7midouch & Fatouch (Amazigh versie van Romeo & Juliet)

6 feb 2011
13.473
66
Hier komt het verhaal van mij, Abdel en AmazighGentleman...



Beginnen?

Het is de Berberde versie van Romeo And Juliet.
Genaamd; 7midouch ou Tafouch.
 
20 apr 2011
23
1
Ewa, ik dacht als ik zou komen dat ik een heel verhaal voor me zie, van hamido en fatouch, echt wij marokkanen weer we zijn te lui om na te denken :p
 
6 feb 2011
13.473
66
Hahaha, Ik had je al verteld dat ik weg moest. Walakin ik plaats zo een vervolg.
Weetje, jullie ( Gentle en Abdel) plaatsen stukjes over 7midouch, en ik over Fatouch, goed?
 
6 feb 2011
13.473
66
(02-05-1960, 6:00)
Fatouch....

'Yemma? A yemmaaa? Ik ben jarig! Ik ben nu 18, een échte vrouw' 'A Fatouch, je hebt gelijk, wanneer ga je eens trouwen?
Je bent nu oud genoeg!' 'A yemmaaa! Hoevaak heb ik gezegd dat ik pas wil trouwen als ik de perfecte man heb gevonden?
Hier in dit dorpje zijn alleen maar viezerikken!' 'Zeg dat niet, Fatouch! Voordat je vader je uithuwlijkt. Jij hebt niks te zeggen.
Je vader gaat de ideale man voor je vinden, heus! Tot die tijd, ga jij maar brood bakken en marmita opdienen!'
Zonder iets te zeggen loopt de net- achttienjarige Fatouch de slaapkamer van haar moeder uit. Bebba is al vroeg opgestaan
om naar de markt te gaan, 5 kilometer van hun berg vandaan. Fatouch loopt naar de keuken, en zonder één woord te zeggen,
begint ze een ontbijt voor haar moeder klaar te maken. 'Woonde ik maar in een grote stad! Zoals Alhoceima of Nador of weet ik het!'
Denkt de zielige Fatouch in zichzelf. Ze kan het hier niet meer aan! Was er maar een lieve man, die haar van deze stad kwam
halen, met haar huwde, en haar meenam naar een grote stad, zoals Alhoceima. Fatouch is één keer in Alhoceima geweest, de
stranden, tentjes, en dagjesmensen kwamen maar niet uit haar kop! Ya Rabbi,'Geef mij zo een man, Ya Rabbi, ik smeek het je!'


Een klein beginnetje!
 
20 apr 2011
23
1
Aahw wat een goed beginnetje ! prachtig! Die arme Fatouch toch, het zit haar ook niet mee hea.

Nou meneer hamidouh,,,,

Meneer Hamidouh staat bekent als een gewone jongeman van 20 jaar ! Laatst heeft deze heer een slakkenkraampje ge-opend op de parade van souk el mourkab.
In de lenteseizoenen trekt Hamidouh de bergen in om slakken te zoeken, want immers kan die niet in de zogenaamde regenseizoenen naar slakken zoeken, ivm naaktslakken waar klanten niks aan hebben. Mohiem, hij dacht inzich zelf pfff... al die mensen die ik zie in de stad ze zijn allemaal zo verwesterd, en op het platteland Rkempo zijn heel wat mensen die rustiger leven. Hamidouh is een rustige verlegen jongen, een gepaste dame uit het Rkempo gebied zal hem zeer goed doen. Deze jongenman kan heel goed zoeken, maar hij dacht bij zichzelf '' pff, slakken zoeken gaat mij het beste af , maar een vrouw zoeken is zoeken van een speld in een hooiberg''. Zijn gebeden luidden elke dag: '' Ya Rabbi, zorg aub voor een mooie, rkempo vrouwtje met maar 1 recht: het aanrecht''
 
6 feb 2011
13.473
66
Aahw wat een goed beginnetje ! prachtig! Die arme Fatouch toch, het zit haar ook niet mee hea.

Nou meneer hamidouh,,,,

Meneer Hamidouh staat bekent als een gewone jongeman van 20 jaar ! Laatst heeft deze heer een slakkenkraampje ge-opend op de parade van souk el mourkab.
In de lenteseizoenen trekt Hamidouh de bergen in om slakken te zoeken, want immers kan die niet in de zogenaamde regenseizoenen naar slakken zoeken, ivm naaktslakken waar klanten niks aan hebben. Mohiem, hij dacht inzich zelf pfff... al die mensen die ik zie in de stad ze zijn allemaal zo verwesterd, en op het platteland Rkempo zijn heel wat mensen die rustiger leven. Hamidouh is een rustige verlegen jongen, een gepaste dame uit het Rkempo gebied zal hem zeer goed doen. Deze jongenman kan heel goed zoeken, maar hij dacht bij zichzelf '' pff, slakken zoeken gaat mij het beste af , maar een vrouw zoeken is zoeken van een speld in een hooiberg''. Zijn gebeden luidden elke dag: '' Ya Rabbi, zorg aub voor een mooie, rkempo vrouwtje met maar 1 recht: het aanrecht''

Hahaha, deze herken ik van je!
 
12 apr 2011
170
2
eindelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kan reacties sturen haha
ik ga morgen die verhaaltje afmaken ok
 
Bovenaan