Wie kan me helpen? Ik zit ergens mee....

16 apr 2011
6.315
77
[stel je hebt 2 eeneiige-tweelingen. eeneiig -tweeling 1: bestaat uit 2 zussen. Beide hebben ze blond haar en blauwe ogen. Het zijn dus 2 verschillende gezinnen.
Dan heb je eeneiig- tweeling 2. deze bestaat uit 2 broers. Ook zij hebben blond haar en blauwe ogen.

Nu gaan de zussen van het ene gezin trouwen met de broers van het ander gezin en ze krijgen kinderen. Gaan hun kinderen ook op elkaar lijken, helemaal als ze tweelingen krijgen??]

toch???
 
26 apr 2011
95
3
Ja waarschijnlijk hebben beide ouders een dominant gen voor blauw en blond.
Dus dan zal het dominante gen winnen van het recessieve gen.

Kijk je hebt geno type en feno type. Genotype is je gen, dus je dna, en fenotype is hoe het zich uit.

Genotype kan dus zijn: Dominant voor blond. Fenotype is dus blond haar.

Snap je wat ik bedoel?
 
16 apr 2011
6.315
77
Jah ongeveer wel ja.. Dus dan is het mogelijk dat de kinderen op elkaar gaan lijken.....
 
28 apr 2011
138
1
[stel je hebt 2 eeneiige-tweelingen. eeneiig -tweeling 1: bestaat uit 2 zussen. Beide hebben ze blond haar en blauwe ogen. Het zijn dus 2 verschillende gezinnen.
Dan heb je eeneiig- tweeling 2. deze bestaat uit 2 broers. Ook zij hebben blond haar en blauwe ogen.

Nu gaan de zussen van het ene gezin trouwen met de broers van het ander gezin en ze krijgen kinderen. Gaan hun kinderen ook op elkaar lijken, helemaal als ze tweelingen krijgen??]

toch???


sorry, ik snap 't niet....
 
16 apr 2011
6.315
77
sorry, ik snap 't niet....

Stel je heb 2 gezinnen die een eeneiige tweeling hebben. Gezin 1 bestaat uit 2 zussen die eeneiig zijn.De meiden hebben blond haar en blauwe ogen.

Gezin 2 heeft ook een eeneiige tweeling en deze bestaat uit 2 jongens.

Stel de broers van gezin 2 gaan trouwen met de zussen van gezin 1 en zij gaan kinderen krijgen. Gaan deze kinderen dan op elkaar lijken en wat als zij ook een tweeling krijgen????

Sanp je mij nu wel??
 
1 dec 2011
12.067
53
Stel je heb 2 gezinnen die een eeneiige tweeling hebben. Gezin 1 bestaat uit 2 zussen die eeneiig zijn.De meiden hebben blond haar en blauwe ogen.

Gezin 2 heeft ook een eeneiige tweeling en deze bestaat uit 2 jongens.

Stel de broers van gezin 2 gaan trouwen met de zussen van gezin 1 en zij gaan kinderen krijgen. Gaan deze kinderen dan op elkaar lijken en wat als zij ook een tweeling krijgen????

Sanp je mij nu wel??

Dat kun je niet voorspellen, het is aan Allah. Soms heb je een kind in een gezin dat gewoon op helemaal niemand uit de familie lijkt...
 
13 nov 2011
2.006
18
Dat kun je niet voorspellen, het is aan Allah. Soms heb je een kind in een gezin dat gewoon op helemaal niemand uit de familie lijkt...

;)Juist!

Bij ons in de familie zijn de meisjes donkerblond behalve ik:D
Ze hebben allemaal normale ogen behalve ike met me amandelogen:engel:

Zoiets kon ook niemand weten.

Terwijl ons ouders allemaal met nicht en neven zijn getrouwd binnen de familie.
 
30 okt 2011
1.619
11
dat is niet aan ons kunnen wij niet weten...ik ken een buurjongen die rood is qua haar en licht qua huidskleur en zijn moeder zei niemand van ons familie ziet er zo uit. Alles wat Allah je geeft is welkom
 
16 apr 2011
6.315
77
lieve leden,

Ik begrijp dat het aan Allah (SWT) is.. Maar los daarvan het is gwn een spontane vraag die in me opkwam en daarom stelde ik m..

Maar ik wil gwn weten of je dan theoretisch gezien dan die mensen uit mijn voorbeeld kinderen krijgen die op elkaar gaan lijken??!
 
Bovenaan