd van de
    boeken van Sihr, en waarvan de Shayateen houden.
    De tovenaar pakt een rechthoekig stuk papier en schrijft daarop spreuken
    die uit alllerlei symbolen en letters bestaan en plaats dit papier op het
    gezicht van de jongen en pakt zijn hele hoofd nog eens in met een dik stuk
    stof.
    De jongen moet de hele tijd naar zijn palm kijken, maar ziet niks omdat hij
    helemaal ingepakt is.
    De tovenaar gaat door met het reciteren van duivelspreuken en opeens
    hoort hij van de jongen dat hij wat ziet bewegen in zijn palm, de tovenaar
    vraagt wat zie je? De jongen antwoord een man, en nu moet de jongen de
    vragen van de tovenaar aan de man stellen die hij in zijn palm ziet.
    Deze methode gebruikt de tovenaar bijvoorbeeld om bepaalde zaken te
    vinden voor mensen die ze kwijt zijn geraakt of voor vermiste personen, of
    om uit te vissen waar de Sihr is van iemand die geraakt is door Sihr.
    We zien hier weer een voorbeeld van de ultieme slechtheid van de tovenaar
    die een onschuldig klein kind misbruikt voor zijn duivelse praktijken.

    8: Tareeqat Al-Athar oftewel de Methode van persoonlijke eigendommen:
    Bij deze methode vraagt de tovenaar een kledingstuk van de patient waarop
    de geur van zijn zweet nog zit.
    De tovenaar pakt het kleding stuk bij de rand en meet met zijn vingers een
    bepaalde afstand en pakt het kledingstuk daar weer vast.
    Hij reciteert zogenaamd kleine hoofdstukken van de Koraan zoals, Al-
    Takathur en gaat verder met het reciteren van duivelspreuken tussendoor,
    wanneer de Shaytaan aan hem verschijnt(de patient ziet dit niet) beveelt de
    tovenaar de Shaytaan om als de patient door Sihr is geraakt het afgemeten
    kledingstuk langer te maken, als het door een Djinn komt het korter te
    maken en als het iets medisch is gewoon zo te laten. Daarna meet hij het
    kleding stuk weer en als het langer is dan zegt hij tegen de patient dat er
    Sihr op hem gedaan is, als het korter is dan is er een Djinn in hem en als
    het gelijk blijft vertelt hij de patient naar een dokter te gaan.
    Deze methode wordt ook veel toegepast door de berbers in Marokko
    helaas, vaak door famillieleden zelf die zogenaamd de schrik van kinderen
    weghalen door een knoop in een zakdoek te zetten en deze omhoog en
    omlaag te laten bewegen door de Djinn.
    De mensen moeten hiermee ophouden en Allah vrezen en zich weghouden
    van mensen die dit soort praktijken doen zelfs al zijn ze famillie!!
    Bij deze methode zien we de valsheid van de tovenaar die de mensen
    probeert te misleiden dat hij een echte raaqi(iemand die Roqyah doet) door
    Koraan te reciteren, terwijl in werkelijkheid hij een vieze tovenaar is. Ook
    zullen de mensen niks aan het advies hebben om dat de Shayateen meestal
    liegen, dus als een persoon niks heeft zeggen ze misschien dat hij wel wat
    heeft en andersom ook.

    9: Tareeqat Al-Mandal oftewel de Methode van ontdekking/bewijs:
    Bij deze methode gaat de sahir duivelsspreuken reciteren en dua doen aan
    de Shayateen om zodoende antwoorden op bepaalde vragen van hem te
    krijgen.
    Zo kan hij vragen over iets dat gestolen is, waar het zich bevindt en wie het
    gestolen heeft, en waar een Sihr is die gedaan is door een andere tovenaar
    en wie de aanvrager is. De Shayateen staan bekend als leugenaars en zullen
    dus meer liegen dan de waarheid spreken.
    Dit zijn de bekende methodes bij de geleerden van het oproepen van de
    Shaytaan, natuurlijk zijn er nog vele die onbekend zijn, vele
    verschrikkelijke methodes vol met Kufr, Shirk en afschuwlijke zaken.
    Het moge duidelijk zijn voor de mensen dat het absoluut verboden is om
    op bezoek te gaan naar een tovenaar of om zijn hulp en advies in te roepen,
    hoe wanhopig iemand ook mag zijn, Allah en zijn Boodschapper(vrede zij
    met hem), hebben alle ingangen naar een tovenaar verboden verklaard, er
    is een hadith in omloop bij de mensen dat de Profeet(vrede zij met hem)
    zou hebben gezegd bestrijd Sihr met Sihr(Nusrah) en leer Sihr, dit is een
    grove leugen en degene die hier mee doorgaat moet weten dat de
    Profeet(vrede zij met hem) voor degene die over hem liegt een plaats in de
    Hel heeft beloofd.
     
  13. 5. Het gevaar van het bezoeken van een tovenaar(sahir)

    Na alles wat we tot nu toe hebben besproken over tovenaars, zijn er nog
    steeds mensen die het bezoeken van tovenaars rechtvaardigen en die
    werkelijk denken dat deze tovenaars de mensen kunnen helpen.
    Deze mensen realiseren helaas niet het gevaar van het bezoeken van een
    tovenaar, deze tovenaars zijn ongelovigen en de straf voor hen onder
    islamitisch recht is onthoofding met het zwaard, zelfs na zijn berouw
    volgens sommige fuqaha.
    De mensen die ze bezoeken zijn nog slechter af dan ze waren, ze plegen
    namelijk Shirk, een zonde die wanneer er geen berouw voor wordt
    getoond, gegarandeert een plaats geeft in het Hellevuur.

    In de Saheehayn staat vermeld onder gezag van Abu Hureira dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: “Vermijd de 7 vernietigende zondes(die een persoon in hel doen belanden)”
    De metgezellen, vroegen O, Boodschapper van Allah, wat zijn deze(de 7
    zondes):
    De Profeet(vrede zij met hem) zei: Shirk, Sihr, Het doden van een ziel die Allah verboden heeft, behalve volgens regels van de Shar’ia, Ribaa(Rente), Het consumeren van het vermogen van wezen, Wegrennen van het slagveld(Jihad), en het beschuldigen(van Zinaa) van onschuldige kuise vrouwen.


    Mensen realiseren zich het gevaar van het bezoeken van een tovenaar niet,
    behalve dat men er met meer Sihr en meer Bezetenheid eruit kan komen,
    zijn ze vergeten dat ze kufr en shirk hebben gepleegd waarvoor ze voor
    EEUWIG in de Hel belanden als ze sterven zonder berouw.
    Ook voor de mensen die de tovenaars bezoeken en die vragen om Sihr bij
    iemand anders te laten doen realiseren zich niet hoeveel pijn en schade ze
    andere mensen aandoen, hele gezinnen worden kapot gemaakt, bedrijven
    failliet gemaakt, weet dat deze mensen zullen boeten op de Dag des
    Oordeels en zullen betalen met hun eeuwige leven in de Hel!!!

    In Saheeh Muslim staat een overlevering dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: “Degene die naar een waarzegger gaat en hem over iets vraagt(zonder in hem te geloven), zijn gebed zal voor 40 dagen niet geaccepteerd
    worden”


    We zien dus de ernst van de situatie in bovenstaand hadith, dit gaat over
    iemand die er NIET in gelooft en toch zal deze persoon 40 dagen lang geen
    beloning krijgen voor zijn gebed, stel je voor dat deze persoon in de 40
    dagen sterft!! Wat een slecht einde is het zeker.
    Ook moet duidelijk zijn dat met een sahir(tovenaar) niet alleen iemand
    wordt bedoeld die toverspreukjes maakt, maar iedereen die met de Djinn
    samenwerkt, dus waarzeggers, handpalmlezeres, zogenaamde astrologie en
    horoscooplezers, goochelaars, illusionisten enz enz.

    Abu Hureira(moge Allah tevreden met hem zijn) overleverde dat de Profeet(vrede zij met hem) zei: “ Degene die een waarzegger bezoekt en
    gelooft wat hij zegt, heeft ongeloof(kufr) gepleegd in datgene wat is
    geopenbaard(Koran) aan Mohammed(vrede zij met hem)(Abu Dawood).


    We zien dus dat als je een tovenaar bezoekt en niet in hem gelooft je gebed
    voor 40 dagen niet geaccepteerd wordt, geloof je wel in wat hij zegt en
    doet, dan heb je Kufr Akbar gepleegd en ben je een Kafier, zonder oprecht
    berouw zal deze persoon voor eeuwig in de Hel verblijven.
    De geleerden hebben maar 1 situatie toegestaan om een sahir te bezoeken
    en dat is om hem te ontmaskeren bij de mensen, zodat zij weten dat dit een
    tovenaar is, maar dit kan alleen gedaan worden door iemand die sterk in
    zijn geloof staat en kennis heeft over dit onderwerp en een grote Imaan
    heeft zodat hij niet ten val kan worden gebracht door de
    fitan(beproevingen) van de tovenaar en Shayateen, zoals Shaych Ibn
    ‘Uthaymeen(moge ALLAH hem genadig zijn in zijn fatawa heeft gezegd.
     
  14. 6. Hoe herken ik een tovenaar(sahir)?

    Om te zorgen dat men niet naar een tovenaar gaat is het handig om wat
    herkennigspunten te hebben waaraan men een tovenaar of soortgelijke kan
    herkennen.

    - Er wordt naar je naam en de naam van je moeder gevraagd(soms alleen
    naar de naam van je moeder).

    De reden dat de tovenaar naar de naam van je moeder vraagt, terwijl het
    logischer is om naar de naam van je vader te vragen(achternaam) is, omdat
    Iblies moge Allah hem vervloeken, alle kinderen van Adam(vrede zij met
    hem) beschouwt als kinderen van overspel, hij erkent zogenaamd niet dat
    ze een vader hebben maar dus wel een moeder want iedereen wordt
    gebaard door zijn moeder, vandaar het vragen naar de naam van de moeder
    zodat de Djinn info kan halen.

    - De tovenaar vraagt om kledingstukken van de patient, zoals handdoek, tshirt enz, liefst wat nog niet gewassen is.

    - De tovenaar vraagt van je om een bepaald dier(meestal zwart) te gaan slachten zonder de naam van Allah erover uit te spreken, en soms smeert hij de patient in met dit bloed.

    - Het schrijven van spreuken, figuren en symbolen en amuletten waarvan de betekenis alleen bij de Shayateen en de sahir bekend is
    . Een voorbeeld
    daarvan zie je hier beneden.
    Op het eerste gezicht ziet men ook soms Allah staan en de naam van onze
    Boodschapper(vrede zij met hem), maar laat je niet bedriegen deze afbeelding staat vol met shirk en kufr en ophemeling van de Shayateen, vaak worden zulke papiertjes gegeven aan mensen om om hun nek te dragen of om bij de deur of raam te plaatsen voor bescherming. En ook als Sihr zelf gebruikt, waarop teksten en spreuken staan die alleen de tovenaar begrijpt.

    [​IMG]

    - Het maken van een amulet voor de patient die hij om zijn nek of andere ledematen moet dragen of onder zijn kussen moet plaatsen.
    Deze amuletten zijn meestal vierkant of driehoekig en gemaakt van leer of ijzer, in de amuletten bevinden zich smeekbedes voor de duivel en symbolen die Shirk en Kufr symboliseren. Een voorbeeld zien we
    hieronder:
    [​IMG]

    - Het blazen op of het geven van een stuk touw met knopen, zoals Allah ons ook laat weten in Surah Al-Falaq.
    [​IMG]

    - De tovenaar geeft bepaalde dingen aan de patient die hij moet begraven onder de grond.
    Hieronder zien we een voorbeeld daarvan, een dode hagedis moest begraven worden, in zijn bek/maag Sihr die bedoeld was voor een persoon.
    [​IMG]

    - De tovenaar geeft de patient wierook gemaakt van onreinheden en andere vieze zaken en teksten om te verbranden en de rook in te ademen.
    Dit moet gebeuren bij de zonsopkomst(shurooq) en in het midden van de dag(qayloolah) en als we deze 2 periodes bekijken zien we dat we voor beide al een waarschuwing hebben gehad van de Profeet(vrede zij met), zoals in een overlevering van Bukhari en Muslim waarin hij ons
    waarschuwt niet te bidden tijdens het opkomen van de zon omdat deze tussen de hoorns van Shaytaan opkomt.
    En de 2de is een hadith die staat in Tabarani en is Hasan, waarin de Profeet(vrede zij met hem) ons aanbeveelt na het Dhor(midden van de dag) een dutje te doen want de Shaytaan doet dat niet.
    De patient moet dit dus doen in deze 2 periodes omdat dit de periodes zijn wanneer de Shayateen zich verspreiden en hierdoor worden de Shayateen dus geeërd.
    Er is ook nog een 3de periode en dat is de periode van zonsondergang tot de rode gloed weg is, de Profeet(vrede zij met hem) heeft ons in deze hadith die in Bukhari staat aanbevolen onze kinderen binnen te halen in deze tijd, en de deuren en ramen te sluiten en de lichten te doven.

    Zoals de metgezellen al zeiden, er is niks zelfs het klappen van een vogel
    met zijn vleugels of de Profeet(vrede zij met hem) heeft er ons wat over
    geleerd. SubhannAllah!!

    - De tovenaar geeft de patient, een fles/kom water waarin zich papieren
    bevinden vol met shirk en duivelsspreuken en symbolen die alleen zij
    begrijpen, en vervolgens moet de patient hiervan drinken en zich ermee
    wassen op een verlaten plek, zoals een ruine of begraafplaats.

    Let op, men moet deze methode niet verwarren met de methode die
    toegestaan is, zoals het reciteren van Koraan over water waarna men dit
    moet drinken en zich ermee wassen, en het schrijven van Koraan met
    saffraan op een blaadje wat daarna in water wordt gedompeld en men er
    dan van drinkt en wast, dit is toegestaan en werd zelfs door de Sahaba
    toegepast.

    - Het lezen van de palm, het lezen van een kopje, schrijven in zand,
    horoscopen enz enz.


    - Het smelten en overgieten van lood in een pan waarna zogenaamd
    bepaalde dingen duidelijk worden. Of het koken van iets in een pn waarna
    er allemaal voorwerpen uitkomen, ook wordt er vaak bij mensen die gaan
    trouwen metaal voor hun voeten gedaan, meestal gemalen tot poeder.


    - Het geven van een ring waarop rare symbolen gegraveerd zijn, of waarin
    zich briefjes van Sihr bevinden.


    - Hij geeft aan de patient blauwe kralen die hij om zijn nek, of thuis of in
    zijn auto moet houden, vaak worden ook de zogenaamde handjes van
    fatima(Khumajs) gegeven die een persoon bescherming moeten bieden

    deze komen uit de joodse leer genaamd de Kabbala en dit is niks dan een
    Sihr sekte, of de bekende ogen die vaak door turken worden gebruikt, deze
    dingen zijn pure shirk en het is ongelofelijk dat zulke voorwerpen zelfs
    door moslims bij bruiloften als bedankjes worden weggegeven.

    - De tovenaar geeft rare dingen mee aan de patient zoals, eieren waarop
    vreemde teksten staan, of sloten met teksten enz


    - De tovenaar vraagt onmogelijke dingen aan de patient om te halen,
    zoals een muis die nog maagd is, of een muis die wees is, de patient zo
    wanhopig en verblind dat hij is zal zeggen dat hij dat niet kan, de tovenaar
    biedt dan aan in ruil voor een grote som geld het voor hem te halen.

    - De tovenaar geeft de patient water wat hij buiten onder de sterren moet
    zetten en er dan van drinken
    ,
    dit is het zogenaamde Al-Ma-ul Munajjim, het water van de sterrenkijker.

    - De tovenaar doet zich voor als raaqi en reciteert Koraan, tussendoor hoor je hem onduidelijke zaken mormelen en vraagt soms of hij even naar een andere kamer kan gaan, daar wacht de Shaytaan hem op met info.
    Vergeet niet dat Roqyah altijd hard wordt gezegd en alleen met Koraan en
    de toegestane smeekbedes, er wordt niks gemormeld of zacht gezegd, hoor
    je dat wel dan wegwezen, het is een sahir.

    - Hij vraagt de patient een stuk touw om een boom te knopen die de
    tovenaar heeft uitgezocht.

    - Hij geeft de patient een schema, wat hij moet doen zoals 700 x surah Al-
    Fatiha reciteren en 300 keer een bepaalde dhikr doen
    ,
    op het eerste gezicht lijkt er niks raars, behalve dat dit speciale combinaties zijn waarvan de Shayateen juist houden, meestal gaat het hier niet om een sahir maar om een kwakzalver die bid’ah toevoegt aan de Roqyah.

    - Hij vraagt de patient een aantal dagen geen zonlicht in zijn huis te laten
    en ook om geen Koran te lezen en daden van aanbidding te doen en om
    veel muziek te luisteren.

     
  15. Later meer incha'Allah :eek:.
     
    1 person likes this.

Deel Deze Pagina