De Voorwaarden van Laa illaha illa Allah

latifa-arif 31 mei 2011

  1. De Voorwaarden van Laa illaha illa Allah

    De eerste voorwaarde is Kennis oftwele ‘ilm.
    Iedereen moet de basis kennis hebben over wat de Shahaada precies
    inhoud. Men moet weten wat de Shahaada bevestigd en wat het ontkent.

    Allah zegt in de Koraan Surah Muhammed vers 19:
    “Dus weet dat er geen God is dan Allah, en vraag vergeving voor jullie zondenâ€

    En de profeet vrede zij met hem zei:
    “Iedereen die dood gaat wetende dat er niemand waard is om te aanbidden
    behalve Allah zal het paradijs betreden.â€(Muslim)
     
  2. De Shahaada is dus een getuigenis. Als iemand dus over iets getuigt dan
    moet hij wel weten wat het is waarover hij getuigt, dit lijkt logisch maar is
    toch niet zo, er zijn vele mensen die zichzelf moslims noemen en
    bijvoorbeeld tovenaars bezoeken en aan hen vragen voor genezing, denk
    je dat deze Shahaada nut voor deze mensen heeft?
    Ook zijn er vele moslims in deze tijd die zich afvragen waarom we
    secularisme niet gewoon moeten accepteren, dit zijn mensen die 5 keer per
    dag bidden, vasten en de Shahaada uitspreken, maar ze accepteren een
    wetgever anders dan Allah, denk je dat zij wat aan hun Shahaada hebben?
    En dus is het belangrijk dat we dus kennis hebben over ons geloof om de
    correcte Shahaada te hebben die Insha Allah geaccepteerd zal worden.
    De tweede voorwaarde is overtuiging oftwel al-yaqeen.
    Dit is het tegenovergestelde van twijfel en onzekerheid, in de Islam is bijna
    elke twijfel of onzekerheid gelijk aan ongeloof. We moeten absoluut zeker
    in ons hart zijn van de Shahaada en ons hart moet standvastig zijn in de
    Shahaada.

    De Profeet vrede zij met hem zei:
    “Niemand ontmoet Allah met de getuigenis dat er niemand waardig is om
    aanbeden te worden dan Allah en dat ik zijn Boodschapper ben, en hij
    heeft geen twijfel in zijn getuigenis, behalve dat hij het paradijs zal
    betredenâ€(Muslim)

    Een voorbeeld van dit is, er zijn mensen die zich moslim noemen, die de
    Shahaada hebben gezegd en die dan toch nog twijfelen over bepaalde
    eigenschappen van Allah die bevestigd zijn in de Koran en de Sunnan en
    de Selef, zullen zij nog wat hebben aan deze Shahaada?
    Ook zijn er in deze tijd mensen die veel valse info over de islam
    verspreiden, op internet in boeken enz. Hierdoor kunnen mensen gaan
    twijfelen in hun Shahaada, en het enige medicijn daarvoor is kennis,
    mensen dienen genoeg kennis te hebben om het echte van het valse te
    onderscheiden.

    Allah zegt in surah Fatir vers 28:
    “Het zijn alleen zij die kennis hebben onder Zijn dienaren die Allah vrezenâ€

    De derde voorwaarde is acceptatie oftwel al-qabool.
    Als een persoon de kennis heeft en de overtuiging, dan dient dit gevolgd te
    worden door acceptatie, iedereen die weigert de Shahaada te accepteren of
    hij er nou in gelooft of niet is een ongelovige, de redenen voor het niet
    accepteren is vaak vanwege trots, hoogmoed, jaloezie en andere redenen.
    De acceptatie van de Shahaada houdt ook in dat men dus alles accepteert
    van het geloof dus alles wat in de Koraan staat en alles wat in de Sunnah
    staat, zonder enig recht om hier uit te kiezen van wat hij wel wil geloven
    en praktiseren en wat niet.

    Allah zegt in de Koraan surah al-Baqarah vers 85:
    “Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte?
    Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op
    de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is
    niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.â€

    En helaas gebeurd dit vaak onder de mensen, er zijn zij die bijvoorbeeld
    een vers van de Koraan expres anders interpreteren omdat zij de waarheid
    niet leuk vinden en zij wenden zich af van de uitleg van de Sahaba van
    deze vers, er zijn zij die een hadith lezen die ze niet leuk vinden en dus
    deze zwak verklaren terwijl zij geen hadith geleerden zijn enz.
    De vierde voorwaarde van de Shahaada is onderwerping oftwel alinqiyad.
    Hier gaat het over het fysieke deel van de Shahaada, namelijkde daden van
    aanbidding, dit is eigenlijk de betekenis van Islam, want islam betekent
    zich onderwerpen aan de wil en bevelen van Allah de Verhevene.
    Maar helaas zijn er vele die zeggen dat er geen verband is tussen en geloof
    en daden van aanbidding, je kan een moslim horen roepen dat is de beste
    moslim die ik ooit ontmoet heb, terwijl die persoon nauwelijks daden van
    aanbidding doet.
    Onze Shahaada moet in onze harten, tongen en daden zitten, want dit is
    ook de definitie van imaan(geloof). In ons hart moeten we liefde, vrees en
    hoop voor Allah hebben, met onze tongen moeten we de Shahaada
    uitspreken en met onze acties moeten we uitvoeren wat de Shahaada van
    ons vraagt, iedereen die de Shahaada dus zegt maar geen daden van
    aanbidding doet zijn Shahaada is niet correct.
    Dit betekent niet dat de gelovige geen zondes begaat, nee hij begaat ook
    zondes, maar hij weet daarna dat hij fout is geweest, pleegt berouw en
    onderwerpt zich aan Allah.
    De vijfde voorwaarde is oprechtheid oftwel sidq.
    Oprechtheid staat tegenovergesteld aan hypocrisie en oneerlijkheid. Want
    niet iedereen die de Shahaada zegt is een moslim, de hypocrieten zeggen
    het elke dag, maar toch heeft Allah hen de ergste en diepste hel beloofd.
    Oprechtheid van de Shahaada betekent dat als we het zeggen we dit
    oprecht menen, we liegen niet over deze getuigenis.

    De Profeet vrede zij met hem heeft gezegd:
    “Niemand getuigt dat er niemand waardig is om aanbeden te worden dan
    Allah oprecht uit zijn hart, behalve dat Hij het Hellevuur verboden voor
    hem maakt.â€(Bukhari en Muslim)

    Velen van ons kennen de mensen die de Shahaada uitspreken, maar dit
    alleen doen voor vrees voor zichzelf of om winst uit te halen, dit zijn de
    hypocrieten.

    Allah zegt in surah al-Baqarah vers 8 t/ 10:
    “En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij
    geen gelovigen zijn."

    Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf
    en zij beseffen het niet. ´
    Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke
    straf, omdat zij plachten te liegen.`
    De zesde voorwaarde is zuiverheid oftwel ikhlas.
    Dit betekent dat als we de Shahaada zeggen, we dit alleen voor Allah doen
    met een zuivere intentie dus. We moeten er geen andere reden voor hebben
    dan om het voor Allah te doen, dus het is het tegenovergestelde van
    Shirk(deelgenoten toekennen aan Allah).
    Hier moeten we goed overnadenken, we zijn dus alleen moslim geworden
    omwille van Allah en niet voor onze ouders, vrienden of gemeenschap.
    Een teken van Ikhlas is dat we dus alles doen wat Allah heeft gezegd, wat
    anderen er ook van denken, helaas vraag je je vaak af of vele mensen deze
    voorwaarden wel hebben vervuld. Sommige mensen praktiseren de Islam
    om de manier die bijvoorbeeld hun ouders tevreden stellen, bijvoorbeeld
    een persoon weet dat het haram is om een niet mahram-vrouw een hand te
    geven en doet dit dus niet, maar als hij naar het huis gaat van zijn ouders of
    famillie dan doet hij het wel omdat zijn ouders anders boos worden, of
    iemand weet dat hij moet bidden, maar doet dit niet omdat zijn baas boos
    wordt enz.
    Deze mensen moeten zich echt afvragen of ze moslim zijn voor Allah of
    voor hun ouders, baas en anderen, want op deze manier is er een breuk in
    de Shahaada.
    De zevende voorwaarde is houden van oftwel al-mahabah.
    De gelovige moet van de Shahaada houden, hij houdt van de voorwaarden
    ervan en de benodigheden ervan, hij houdt ook van de mensen die ook aan
    deze Shahaada deelnemen en praktiseren. Deze voorwaarde is zeer
    belangrijk, want als een persoon deze Shahaada doet, maar niet van deze
    Shahaada houdt, en ook niet wat het betekent, dan is zijn geloof niet
    compleet. En als hij van iets meer houdt dan deze Shahaada of van iets
    meer houdt dan Allah, dan ontkent hij zijn Shahaada.
    Helaas ontbreekt dit bij vele mensen, zij houden soms meer van wereldse
    dingen of personen dan van Allah, en zij houden niet van de daden van
    aanbidding die zij moeten doen, terwijl wij moeten houden van datgene
    wat de tevredenheid van Allah oproept. Ook zien we sommige mensen die
    meer houden van de ongelovigen dan hun eigen moslimbroeders, hun
    Wilaaya(loyaliteit) wal Bara’aa(vijandigheid) is niet omwille van ALLAH,
    maar omwille van de ongelovigen en de wereld.
    De achtste voorwaarde is alle andere objecten van aanbidding
    ontkennen oftwel al-haneef.
    Dit lijkt logisch, toch vind je mensen die de Shahaada zeggen en dan
    vervolgens graven aanbidden of de doden, ze doen daar daden van
    aanbidding maar niet voor Allah.
    Denk je dat zij wat aan hun Shahaada hebben op de Dag des Oordeels?
    De negende voorwaarde is dat de moslim standvastig blijft in de
    Shahaada tot hij sterft oftwel Al-ithbaat li Shahaada.
    Dit is nodig als je wil dat je wat aan de Shahaada hebt, je hebt er niks aan
    om in het begin van je leven de juiste Shahaada te hebben en aan het eind
    van je leven niet, je kan niet uitrusten omdat je goede daden in het verleden
    hebt gedaan.

    De Profeet vrede zij met hem zei:
    “Een man doet zijn hele leven de daden van de mensen van het paradijs
    totdat hij een armlengte verwijdert is van het paradijs en dan eindigt hij
    zijn leven met de daden van de mensen van de hel en betreed de hel.â€
    “En een man doet zijn hele leven daden van de mensen van de hel, totdat
    hij een armlengte verwijdert is van de hel en dan eindigt hij zijn leven met
    daden van de mensen van het paradijs en betreed het paradijs.†(Bukhari en
    Muslim)

    En Allah zegt in surah Ali-Imraan vers 102:
    “O gij die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij gij Moslim zijtâ€.

    Dit zijn dus de voorwaarden van de Shahaada, zit zijn de voorwaarden
    voor degene die wenst dat zijn Tawheed sterk wordt, en wanneer dit punt
    bereikt is zal de bescherming en genezing van ALLAH komen en ALLAH
    zal deze dienaar omringen met Barmhartigheid en Leiding.
    - Men dient zich te houden aan ALLE verplichtingen, zoals het gebed en
    de overige 4 zuilen maar ook zaken die betrekking hebben tot het uiterlijk
    zoals, de hijaab(voor de vrouw), de baard(voor de man) enz, in de islam is
    er geen verplichting die wij klein noemen, alles is belangrijk en iets wat
    wij klein kunnen vinden is wellicht groot bij ALLAH.
    Verder dient de man het gebed in de moskee te verrichten indien hij niet
    werkt of op school zit, is dat wel het geval dan dient de man gewoon op
    zijn werk of op school te bidden, gewoon op tijd, vaak weten de moslims
    niet dat hun werkgever/school verplicht is om hen de gelegenheid te geven
    om te bidden, en ook de zusters die naar school gaan of werken dienen op
    tijd te bidden.
    Het vrijdaggebed voor de man is verplicht, of hij nou werkt of op school
    zit, en de zonde is immens voor iemand die het mist en deze persoon maakt
    kans dat ALLAH zijn hart zal verzegelen en hem zal opschrijven in het
    boek van de Munafiqoon(hypocrieten), wees niet verbaasd als ALLAH
    jullie gebeden niet verhoord als men zich niet aan het gebed houdt, het is
    namelijk logisch dat als het contact(gebed) verbroken wordt er geen gehoor
    komt van de andere kant!
    - Men dient zich weg te houden van ALLE verboden, zoals muziek, liegen,
    roddelen, stelen, alcohol drinken, roken, zinaa(overspel), mixen van
    mannen en vrouwen, tv kijken(99% wat op tv is, is gewoon haram!) enz,
    enz, ook hier geldt elke zonde is verschrikkelijk en zoals de selef plachten
    te zeggen,
    “Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar wie tegen je hebt
    gezondigt!â€(Je zondigt namelijk tegenover ALLAH)
    - Men dient altijd wudu te hebben, of als men daartoe niet in staat is
    tenminste zovaak als hij kan wudu te doen als deze vebroken wordt en
    tenminste wel altijd met wudu gaan slapen
    - Men dient elke dag na fajr de smeekbeden van de ochtend te zeggen en na
    ‘Asr de smeekbeden van de avond, deze zijn te vinden in het boekje Al-
    Hisn Al-Muslim(Citadel van de Muslim), het boekje kost €3,50 dus de
    prijs zal alvast geen belemmering zijn.
    Dit is ontzettend belangrijk doormiddel van deze smeekbeden zal ALLAH
    je imuun maken tegen Sihr, Bezetenheid en het Boze Oog, de mensen met
    kinderen dienen ook hun kleintjes te beschermen met de smeekbeden die
    de Profeet(vrede zij met hem) gebruikte voor zijn kleinkinderen Hassan en
    Hussein(moge ALLAH tevreden met hen zijn), deze zijn ook in dit boekje
    te vinden.
    - Men dient zich zoveel mogelijk per dag bezig te houden met het
    gedenken van ALLAH, de Shaytaan zal nooit iemand benaderen die aan
    ALLAH denkt.
    - Men dient dagelijks uit het boek van ALLAH te lezen en indien men niet
    kan lezen dan dient men ernaar te luisteren en gaat men leren lezen.
    - Men moet zorgen dat zijn huis, kleding en eten halal zijn.
    - Men reciteert dagelijk voor het slapen Ayat Al-Kursi en de laatste 2
    verzen van Surah Al-Baqarah(Amana Rasul)
    - Men reciteert dagelijks voor het slapen Surah Al-Ikhlaas, Surah Al-Falaq
    en Surah Al-Nas in zijn handpalmen en baalst erin en wrijft dan over zijn
    gehele lichaam.
    - Het zich houden aan de smeekbeden die men dagelijks nodig heeft, zoals
    voor de douche/toilet, het naar buiten gaan, het betreden van het huis, het
    betreden van een vervoermiddel, smeekbeden voor het slapen gaan
    enz.(Ook deze staan in de citadel van de moslim)
    - Men reinigt zijn huis van alles wat haram is, zoals muziek, films, foto’s
    van levende wezens, sigaretten enz enz.
    - Men reciteert tenminste 1 keer in de 3 dagen Surah Al-Baqarah in het
    huis.
    - Men houdt zich verre weg van Shirk, Kufr, Tovenaars, Waarzeggers enz.
    - Men houdt zich bezig met zijn geloof en gaat kennis opdoen.
    - Men gaat zich gedragen, kleden, praten, slapen, eten en weet ik veel wat
    als een moslim, en men immiteert de Kufaar niet! Men blijft uit de buurt
    van twijfels, vernieuwingen(bid’ah) in het geloof enz.
    Ik heb de belangrijkste punten opgenoemd en indien men zich hieraan
    houdt zal ALLAH bescherming en genezing geven.
    Voordat we over gaan naar de behandelingen wil ik het hebben over iets
    wat mij zeer dwars zit en wat 1 van de grootste oorzaken is dat men
    geraakt wordt met een djinn gerelateerde beproeving, en ook 1 van de
    oorzaken is dat er zoveel scheidingen zijn, ik heb het over bruiloften die
    niet omwille van ALLAH worden gedaan, maar omwille van de Shaytaan!
     

Deel Deze Pagina