kippevleugeltjes met gebakken aardappeltjes

S

Samir

Guest
kipvleugeltjes met gebakken aardappeltjes

Benodigdheden (voor 4 personen):

12 kippenvleugeltjes

verschillende soorten kruiden

4 of 5 takjes koriander(rkosba)

zonnebloemolie

3 grote aardappelen


Maak eerst de vleugeltjes goed schoon. Mijn moeder gebruikt hier altijd azijn verdund met water voor.
Als de vleugeltjes goed schoon zijn, stop je ze in een pan met water. Deze zet je op het vuur.

Terwijl de pan op het vuur staat schil je de aardappelen en snijdt ze in vieren. Vul een pan voor driekwart met water en stop de aardappelen erin. Deze breng je ook aan de kook. Voeg een theelepel zout toe.

Door met een vork in de aardappelen te prikken kun je zien of de aardappelen klaar zijn. Namelijk als dit heel gemakkelijk gaat(als een mes door de boter).
Hetzelfde geldt voor de vleugeltjes(deze hoeven overigens niet zo zacht als boter te zijn).

Terwijl de aardappeltjes en de vleugeltjes staan te koken, ga je verder met de volgende stap.
Je snijdt de koriander in kleine stukjes. Die doe je in een diep bord. Voeg een half papiertje saffraan toe voor de kleur. Voeg nog een forse theelepel l3amaa(peper) toe en een kleine theelepel zout. Met wat zonnebloemolie maak je hier een papje van.

Check tijdens de handelingen of de aardappelen en de vleugeltjes gaar zijn. Je kunt voorkomen dat de aardappelen overkoken door er een lepel olie in te doen. Het koken van de aardappelen duurt ongeveer 20 min., de vleugeltjes 30 min.

Als de aardappelen koken(ze moeten nog wel stevig zijn)draai je het vuur uit.

De vleugeltjes doe je in een bakblik, met een spatel verdeel je het papje gelijkmatig eroverheen. Zorg dat het papje ook aan de onderkant van de kippenvleugels zit. Tenslotte strooi je nog paprikapoeder over de vleugeltjes.
Hierna stop je de kippenvleugels in de oven, op ovenstand 4 laat je ze gaar bakken.

Ondertussen snijdt je de aardappels in blokjes. Breng zonnebloemolie aan de kook in een forse koekenpan. Ongeveer één derde van de koekenpan.
bak de aardappeltjes bruin.

Haal de vleugeltjes uit de oven en serveer ze met de aardappeltjes. Als aanvulling kun je ook nog rauwkost toevoegen. Vooral salade met sla, komkommer en tomaat smaakt er lekker bij.



Variatietip: je kunt ook 6 vleugels en 6 kippenpoten nemen en frites erbij serverenbijgerecht voor 4 personen

Bereidingstijd ca. 30 minuten

Benodigdheden
400 gram penne • 1 rode ui • 2 teentjes knoflook • 4 tomaten • 1 eetlepel pijnboompitten • 2 eetlepels zwarte olijven zonder pit • 2 blikjes John West tonijn in olijfolie • 2 eetlepels pesto • handje rucola • handje waterkers


Bereiden
Kook de penne beetgaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd intussen de rode ui in halve ringen. Snipper de knoflook fijn. Snijd de tomaten in stukken, verwijder de zaadlijsten en snijd het vlees in reepjes. Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan goudbruin. Snijd de olijven in ringetjes. Haal de tonijn met een vork los. Meng alle ingrediënten door de pasta, behalve de pijnboompitten en de waterkers. Warm het geheel even goed door en garneer met pijnboompitten en waterkers.


Elke keer lekker
Pastasalades zijn ideaal om mee te variëren. Voeg uw eigen favoriete ingrediënten toe.
• Vervang de tonijn door stukjes blauwe kaas en mozzarella.
• Vervang de waterkers door verse, fijngesneden basilicum.
• Ook koud is deze salade erg lekker. Voeg dan zonodig nog wat olijfolie toe
 
S

Samir

Guest
Zeker is hij een kok!!!

Toch Samir?

Ik? oeff je zou moeten weten lady..
met mijn ogen dicht kan ik vierkante lemsemen bereiden voor je
qeh op mn 12de had ik al een viergangenmenu klaar gemaakt voor familiebezoek!
 
Bovenaan