Ex-gevangene Guantanamo at bijna eigen uitwerpselen

arifboy-070 20 mei 2011

1. ["Ik stond op het punt mijn eigen stront op te eten uit hopeloosheid en woede.''
    /B]

Daar waar mensenrechten worden geschonden is al veel geschreven en gezegd. Maar de martel en vernederpraktijken gaan onverminderd door. Een Syrische man die zeven jaar onterecht in Guantanamo vast zat schreef er een boek over. Naar aanleiding van het boek 'Van het vagevuur in de hel' bezocht het Belgische programma Ter Zake hem op. De man werd zowel fysiek als psychologisch gemarteld.

''Vernedering, slagen, honden op je laten springen waarvan je hun kwijl in je nek voelt. Ik kreeg een hoofddoek en oordoppen, ze pisten op ons en hielden me 75 dagen opgesloten zonder dat ik iemand kon zien. Ze gooiden eten door een luik, waarvan zelfs een kat zou overgeven." De Amerikanen wisten dat hij geen terrorist was maar wilden informatie uit hem los krijgen. De man vond na een ruzie in de familie onderdak in een kamp dat terroristen zou opleiden in Afghanistan.

Hij kwam op een lijst van top terreurverdachten omdat hij te zien zou zijn op video's van Al-Qaeda. In de zeven jaar deed de man 17 zelfmoordpogingen. Toen de Amerikanen door hadden dat de man geen terrorist was hielden ze hem toch vast. Zij dachten informatie uit de man te kunnen halen.

2. ongelofelijk. de amerikanen zijn echt slechte mensen

3. lekker hoor

4. en niet zo een beetje ook ze zijn zwaar overtijd en gestoord

Deel Deze Pagina