De Maan gezien?

Samir 20 mrt 2011

1. Samir

Samir Viva Real Madrid Populair

10.608
    117
    0
    De maan leek afgelopen nacht groter en helderder dan normaal. Dat kwam omdat de maan een pak dichter bij de aarde stond.

Dat de maan groter leek, was te wijten aan verschillende factoren: niet alleen was het zaterdag volle maan, de maan stond afgelopen nacht ook in het zogenaamde perigeum van haar baan, dat is het punt op haar baan dat het dichtst bij de aarde ligt.

Dat zorgde ervoor dat de schijf 8 procent groter leek dan gemiddeld en zelfs 14 procent groter dan in haar kleinste vorm, en dus bijgevolg een stuk helderder was.

De afstand tussen de maan en de aarde varieert tussen ongeveer 363.300 km (dichtste punt) en 405.500 km (verste punt). Afgelopen nacht was dat 356.757 km.

Supermaan is een zeldzaam fenomeen, maar niet heel uitzonderlijk: op 10 januari 2005 kwamen we tot op 356.570 km en op 12 december 2008 tot op 356.565 km.

heeft iemand m gezien?? of allemaal aant slapen die tijd?

(slapen= pingen)

2. had ik wel willen zien.. jammer

3. Jaaa ik had hem gezien hij leek echt groter en die kleur was meer geelachtig
    Was echt mooooiii het leek gewoon alsof die veel dichterbij was

4. Samir

10.608
    117
    0
    masha allah!

5. Toen ik naar mijn kamer ging leek het als er een lampje brandde in mijn kamer. Mijn kamer was echt extreem verlicht. Toen ik keek waar het aan lag, zag ik dat de maan echt helder en groot was. Macha'Allah!!

6. Samir

10.608
    117
    0
    ik had ook precies hetzelfde chaabi girl. Het leek net een zon met wit licht

7. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Ik heb 'm gezien.. Was prachtig..

8. Heb het gezien was schitterend !

9. Jaa ik heb de maan ook gezien. Het was zo helder en het leek idd of het veel dichterbij was dan normaal.. was heel erg mooi om te zien. En het gaf zoveel licht. Mijn gordijnen waren open en het leek net of ik het licht in mijn kamer aan had gelaten zoo een heldere en felle licht scheen er door mijn kamer. Waardoor ik op stond en door het raam had gekeken en de maan echt precies tov mijn raam zag. het was heel erg mooi om te zien. En laatste tijd gebeurt dat wel vaker. SubhanAllah :)

10. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    Het leek bijna eng..

11. nouuuuuu ... ik wilde m ook zien tjonge jonge jonge

12. ik heb het inderdaad ook gezien, terwijl ik aan het pingen was! dus aan het pingen lag het niet! haha..

MashaAllah, het was een super mooi iets om te zien! Soeb7anAllah

13. Trotse_Berber

Trotse_Berber Populair

17.087
    128
    0
    Jullie dachten zeker

14. Aah, gemist! Jammer! Iemand een foto van gemaakt toevallig?

15. Vorige week volgens my was de maan ook echt groot echt mooi om te zien, was beetje donker oranje achtig.

Deel Deze Pagina