Aitourish/shab Bentayeb melden!

6 feb 2011
7
0
Duidelijk de leukste/aardigste mensen:hadj:

Ben Tayeb of Ben Taieb (بن الطيب) is een stad ten zuidoosten van Nador in Marokko met circa 20.000 inwoners, grenzend aan Temsamane, Dar Driouch, Dar el Kabdani en Tafersit.
In 2009 is Dar Driouch een provincie geworden waardoor Ben Tayeb nu onder de provincie Dar Driouch valt. De stad 'groeit' jaarlijks in de zomer, omdat dan de talrijke emigranten naar hun thuisstad terugkeren. De meesten van hen komen uit Nederland.
Veel oorspronkelijke inwoners van Ben Tayeb en Ait Ourich zijn geëmigreerd naar Europa en wonen nu onder andere in Brussel, Düsseldorf, en in Nederland voornamelijk in Den Haag, Utrecht, Hilversum, Woerden, Arnhem, Amersfoort, 's-Hertogenbosch, Amsterdam en Rotterdam.
In de omgeving rond Ben Tayeb (Annoual) werd onder Mohammed Abdelkrim El Khattabi (1882-1963) in 1920 de onafhankelijkheid op de Spaanse bezetter bevochten en de republiek er-Rif uitgeroepen. Abdelkrim versloeg in 1921 te Annoual de Spaanse generaal Sylvestre en zijn twintigduizend man tellende leger en vervolgens de Spaanse elitetroepen die onder bevel van Franco ter versterking naar het gebied waren gestuurd. In het nagenoeg geheel bevrijde Noord-Marokko stichtte hij de Rif-Republiek (1921-1926)
 
S

Samir

Guest
shab ben tayeb zijn zeker leuke mensen haha maar dat zijn alle Berbers
 
6 feb 2011
7
0
waar baseer je dat op? ik heb geen goede herinneringen aan ait ourich

Ewa in elke stam zitten wel rotte appels:)
Over het algemeen staan wij bekend dat we goede mensen zijn.
Streng, serieus etc.

Enige minpunten vind ik toch wel dat er wel het een en andere aan zwarte praktijken plaatsvinden in Bentayeb.
 
1 mei 2012
8.118
110
Ewa in elke stam zitten wel rotte appels:)
Over het algemeen staan wij bekend dat we goede mensen zijn.
Streng, serieus etc.

Enige minpunten vind ik toch wel dat er wel het een en andere aan zwarte praktijken plaatsvinden in Bentayeb.
Wat is volgens jou 'Streng' ?
 
Bovenaan