Berberse Legendes en Mythes

latifa-arif 28 apr 2011

1. Plaats hier berberse legendes, volksverhalen en mythes die je in ariff altijd hoort..

Zowel tamza als amziw worden trouwens nog steeds gebruikt als uitdrukking voor iemand die veel eet, krijg ik namelijk vaak te horen ;-)

2. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
  3. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    @ Dujjar: Ad Dajjal in het arabisch. Verschijnt bij einde van de wereld. Pakt dingen met de ene hand en eet ze met de andere ..:

Dat is toch groot Beest, Monster? Die alles wil verwoesten? Dat beest word toch door Isa' ('Alayhi Asalaam) vermoord?

4. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Zowel tamza als amziw worden trouwens nog steeds gebruikt als uitdrukking voor iemand die veel eet, krijg ik namelijk vaak te horen ;-)

Tamza zeg ik als Heks. Als iemand heksenharen heeft, zeg ik tamza. Als iemand bezem is, zeg ik tamza. Als iemand heks nadoet, zeg ik tamza. Als iemand gewoon een heks is, zeg ik tamza.

5. aitwayaghertje

aitwayaghertje Populair

11.264
    93
    0
  6. jaa klopt chick ik ook

7. Thajjenith is zo'n leuk woordje :giechel:

8. als je met vuur speelt ( letterlijk ) : dan plas je ervan in bed
    als je ti7oja overdag vertelt: krijg je later kale kinderen
    als je s nachts een kikker ziet , gooi er zout over heen : kan wel een Djinn zijn

9. dat laatste van Salima heb ik ook een keertje gehoord.

Haha ja tamza zeggen we ook tegen z3ma 'monster' of uhm zoals amazighchick zegt tegen iemand met het haar door de war .. amziw ook voor iemand die teveel eet of veel te snel eet haha ..

10. Wat je nu verteld is bijgeloof volgens mij.Allahoe a3lem.
    Dat heb ik ook vaak gehoord.maar allahoe a3lem.Lijkt me sterk.
    Over in de nacht een kikker zien het kan een djin zijn maar het kan ook gwn een kikker zijn idd.

Deel Deze Pagina