Welke stammen komen precies uit Berkane?

1 feb 2011
1.382
18
Ik heb begrepen dat er onder iqzenayen in Berkane ook verschillende stammen zijn. Wie weet hier meer over?
 
5 feb 2011
8.897
38
wij ichebdanen richting berkane, zaio, kaboujawa, saidia, nador, qarya wonen veel ichebdanen en de rest gwn arabieren
 
20 dec 2011
4.337
44
ait iznassen daar word inderdaad veel arabisch gesproken ja uhm voor zover ik weet waar ik vandaan kom is het hardcore berbers er zijn zelfs bepaalde mensen die het arabisch proberen te vermijden hardcore riffijnen
 
1 dec 2011
12.067
53
ait iznassen daar word inderdaad veel arabisch gesproken ja uhm voor zover ik weet waar ik vandaan kom is het hardcore berbers er zijn zelfs bepaalde mensen die het arabisch proberen te vermijden hardcore riffijnen

Hardcore? Mensen uit Berkane zijn naar mijn ervaring wel heel gul mashaAllah.
 
20 feb 2012
44
0
Ik ben Berkania.
En de meeste mensen zijn daar Bni Znassen.
Ik ben Berbers, maar ben met de Arabische taal opgegroeid.
Gelukkig begrijp ik het wel.

 
20 feb 2012
44
0
Een riffijnse dusss ahahha bni znassenn, je hoort hier helemaal thuis zuster.

Hahah, dank je wel hihi.
Helaas is mn Berbers niet echt uitmuntend, ik begrijp wel veel en praten kan ik alleen hoi alles goed en die standaard zinnetjes.:(

Niet echt leuk als je met familie in marokko zit en ze opeens een taal beginnen te praten die jij niet 100% begrijpt, en al helemaal niet als ze het tegen jou hebben hahah.

Dat is ook 1 v/d redenen waarom ik lid ben geworden, ik wil het erg graag leren.:$
 
20 dec 2011
4.337
44
Hahah, dank je wel hihi.
Helaas is mn Berbers niet echt uitmuntend, ik begrijp wel veel en praten kan ik alleen hoi alles goed en die standaard zinnetjes.:(

Niet echt leuk als je met familie in marokko zit en ze opeens een taal beginnen te praten die jij niet 100% begrijpt, en al helemaal niet als ze het tegen jou hebben hahah.

Dat is ook 1 v/d redenen waarom ik lid ben geworden, ik wil het erg graag leren.:$

Ach ja zuster je bent jong en hebt dus genoeg tijd om alles te leren:p.

Berbers staat bij mij op nummer 1 en is erg belangrijk. Het is een stukje van je eigen cultuur, geschiedenis en het is dus belangrijk dat in stand te houden. Maar het gaat helemaal goed komen met je zuster. Je familieleden zullen nog versteld staan van onze berkania.
 
20 feb 2012
44
0
Ach ja zuster je bent jong en hebt dus genoeg tijd om alles te leren:p.

Berbers staat bij mij op nummer 1 en is erg belangrijk. Het is een stukje van je eigen cultuur, geschiedenis en het is dus belangrijk dat in stad te houden. Maar het gaat helemaal goed komen met je zuster. Je familieleden zullen nog versteld staan van onze berkania.

Hahah inderdaad, insha’Allaah.

Hahaha insha’Allaah. Goed van je Maa Shaa Allaah , de meeste Marokkanen kunnen niet eens een woordje Arabisch of Berbers. Gelukkig is mijn Arabisch wel erg goed. Maar het zou natuurlijk beter zijn om beide talen goed te kunnen beheersen. En iets in me zegt ook dat ik met pure Berber ga trouwen, -gniffel-.
Ik ben nu nog op zoek naar een Berber die de taal 100% beheerst, want de Berbers die ik ken, beheersen het niet echt zó goed dat ze het mij ook nog kunnen leren.
Maargoed, ghair insha’Allaah.

Inderdaad, ik zal ze ’s wat leren!:ego:
 
Bovenaan