A Typical Day In Rkempoo!

-AmazighChick 12 mrt 2011

1. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Plaats hier je dagje van rkempo. Ik begin wel..

Dag één

Ik word wakker van de koeien die in de kamer naast me hevig zitten te loeien. Ta ska Khafie .
    Ik loop naar de koeien met een emmertje om ze te melken. Nadat ik klaar ben, hou ik nog snel
    even een glas onder de uiers om er even van te kunnen genieten.'' Aaaah shem, zied zied gha kouzinaa!'' Hoor ik van de binnenplaats, sh*t ze zijn wakker. Tijd voor ontbijt: Thaghelesht 'n watay en een bord vol met eieren met iets van nog 1 liter zjesht 'n zitoun erin. Ik ga zitten op de harde matras en begin te vreten. Het gesmek, geboer en geslurp is om niet aan te horen. Yeh eetmanieren. Nadat we klaar zijn met vreten neem ik de borden en glazen mee naar de keuken zonder keuken zelf, maar in plaats daarvan een middelgrote oppervlakte van 2 meter. Ik ga gehurkt zitten en was met me tantes de afwas in een teiltje af. Als dat werk weer gedaan is, zijn de koeien aan de beurt.
    Ik loop naar die stinkende rbayem en neem wat lange stroken gras en douw het ze in de bek.
    Ik loop een stukje de berg af, naar de schapen. Met een stok prik ik ze in hun kont ' esssh essshh, zieddddd'. Ik drijf ze een stukje naar links, waar meer gras is. Als dat gebeurd is, ga ik naar de
    kippetjes en strooi wat zaad over de grond, meskien de arme kippetjes meteen aanvallen.
    Zo, me werk is gedaan. Nu nog water halen op de ezel. Ik loop naar de stal met de ezels.
    Ik neem de knapste en doe er een zadel om. Ik doe er wat ikdou7en/Akboushen(voor ibdarsen) om en
    jump op de ezel. Ik neem mijn stok en prik in de gat van de ezel;'Errraaa Erraaa!' . Het arme
    beest loopt en we gaan de berg af. Als we er eindelijk zijn, jump ik weer van de ezel af en
    neem de thiyou( tuinslang) en de ikdou7en/Akboushen. Ik loop naar het gat waar water uit
    komt en hou de tuinslag erin. Ik stop het andere uiteinde van de tuinslang in de Akdou7/Akboush.
    Nadat dat gebeurd is met alle Ikdou7en/Akboushen, loop ik weer terug naar mijn egyour
    en hang de hele handel er weer aan. Weer prik ik met de stok in zijn gat;' Eerrraaa shek! Erraaa!'.
    Nadat ik weer thuis ben gekomen, stap ik af en neem de ikdou7en/Akboushen mee naar de binnenplaats. De tuinslangen volgen en de ezel gaat weer naar zijn stalletje. Saffi, ondertussen
    is het tijd geworden voor het avondeten.Tamarakt, Te9resht en della7 aks toetje. In de kouzina
    doe ik mijn werk en we beginnen weer met eten, weer dat gesmek, geboer en geslurp. Weer
    alles in een teiltje afwassen en in smullen van de della7. Na het eten krijgen we de harde
    koekjes en atay. Weer alles in een teiltje afwassen. Ondertussen al 1 uur 's nachts. Nu gaan
    we echt slapen. Met zijn tienen in 1 kamer, naast onze kamer de stinkende loeiende koeien
    waardoor we pas om 4 uur in slaap vallen. Wat een Dag!

-
    Your Turn..!!

Made By Myself And Samir

1 person likes this.
  2. hahahahah die is goed...

3. hahahaha yeh tamshoend dat is dierenmishandeling mag niettt hahaa nee joh

4. maar wel goed verzonnen :D

5. Bazz i cham awatchmaa.. akhmii t3ichath dienyy en je bent nog zo jong,

6. nu nog het vervolgjee

7. ze is er mee bezig ik ben benieuwd

8. up up upu up up up up

9. ik ben ook benieuwd

10. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Jullie mogen ook plaatsen hoor? Trouwens deze topic is ook made by my sis Tetouzient_Alhoceima, zij gaat ook plaatsen.
    Straks plaats ik dag twee, ondertussen mogen jullie ook je dagje in rkempo plaatsen, hoor!

11. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Hahah wat er in dag twee gaat gebeuren is het leukste van rkempo. Maar ik hou het nog geheim, alleen tetouzient_Alhoceima weet, ahah.

12. ish goedd

13. Samir

Samir Viva Real Madrid Populair

10.608
    117
    0
    Mijn Rkempo Ochtend..

om 7 uur in de ochtend word k gewekt door de haan van mn oma.. k draai nog om in mn bed maar de aghyour begint ook al te balken..

[​IMG] [​IMG]

k word wakker en loop dronken naar de kleine toilet. Net als ik lekker wil zitten en bijkomen op de toilet, merk ik dat ze hier andere soort toilet hebben, waarop je niet kan relaxen.... tfoee a3eddeb zelfs op de toilet!

op weg naar de keuken zie ik dat niemand in de woonkamer is.. alleen kleine kinderen hoor ik spelen buiten.. Ooh jaa! mn ouders en zussen zijn weg naar nador om takshita te kopen! Ik had nog gedroomd over tashneeft a3roum met olijven, olijfolie, tahendesht.. maar k weet niet waar dat allemaal ligt! dus k ga naar de kleine koelkast en zoek wat lekkers om te ontbijten..

en voor de dorst

maar nu is het probleem.. waar is dat brood nou gebleven.. jaa je hebt hier geen lidl om even brood te halen natuurlijk.. k kijk in de andere kamers in het huis en in 1 kamer vindt ik gelukkig een doos met brood

Rennend naar de doos kies ik er 1 uit.. maar dan voel ik dat het brood keihard is! en daarnaast zijn er mieren op de grond! tfoeee! ewaa hoe gaan we die la vache que rit eten?
    k trek mn slippers aan en wil ze3ma naar buiten gaan, op zoek naar een winkel..maar dan besef ik dat k in rkempo ben beland..

dan draai ik me om, terug naar de woonkamer.. en zie onder de trap een mandje.. Jaa Daar zitten altijd lekkere dingen in! want daarmee gaat mn vader naar souk

tfoee.. dat ding is leeg! haha maar k weet al wat k ga ontbijten! k ga naar de tuin en zie daar mn redding!

hmmmmmmmmmmm....

Deel Deze Pagina