Mijn Moeder steunt mijn Praktiseren Niet.

6 feb 2011
13.473
66
Vraag:

Ik ben een praktiserende moslima. Ik houd me aan de islamitische kledingsvoorschriften, maar mijn moeder weerhoudt mij hiervan en verplicht mij om films te kijken en dergelijke. Zij zegt: “Als je niet geniet zul je snel oud worden en grijze haren krijgen.”

Antwoord:

Alle lof zij Allah.

Je dient goed te zijn voor je moeder, goede omgang met haar te hebben en haar op een gepaste wijze aan te spreken. Een moeder geniet grote rechten binnen de Islam. Echter dien je haar niet te gehoorzamen in het slechte, want onze Profeet (vrede zij met hem) zegt: “Gehoorzaamheid geldt alleen in het geval van het goede.”
(at-Tirmidhi)

En: “Er is geen gehoorzaamheid in het ongehoorzaam zijn aan Allah, de Verhevene.”
(Imam Ahmad)

Dit geldt tevens voor vader, man en anderen. Men dient hen niet te gehoorzamen in het plegen van zonden.

Dit soort probleemgevallen dienen op een vriendelijke en fatsoenlijke wijze opgelost te worden. Dit kan men doen door religieuze bewijzen te benoemen en duidelijk te maken dat eenieder Allah dient te gehoorzamen en weg te blijven van de zaken die leiden tot ongehoorzaamheid aan Hem en Zijn Profeet.

Tevens dien je standvastig te blijven op de weg van de Waarheid en geen gehoor te geven aan iemand die jou oproept Allah ongehoorzaam te zijn. Ongeacht wie dit is.

Verder is er niets op tegen om naar televisie en video’s te kijken. Zolang er maar geen verwerpelijke zaken te zien zijn. Je kunt bijvoorbeeld luisteren naar profijtvolle lezingen en lessen. Het is echter niet toegestaan om naar films te kijken, omdat daarin veel verwerpelijke zaken voorkomen.

Sheikh cAbd ul-Aziez ibn Baaz

En Allah weet het beter..
 
14 apr 2011
715
20
masha allah, bedankt voor het plaatsen! ik denk dat zulke moeders niet weten wat goed is voor hun kind
 
18 dec 2011
12.851
98
Ik ken ook een meid van 20 jaar. Zij was heel erg in de islam verdiept, mascha allah. Daarvoor was ze slecht bezig. Maar toen ze dus aan het praktiseren was, begon ze haar hijaab te dragen en lange kleding. Stap voor stap deed ze het beter. Haar moeder vond het maar niks, omdat ze nog vond dat haar dochter nog te jong was. Maar dat meisje begon dus ook abaya's aan te doen. Haar moeder verbood het haar. Door de uitspraken van haar moeder, deed ze telkens haar hoofdoek af en weer op. Ze wist niet meer wat ze moest doen.

Nu draagt ze geen hoofdoek meer en is ze weer zoals ze was, helaas.
 
4 jun 2011
172
3
Ik ken ook een meid van 20 jaar. Zij was heel erg in de islam verdiept, mascha allah. Daarvoor was ze slecht bezig. Maar toen ze dus aan het praktiseren was, begon ze haar hijaab te dragen en lange kleding. Stap voor stap deed ze het beter. Haar moeder vond het maar niks, omdat ze nog vond dat haar dochter nog te jong was. Maar dat meisje begon dus ook abaya's aan te doen. Haar moeder verbood het haar. Door de uitspraken van haar moeder, deed ze telkens haar hoofdoek af en weer op. Ze wist niet meer wat ze moest doen.

Nu draagt ze geen hoofdoek meer en is ze weer zoals ze was, helaas.
kort gezegd :moeders willen liever dat hun dochters in strake en doorzichtig kleding rond lopen
zondeee zondeeee .. jammer dat de ouders hun dochters niet steunen , terwijl zij juist weten hoe en vrouw zich moet kleding.. stafoer Allah
 
7 jan 2012
1.642
123
er zijn veel moeders die hun dochters niet steunen in het geloof. Ik ken ook een meisje die gewoon door haar moeder strakke kleding draagt. ze3ma anders zou ze nooit aan een man komen. Wat zijn we onwetend
 
6 feb 2011
5.829
132
Alles komt door de moeders haha. Dikke bullshit.
De man is de man in huis, hij moet de baas zijn en niet zijn vrouw over zijn kinderen. De schuld ligt bij de man.
 
Bovenaan