Bier Veroorzaakt Kanker

6 feb 2011
13.473
66
OXFORD - Het drinken van bier zorgt voor een grotere kans op kanker. Zelfs het drinken van één biertje per dag, of wanneer je al een tijd gestopt bent met drinken, vormt een verhoogd risico op de gevaarlijke ziekte. Althans, dat wijst een nieuw onderzoek van de Universiteit in Oxford uit.

Het nieuwe onderzoek toont aan dat één op de tien kankergevallen bij mannen en één op 33 bij vrouwen wordt veroorzaakt door alcohol.

Alcohol is de boosdoener van tenminste 13.000 kankergevallen per jaar in Groot-Brittannië. Ongezond en overmatig eten is nog steeds de grootste veroorzaker van kanker op het Britse eiland, maar de nieuwe feiten over de gevolgen van alcoholgebruik baart de onderzoekers ook grote zorgen.

Wanneer je meer drinkt dan 125 ml wijn of een halve pint bier per dag, loop je al het risico om kanker te krijgen. Naomi Allen, onderzoekster van de Universiteit in Oxford zegt: "Dit ondersteunt het al bestaande bewijs dat alcohol kanker veroorzaakt en dat het risico daarop al toeneemt wanneer je slechts een biertje per dag drinkt."

Telegraaf.nl
8 april 2011
 
6 feb 2011
2.708
25
Hoe ruikt het? Ik heb het nog nooit geroken. Walakin ik weeet dat het heel erg vies ruikt.
Samir, drinken doe je niet, nee dat nie. Maar laten we ffkes vragen : Wat doe je wél? Hhahaha.



huh hoe gek ? je vraagt hoe ruikt et heb et nooit geroken dan zeg je walakin ik weet dat het heel vies ruikt ?

iets wa je nooit geproeft of geroken hebt kun je ni vies vinden lieve schat (k)
 
3 feb 2011
2.199
34
Hoe ruikt het? Ik heb het nog nooit geroken. Walakin ik weeet dat het heel erg vies ruikt.
Samir, drinken doe je niet, nee dat nie. Maar laten we ffkes vragen : Wat doe je wél? Hhahaha.

AmazighChick- ik denk bijv. Dronkende mannen in de stad komen langs je en opeens ruik je Heineken.
 
Bovenaan