Kajal stift

6 feb 2011
11.252
91
Arabische kohl of kajal is hip. Yves Rocher kwam als eerste met een kajal stick. De Body Shop verkoopt het ook en zelfs Etos verkoopt een kajal stick. Hebben jullie het ook al geprobeerd?

Arabische kajal
Het gebruikt van kohl of kajal stamt al uit de bronstijd. Het zou vliegen uit de ogen weren. En de ogen beschermen tegen het felle zonlicht in Oosterse landen. Moeder brachten kohl aan om de randen van de ogen bij hun baby's om ze te beschermen tegen het boze oog.

Kohl of kajal wordt gemaakt van roet, wassen en olieen. Vroeger bevatte het lood. Tegenwoordig is meeste kohl loodvrij en veilig om te gebruiken. Alhoewel het afgeraden wordt kohl te gebruiken die je op vakantie in een Arabisch land hebt gekocht. Omdat de wetten daar voor het gebruiken van bepaalde ingredienten in cosmetica vaak minder streng zijn.

Ik heb een kajal stift van een Islamitische winkel van het merk Blue Heaven. Het ziet eruit als een lippenstift huls met een zwart in een puntje uitlopend krijtje erin. Het was niet duur en het is zuinig in gebruik.

Deze Arabische kajal is iets vetter en zacht dan oogpotlood. Het is ideaal om de waterlijn mee in te kleuren, ook de waterlijn van het bovenste ooglid. Het is heel gepigmenteerd en diepzwart van kleur.

Ik vind het een fijne stick. Het blijft best goed zitten maar je kunt het ook makelijk vervagen met een wattenstokje of vinger. De kohl laat zijn goed verwijderen met wat (make up remoever) olie.
 
16 apr 2011
6.315
77
148657_497507896201_674646201_6978139_3447306_n.jpg
 
13 nov 2011
2.006
18
De mijne is nooit te scherp alleen wanneer ik het gebruik jeuken en tranen mijn ogen en dan vervloek ik degene die oogpotlood heeft 'ontdekt' hahaha maar dat heb ik ook met mascara...

Je moet de wallen van je oog naar beneden doen met je vinger en dan op dat witte lijntje bij je oog de oogpotlood brengen.
En als je het ook op de bovengedeelte wilt hebben doe je het zelfde alleen dan de bovenste plekje omhoog.
Ik heb er nooit problemen mee gehad en het blijft altijd goed op zijn plek.

En die kayal stift is ook een aanrader, die is een betere resultaat.

En die andere khol is oefene dat dan kunst baart.
Dat hele stokje ervan plaatsen waar je het op wilt brengen, je ogen sluiten en eroverheen halen in een keer.
 
6 feb 2011
13.473
66
De mijne is nooit te scherp alleen wanneer ik het gebruik jeuken en tranen mijn ogen en dan vervloek ik degene die oogpotlood heeft 'ontdekt' hahaha maar dat heb ik ook met mascara...

Haha nee ik heb dat niet, als je het onder je ogen aan wilt brengen moet je naar boven kijken, dat voorkomt tranen. En als je t boven je ogen aan wilt brengen moet je naar onder kijken. Haha als t mislukt heb k ook geen zin meer erin haha, ik begrijp wat je bedoeld.

@Butterfly: Ja idd, me moeder heeft het een keer bij me gedaan, ik ging meteen tranen haha k7ol is niks voor mij.
 
13 nov 2011
2.006
18
Hahaha.

Ik herinner dat mijn moeder het ooit bij me deed omdat ik last had van rode ogen.
Tkemer gefie weha, deed pijn en had er hele nacht last van.
Maar ben blij dat ik nu weet hoe het wel moet. haha.

Haha nee ik heb dat niet, als je het onder je ogen aan wilt brengen moet je naar boven kijken, dat voorkomt tranen. En als je t boven je ogen aan wilt brengen moet je naar onder kijken. Haha als t mislukt heb k ook geen zin meer erin haha, ik begrijp wat je bedoeld.

@Butterfly: Ja idd, me moeder heeft het een keer bij me gedaan, ik ging meteen tranen haha k7ol is niks voor mij.
 
Bovenaan