Je kinderen arabisch opvoeden..

15 feb 2011
1.185
14
Steeds meer berberse ouders besluiten om hun kinderen op te voeden met het arabisch, omdat het nuttiger zou zijn dan het berbers. Andere ouders kiezen ervoor om hun kinderen eerst het nederlands bij te leren. Dan zie je ze alleen nederlands praten met hun kinderen..Hoe denken jullie hierover?
 
15 feb 2011
1.185
14
mijn mening: imazighen horen gewoon hun kinderen eerst berbers te leren, zodat de kinderen be3da kunnen praten met hun familie. Anders kunnen ze niet eens met hun opa en oma praten
 
18 mrt 2011
141
3
Ik vind dat je je kids eerst hun moedertaal moet aanleren, dat vind ik vele malen belangrijker dan welk ander taal dan ook!
Tis inderdaad wat jij zegt just_a_boy, wat nou als ze met opa en oma uit marokko zijn, wat dan...

Mijn broer heeft drie kids, ze zijn half arabisch, half berbers, ze kennen het berberse beter dan dat ze het arabische kennen..
de nederlandse taal hebben ze op school geleerd, met mijn moeder praten ze gewoon berbers, met hun ooms en tantes, ook berbers..
nederlands wordt maar buiten gesproken, dat heeft mijn pa met ze afgesproken haha..

als je de kids van mijn nicht hoort, je lacht je dubbel om hun taal! nederlands spreken ze vele malen beter dan het berberse! ik vind dat be3da niet kunnen.
 
1 feb 2011
1.382
18
Ik vind dat je je kids eerst hun moedertaal moet aanleren, dat vind ik vele malen belangrijker dan welk ander taal dan ook!
Tis inderdaad wat jij zegt just_a_boy, wat nou als ze met opa en oma uit marokko zijn, wat dan...

Mijn broer heeft drie kids, ze zijn half arabisch, half berbers, ze kennen het berberse beter dan dat ze het arabische kennen..
de nederlandse taal hebben ze op school geleerd, met mijn moeder praten ze gewoon berbers, met hun ooms en tantes, ook berbers..
nederlands wordt maar buiten gesproken, dat heeft mijn pa met ze afgesproken haha..

als je de kids van mijn nicht hoort, je lacht je dubbel om hun taal! nederlands spreken ze vele malen beter dan het berberse! ik vind dat be3da niet kunnen.

jaa zo hoort het ook tafedja7t, nederlands gaan ze sowieso leren. op school, bij hun vrienden. maar berbers moeten ze van hun ouders op jonge leeftijd meekrijgen
 
6 feb 2011
1.652
24
Steeds meer berberse ouders besluiten om hun kinderen op te voeden met het arabisch, omdat het nuttiger zou zijn dan het berbers. Andere ouders kiezen ervoor om hun kinderen eerst het nederlands bij te leren. Dan zie je ze alleen nederlands praten met hun kinderen..Hoe denken jullie hierover?

Arabisch opvoeden? Je bedoelt gewoon de kinderen de arabische taal aanleren?..Arabisch opvoeden is wat anders, al weet ik niet wat dat is. Enige opvoeding die ik ken en die de beste is in mijn ogen, is de islamitische opvoeding. Maar het is logisch dat berberse ouders berbers praten met hun kind, en arabische ouders, arabisch..En ja later leren ze toch het nederlands op school. Als het een half half situatie is, ja dan moet je dat goed overleggen met je partner. Kinderen kunnen veel talen leren tegelijk hoor, het is alleen maar een verrijking als ze beide talen kennen. En ja, arabische taal is superbelangrijk, dan heb ik het niet over darija, dat is een dialect. Maar 3arabia elfosha..ik bedoel je wil toch wel dat je kinderen de quran kunnen lezen?
 
7 feb 2011
823
10
Hoe meer talen je je kinderen leert hoe beter, maar eerst de moedertaal dan de rest.
Ik zou niet teveel nederlands met mijn kinderen praten want dat leren ze toch op school.
Het belangrijkste is toch berbers en arabisch.
 
7 feb 2011
823
10
Never dat ik mijn kinderen arabisch zal opvoeden

Wollah over mijn lijk niet hahahaha

Jij doet net of arabisch is hebreeuws, zo overdrijven. Hoe meer talen je je kinderen leert hoe beter
Eerst moedertaal dan de rest, maar arabisch is zeker ook belangrijk, ik vind dat iedereen arabisch moet kennen
zo zullen ze de Koran ook beter verstaan, het echte arabisch bedoel ik dan.
 
6 feb 2011
2.708
25
Jij doet net of arabisch is hebreeuws, zo overdrijven. Hoe meer talen je je kinderen leert hoe beter
Eerst moedertaal dan de rest, maar arabisch is zeker ook belangrijk, ik vind dat iedereen arabisch moet kennen
zo zullen ze de Koran ook beter verstaan, het echte arabisch bedoel ik dan.

Haha het ligt eraan wa voor arabisch die arabisch die ze in marokko praten is 3x niks heb je ook niks aan maar arabisch in echte arabische landen weer wel daar heb je be3da wat aan maar goed zoizo arabisch van imgrabien zal ik ze nooit leren
 
6 feb 2011
2.708
25
Dat is een reactie van een arabieren-hater....erg onwetend. La hawla wa la qoewatta ila bilah

Nee ik haat niemand maar ik vind arabisch van imgrabien nutteloos gwn kijk de egte arabisch (van koraan) zou ik ze best willen leren. Maar dat arabisch van lmagrieb nooit daar hebben ze niks aan dat bedoel ik
 
6 feb 2011
1.652
24
Nee ik haat niemand maar ik vind arabisch van imgrabien nutteloos gwn kijk de egte arabisch (van koraan) zou ik ze best willen leren. Maar dat arabisch van lmagrieb nooit daar hebben ze niks aan dat bedoel ik

Nee meid, ik heb wel vaker opmerkingen van je gelezen, je bent een arabieren hater...maar ja moet je zelf weten
 
6 feb 2011
2.708
25
Haha nee dat valt mee ik mag ze niet puur omdat meeste zich zo hoog voelen maar ja om mij dan een haatster te noemen sja ach ja jij weet beter
 
6 feb 2011
1.652
24
Ja ik weet in ieder geval genoeg...het feit dat je zegt dat het meevalt: daarmee zeg je al genoeg...maar nogmaals moet je zelf weten
 
6 feb 2011
2.708
25
Ach ja this maar dat ik arabische vrienden heb maar goed het zal allemaal wel weer gair inscha-allah denk wa je denken wilt
 
Bovenaan