Chretien Basser: "We dienen spelers te overtuigen als we ze tegenkomen"

Midar_1 17 feb 2011

1. Hij speelde het afgelopen jaar niet vaak voor Marokko vanwege blessures, maar dat betekent niet dat de vleugelverdediger niets heeft gedaan voor het land. Mickaël Chretien Basser laat in een interview weten spelers te werven voor de Atlasleeuwen.

"Toen ik met Nancy tegen Montepellier speelde heb ik met El Kaoutari, Belhanda en Aït Fana gesproken. Ik heb toen aangegeven dat het leuk zou zijn als zij zich bij ons zouden aansluiten. Ik heb laten weten dat er iets interessants aan de gang is bij Marokko en dat ik ze betrouwbare spelers vond", aldus Basser.

Basser ziet het als een soort plicht als speler van Marokko. "Het is een onderdeel van ons werk om met spelers die nog twijfelen te praten en te overtuigen om bij ons aan te sluiten. Maar het is slecht adviserend, de uiteindelijke keuze ligt bij een speler zelf."

Chretien Basser was zelf 21 toen hij zijn keuze maakte. Youssef Hadji en Basser's zaakwaarnemer Mounir el Hassouni speelden toen een belangrijke rol. "Bij mij was het zo vanzelfsprekend. Ik was zo blij en trots om deel uit te maken van de Marokkaanse selectie", besluit de rechtsback.

2. musti

musti

5.830
    132
    0
    Ze mogen van mij keer op keer verliezen met hun valse vedetten.

Deel Deze Pagina