Berberse voornamen

23 okt 2011
3.236
175
misschien is dit het antwoord op een vraag waar ik al lang mee zit.. in hartje metalsa heb je een stam die alleen arabisch spreekt. Ze komen oorspronkelijk uit Driouch zeggen ze, maar dat kan onmogelijk zo zijn. Ik ken hier mensen uit Nederland uit dat plek, ze praten alleen arabisch en hun familieleden die in Marokko wonen in Driouch ook alleen arabisch.

je moet ibno khaldoun lezen samir
de Arabieren Begonnen al in die tijd met Arabiseringspolitiek
heel dom van sommigen die denken dat er meer Arabieren in marokko zijn dan Imazighen
 
23 okt 2011
3.236
175
ik begrijp dat laatste stukje niet helemaal,


Ze geven dat wel als reden he, íemand wilde pas geleden haar dochter vernoemen na een zus van haar die noumidia heet.
Maar dat accepteren ze niet, dat is ook niet zolang aan de gang want een nichtje van mij heet ook noumidia en die is 13 jaar oud. Toen kon dat blijkbaar nog wel.

je kan het wel voor elkaar krijgen via een rechtszaak . dan moet je reden geven waarom je dat wil wat de betekenis van de naam is en dat soort dingen , je moet bewijzen dat die naam geen buitenlandse naam is .
je ziet al dat ze iets verbieden waar ze niets van weten .
op hun (=arabieren) beurt verbieden ze een amazigh naam omdat deze in het arabisch een slechte betekenis zou hebben !!!
 
30 dec 2017
1
1
Om te beginnen maakt een islamitische naam een Arabische naam, en de islam accepteer niet elke naam in elke taal.

In ons geloof, de islam, is het verplicht je kind een ARABISCHE naam te geven, dat is de basis. Een westerse, Turkse of Berberse naam zijn HARAAM. Daarnaas zijn sommige namen ook al zijn ze Arabisch haram of makrouh.

DE BRON:
http://ia800200.us.archive.org/13/items/adabhatifadabhatif/tmaa.pdf


Als je geen Arabisch kunt leZen kun je wellicht iemand in je omgeving vragen om het te vertalen. Desnoods zoek je even de imam van de moskee op.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan