Donald Trump's Citroentaart AANRADER!!!

16 apr 2011
6.315
77
Donald Trump's Citroentaart AANRADER!!!


Ingrediënten:

1 pak volkoren biscuitjes
4 eetlepels kristalsuiker
gesmolten boter
1/4 theelepel zout
4 eidooiers
1 blikje gecondenseerde melk
limoensap van 1 citroen
1 citroen, geraspte schil
1 pakje slagroom, gekoeld
2 eetlepels poedersuiker
1 zakje vanillesuiker


Bereiding:

Verwarm de oven voor op 250 graden.

Breek de volkoren koekjes in stukjes, en maal ze tot kruimels. Voeg de gesmolten boter, suiker en zout toe en kneed tot samenhangend deeg. Druk het deeg gelijkmatige op de bodem en ook tegen het rand. Bak de taart gedurende 10 minuten. Haal het uit de oven en laat het afkoelen.

Voor de vulling:

Klop de eidooiers en citroenschil op hoge snelheid voor 5 tot 6 minuten. Voeg geleidelijk de gecondenseerde melk en blijf mixen tot het dik wordt en voeg langzaam het citroensap tot deze helemaal opgenomen is.

Giet het mengsel in de taart en bak dit gedurende 15 minuten. Laat het afkoelen op een rooster, stop het dan de koelkast gedurende 20 minuten.

Topping:

Klop de slagroom, poedersuiker en vanillesuiker tot het stijf is. Verspreidt de slagroom goed over de taart en stop het in de vriezer voor 20 minuten.

Voor het serveren eerst een flink geraspte witte chocolade erop strooien.


aglrZXlpbWFnZXNyGAsSBVBob3RvIg1yZWNpcGU6MjI5OTY3DA



BESAHA OE RAHA
 
16 apr 2011
6.315
77
Ik zal deze topic verplaatsen, naar "mijn keukentopic"
Zo blijft alles overzichtelijker!!!

p.s. hij is heeerlijk en echt een aanrader.. Toen ik m voor het eerst maakte begreep ik waarom het de favoriet is van Donald Trump!!!
 
1 mei 2012
8.118
110
hmm jammer, als ik het eerder had geweten had ik deze taart voor vandaag gemaakt, vrijdag is bezoekdag :haha: . Ik maak het nog wel een keer in sha Allah, hoe is het bij jou geworden, riffia_lady?
 
1 mei 2012
8.118
110
Moet de melk persé gecondenseerd zijn? Ik moet die taart vandaag maken walakin wallo melk enni
 
Bovenaan