ik heb vraagje!!

6 feb 2011
2.708
25
sallam ou 3aleikom,

ik heb vraagje inscha-allah

kijk stel je loopt lang moskee en je hoort adhaan, maar inplaats van dat je naar moskee gaat loop je gwn door. Is het dan zo dat je gebed voor bepaalde tijd niet meer geld ?

AUB NIET KOMEN ZEGGEN JA OF NEE DAN KUN JE METEEN WEGWEZEN HEB DALLIEL NODIG EGTE DALLIEL !!!!

en heb gehoord gebed telt dan 40 dagen niet maar allah ou a3lam

alvast bedankt

wa3aleikom ou sallam
 
S

Samir

Guest
je vraag is raar gesteld. Kun je aub duidelijker zijn?

dus: diegene die doorloopt, bidt hij dat gebed nog wel? of bidt hij/zij dat gebed helemaal niet? Heeft hij bewust gekozen om door te lopen? waarom is hij doorgelopen? (misschien moet hij zich haasten naar de afspraak bij het ziekenhuis) hoe oud is diegene? Bidt hij dat gebed thuis?
 
5 feb 2011
723
8
ik heb het gevraagd aan men vader die al jazeera aan het kijken was, enigste wat hij zij ja dat klopt het is haram, 3andek ma3sia.. meer kan ik niet zeggen :(
 
5 feb 2011
723
8
je vraag is raar gesteld. Kun je aub duidelijker zijn?

dus: diegene die doorloopt, bidt hij dat gebed nog wel? of bidt hij/zij dat gebed helemaal niet? Heeft hij bewust gekozen om door te lopen? waarom is hij doorgelopen? (misschien moet hij zich haasten naar de afspraak bij het ziekenhuis) hoe oud is diegene? Bidt hij dat gebed thuis?

waaahya samir, jou zinnen begrijp ik helemaaal niet, ik raaktte gewoon verdwaald in men eigen woorden!
 
S

Samir

Guest
hahaha hans als je niet duidelijk bent kun je niet antwoord zoeken
 
6 feb 2011
2.708
25
ik heb het gevraagd aan men vader die al jazeera aan het kijken was, enigste wat hij zij ja dat klopt het is haram, 3andek ma3sia.. meer kan ik niet zeggen :(

oke zoits dacht ik al maar is het dan ook zo dat je gebed dan voor bepaalde tijd niet mee telt?



en samir duidelijker dan ik het heb geschreven kan gwn niet :)
 
S

Samir

Guest
je moet je ook afvragen of hij misschien michael jackson aan het luisteren was op zijn nieuwe ipod met sony in-ear oordopjes. Met de beat van thrillerrr thrillerrr kun je de athan dan vast niet horen
 
S

Samir

Guest
nee tetouzint het is echt niet duidelijk. Net was ik in de centrum met mn moeder en we hoorden de athan van de turkse moskee. We liepen gewoon door naar huis. Is mijn gebed nu voor bepaalde tijd ongeldig?

want jij zegt:

stel je loopt lang moskee en je hoort adhaan, maar inplaats van dat je naar moskee gaat loop je gwn door. Is het dan zo dat je gebed voor bepaalde tijd niet meer geld ?

dus dat zou dus ook gelden voor mij en yema inoe
 
6 feb 2011
2.708
25
eyemmaa daar heb ik het nu niet over he e gek kind :moe:


kijk stel je loopt langs moskee en je HOORT de adhaan, inplaats van dat je moskee binnen treed om te bidden loop je door. is het dan zodat je gebed voor bepaalde tijd niet geldig is

hahaha als je nu niet begrijpt dan weet ik het ook niet hahaha maar goed dus het gaat erom dat je het hoort en niet NIET hoort :)
 
6 feb 2011
2.708
25
nee tetouzint het is echt niet duidelijk. Net was ik in de centrum met mn moeder en we hoorden de athan van de turkse moskee. We liepen gewoon door naar huis. Is mijn gebed nu voor bepaalde tijd ongeldig?

want jij zegt:



dus dat zou dus ook gelden voor mij en yema inoe


ik weet dat dus ook niet
dat was mijn vraag :)
 
S

Samir

Guest
okee, dus hij hoort het. Dat is duidelijk. En hij heeft geen geldige reden? Want als hij dat wel heeft; mag hij doorlopen
 
S

Samir

Guest
What is the ruling on one who hears the adhaan and even the iqaamah and the prayer itself, but does not come to pray?

Praise be to Allaah.
If a person hears the call to prayer but does not respond, his prayer (elsewhere and not in the mosque) does not count, unless he has a valid excuse. What is meant is that his prayer is imperfect and he is a sinner because he kept away from the prayer in congregation. Ibn Mas’ood (may Allaah be pleased with him) said: “No one keeps away from the prayer (in congregation) except a hypocrite who is known for his hypocrisy.” (Narrated by Muslim, 654) Not responding to the muezzin implies weakness of faith, lack of religious commitment, not caring about reward and forsaking the houses of Allaah.


Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid
 
S

Samir

Guest
de persoon is hypocriet, beschikt over een zwakke imaan en is een zondaar: dat was duidelijk. Het gebed zal ook niet geaccepteerd worden, als hij GEEN GOEDE REDEN HEEFT. Maar dat het gebed dan 40 dagen niet geaccepteerd wordt staat in geen enkele hadith vermeld. Wa Allah A3lem
 
6 feb 2011
2.708
25
danku nu heb je normaal geantwoord

ik weet ook niet ik zei ook maar dat ik dat gehoord heb :p

en zoizo er gaat NIKS MAAR DAN OOK NIKS voor gebed ;)
 
Bovenaan