Meisje van 12 jaar bevallen in Groningen

S

Samir

Guest
Meisje (12) bevalt onverwacht tijdens schoolexcursie |

GRONINGEN - Een 12-jarig meisje uit Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het kind wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.

De scholiere was met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik.
Medewerkers van de gealarmeerde ambulance hebben de baby ter wereld geholpen.

Het is niet bekend hoe lang het meisje al zwanger was. Het was voor het kind, haar ouders en de omgeving van het meisje een grote verrassing dat ze zwanger bleek te zijn, aldus de zegsman.
Hulpinstanties
Moeder en dochter liggen nog in het ziekenhuis en maken het goed. Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby.
De ouders van klasgenootjes van het meisje zijn per brief geïnformeerd. Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen. Waar de schoolexcursie plaatsvond, wil de woordvoerder niet kwijt.
Volgens de Stichting Ambulante Fiom, die tienermoeders begeleidt, blijkt uit recente cijfers dat in 2009 in ons land veertig meisjes van 15 jaar en jonger van een kind bevielen.
 
5 feb 2011
8.897
38
haha .. ieder jaar wordt de leeftijd jonger ... en hoe kun je nou niet weten dat je zwanger bent en vooral als twaalf-jarige ..
 
6 feb 2011
11.252
91
dat kan toch
buurmeisje wist ook niet dat ze zwanger was
helemaaal niks aan de hand
op een nacht moest met spoed na het ziekenhuis
en daar bleek dat ze 7 maanden zwanger was
 
5 feb 2011
8.897
38
ik bedoel dat je als 12-jarige het toch moet merken .. opeens een kind in je buik .. die is daar niet in getoverd denk ik hahah
 
1 feb 2011
1.382
18
je wordt dikker en raakt niet meer ongesteld.. dat moet je toch wel merken hoop ik
 
5 feb 2011
8.897
38
salima ja dat is idd zo .. maar jah zoals ac zegt kan het idd zijn dat ze zich schaamde .. bedoel hallo .. 12 jaar en zwanger?
 
Bovenaan