Belofte om nooit te liegen

Riffijnse 14 jul 2011

1. Belofte om nooit te liegen

Het vertellen van de waarheid is een zeer goede gewoonte. Als je altijd de waarheid spreekt, kun je jezelf een hoop problemen besparen! Hier is een verhaal van een man die veel zondes heeft begaan, maar zijn belofte om de waarheid te vertellen heeft hem gered.

Er kwam eens een man naar de profeet Mohammed sallallahu alaihi wa sallam en zei: "Oh profeet van Allah, ik heb veel slechte gewoonten. Van welke moet ik als eerste afzien?†De profeet zei: "Stop eerst met het vertellen van leugens en spreek altijd de waarheid." De man beloofde dit te doen en ging naar huis.

’S nachts werd de man wakker en was eropuit om te gaan stelen. Voordat hij vertrok dacht hij voor een moment over de belofte die hij maakte met de profeet. "Als de profeet mij morgen vraagt waar ik geweest was, wat zal ik dan zeggen? Zal ik zeggen dat ik naar buiten ging om te stelen? Nee, ik kan dat niet zeggen. Maar evenmin kan ik liegen. Als ik de waarheid vertel zal iedereen me beginnen te haten en mij een dief noemen. Ik zou worden gestraft voor het stelen."

De man besloot die avond niet te stelen en gaf deze slechte gewoonte op.

De volgende dag had hij de behoefte aan het drinken van wijn. Wanneer hij op het punt stond dit te doen, dacht hij bij zichzelf: "Wat zal ik zeggen tegen de profeet als hij mij vraagt wat ik heb gedaan gedurende de dag? Ik kan niet liegen, en als ik de waarheid spreek zullen de mensen mij haten, want het is een moslim niet toegestaan om wijn te drinken." En dus gaf hij het idee van het drinken van wijn op.

Wanneer de man dacht aan iets verkeerds, herinnerde hij zich zijn belofte om de waarheid ten alle tijden te vertellen. Één voor één gaf hij al zijn slechte gewoontes op en werd een goede moslim en een zeer goed mens.

Een goed persoon en een goede moslim kun je pas zijn als je altijd de waarheid spreekt. Een goede moslim is die van Allah houdt en die van Zijn gunsten houdt.

Wanneer Allah - onze Schepper - blij met ons is, zal Hij ons belonen met het Paradijs, een plaats van geluk en vreugde.

Allah Subhana Wa Ta3ala weet het beste.

Wil je meer lezen???? Stuur me dan een pm

2. Moge allah je belonen voor het plaatsen.ameen

3. Jazaka'Allahoe Ghairan voor het plaatse meid!x

4. mashaAllah oegty heel mooi.. bedankt voor het te plaatsen..:)

Deel Deze Pagina