Wat is jouw excuus voor het niet dragen van de hijaab?

6 feb 2011
2.708
25
laten we eens een lijst van excuses doornemen:


1) Ik ben niet overtuigd van de verplichting van de hidjaab.
Ik zou je dan vragen: Wat ben jij? Je zult dan antwoorden: Ik ben een moslim. ''Wat betekent het om een moslim te zijn? Het moslim betekent dat je je zelf volledig aan Allah overgeeft.
De zuster die geen hidjaab wilt dragen,heeft zich niet aan ALlah overgegeven. Ze wil zichzelf neit overgeven aan de wil van Alllah. Hoe kunnen wij ongehoorzaam zijn aan wat Allah en zijn boodschapper ons hebben gegeven, of dit tegenspreken? De profeet Ibrahim moest zijn zoon offeren, terwijl hij hier de redenen niet begreep. Dit leerts ons hoe wij ons aan Allahs woord moeten overgeven. Ik heb liever dat je zegt dat je niet sterk genoeg bent om een hidjaab te dragen, dan dat je niet overtuidg bent van Allahs eiegen woorden.

2) Het innerlijk is het belangrijkst
De vrouw die zegt dat het innerlijk het belangrijkst is, dat haar intenties altijd goed zijn, dat zij een goede persoon is en dat de hidjaab van het hart is: Deze vrouw zegt ook dat zij 5 keer per dag bidt,dat zij beter is dan 60 mannen, dar ze het nachtgebed bidt, de vrijwillige gebeden bidt en dat ze aan liefdadigheid uitgeeft. Zij beschouwt dit al de voldoende aanbidding.
Allah en zijn boodschapper zeggen dat je niet enkele delen van de islaam kunt accepteren en andere delen kunt verwerpen. Je moet de gehele religie aannemen.
Laten we het eens bekijken; je zegt dat je veel goede daden verricht, dat je intenties goed zijn en dat je hart zuiver is. Oke ik ben het met je eens, maar laten me je nog een vraag stellen.
Laten we dit allemaal bij elkaar optellen. ELke dag ga je naar buiten, en met iedere man die naar je haar en naar je lichaam kijkt, zondig je, is dat waar of niet?
Natuurlijk zondig je want je hebt niet aan ALlahs gebod gehoor gegeven. Je zult dit misgin tegenspreken door te zeggen:''Dit is niet mijn fout, mijn intenties zijn goed.Het is de man die zondigt door naar mij te kijken:''NEE ZUSTER HET IS DE ZONDE VAN JULLIE ALLEBEI.

3) DE hijaab en het warme weer.
Sommige vrouwen klagen over het feit dat als ze een hidjaab zouden dragen, hun haar door de warmte zal uitvallen (3la excuus).Zij zeggen:''Kom op zeg, wil je dat we haaruitval krijgen en kaal worden?'' Zusters, Allah zegt het geen vertaald kan worden als: ''zeg: 'De hitte van de hel is erger,'' De profeet heeft gfezegd:'De hel is omringd met onze verlangens en het paradijs is omringd met goede dingen.''IS het nog steeds moeilijk voor je om de hijaab te dragen?

4) Er zijn dames die de hijab dragen maar slechte daden verrichten.
Deze dames zeggen dat zij vrouwen kennen die de hijaab dragen, terwijl zij de slechtste zeden hebben en de slechtste daden verrichten. Daarom dragen zij de hijaab dus niet, want zij willen niet net zoals hen zijn. OKE, ik wil hier tegen inbrengen dat ik mensen ken die bidden, maar tog slechte daden verrichten. Betekent dit dat wij dan maar niet meoten bidden?
Sommige mensen gaan op hadj zodat zij zich achter de titel hadj kunnen verschuilen terwijl zij allerlei slechte daden doen. BEtekent dit dat we niet meer op hadj moeten gaan?
Zuster, het slechte zit niet in de religie, maar de mensen zelf. Is de hijaab slecht of de vrouw die hijaab draagt en slechte daden verricht slecht?

5) Allah heeft me nog niet geleid
Zij zeggen:'Allah heeft me nog niet geleid. Ik wil de hijaab wel dragen, maar allah heeft me nog niet geleid om het nu te dragen. Wnnr ik 50 jaar ben en ik van me leven heb genoten, dan zal ik de hidjaab dragen.''NEE zuster, dit excuus is helemaal verkeerd.ALlah zegt hierover het geen vertaald kan worden als:
''Voorwaar, Allah verandert de(goede)toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen.''

6) Wanneer ik ga trouwen, zal ik de hidjaab gaan dragen
Ik zal jullie wat vertellen: er zijn meer mannen op zoek naar een vrome, religieuze vrouw, die zichzelf respecteer door de hidjaab, dan dat er mannen zijn die op zoek zijn naar de andere vrouwen. Trouw met iemand die van je houdt omwille van je geloof en met iemand die respect voor je heeft. Wees blij dat je een hidjaab draagt. Veel meiden gebruiken deze excuus, maar wie zegt dat je nog leeft totdat je trouwt , wie zegt dat je morgen wakker wordt. Of zelfs ''wie zegt dat je gaat trouwen?'' Kijk hoeveel mensen die niet trouwen en of op een hele oude leeftijd? Laat je niet verlijden door de shaytan zuster

7)Ik ben nog jong.
Zuster, weet je wanneer je zult sterven? Het sterftecijfer voor de jeugd stijgt.

8)Ik wil met de mode meedoen en als ik hidjaab draag dan ben ik ouderwets.
Betekent Allah niet meer voor jou dan de mode? Ik beloof je dat als je de hidjaab draagt, je zult stralen. JE zult er uitzien.Macha allah voor de damens die het dragen

9)Ik wil het westen volgen.
Wie respecteer de vrouwen meer? De islaam of degenen die zelfs geen luciferdoosje kunnen verkopen, zonder dat ze er een plaatje van een naakte vrouw op plakken?ZIjn zij degenen die de vrouwen respecteren, of degenen die haar slecht behandelen? Heeft islaam de vrouwen niet gerespecteerd, bedekt en haar bevrijd van dergelijke exploitatie?

10) Ik ben bang dat ik de hidjaab achteraf ga afdoen.
Ik wil de hidjaab niet dragen want k ben bang dat ik hem dan alsnog ga afdoen.Zuster, waarom draag je de hidjaab niet met volle overtuiging, en vraag je Allah om je te beschermen zodat je het nooit zult afoden? Ik natuurlijk niet dat het afdoen van de hijaab geen zonde is. Het is een grote zonde omdat je daarmee ook andere vrouwen aanmoedigt om de hijaab af te doen. Doe dit aub nooit. Allah zal dat verafschuwen. Draag hijaab en houd je aan de 3volgende zaken om ervoor te zorgen dat je de hijaab nooit afdoet:
1. Zoek goede religieuze vrienden:
2. Woon islamtische lezingen bij:
3.VErricht doi3a waarin je Allah vraagt om je geloof te versterken en om de hijaab te blijven dragen:

11) Hijaab trekt aandacht.
Voor degene die zegt ik trek geen hidjaab omdat het aandacht trekt.
Ookal trekt het aandacht? De correcte Hijaab laat niets zien.
En dat is de bedoeling dat er niets zichtbaar is.
Ookal ziet iemand een correcte hijaab. Hij ziet de vrouw tenminste niet.
Nogmaals daar gaat het om. Lichaamsvormen bedekken.
Ookal kijkt de hele wereld. Er valt niets te zien behalve een stuk stof.

12) Ik ben verlegen en ik schaam me ervoor.
het laatste excuus: k ben verlegen en schaam me voor wat mijn vrienden en familieleden zullen zeggen als k een hjaab zou drage. Zuster, zul je je op de dag des oordeels niet voor ALLAH schamen? ZUl je je niet schamen wanneer je de profeet zult zien? Op de dag des oordeels zul je dorstig zijn en de profeet zal dan iedereen te drinken geven? En jij zult naar hem toe rennen, maar 2 engelen zullen je verhinderen om in zijn nabijheid te komen. DE profeet zal dan zeggen: Laat haar! Zij behoort tot mijn volk.''e engelen zullen zeggen: dat kunnen we niet profeet mohammed.ZIj is ALLAHS gebod niet nagekomen.''De profee zal dan zeggen:''DA wegm ver weg. Ik wil niets met jou te maken hebben, want jij hebt niet naar allahs gebod geluisterd.''
En wie zal zich schamen? Degene die aan iedereen haar lichaam laat zien of degene die het respecteert en bedekt? DE profeet heeft ons gevraagd om de islaam met alle macht vast te grijpen.
HOud je aan de 3 plichtingen die ik je hebt genoemd.
EEn andere punt. Je bent een moslim geworden die een hidjaab draagt.DEnk nooit dat de hidjaab betekent dat je de geloof hebt voltooid en het paradijs zult binnentreden. Integendeels het is slechts het begin van een reis naar ALLAH.

Nog een andere punt; onthoud dat je, je met zeden, aanbidding glichlach enz..een vb bent voor alle moslim en niet moslimvrouwen. Zelf als je op straat loopt, ben je een vb en zul je zeker veel mensen inspireren, zonder dat je een woord zegt. Jouw goede daden zijn van grote waarde bij Allah. JE zult je zusters leiden. Jij bent een voorbeeld, onze ambasadeur van de islaam. AUB laat ons niet in de steek!!!!!!!!

Hier zijn een aantal aandachtspunten voor hoe je een dijaab moet dragen. Als je deze punten niet opvolgt, dan betekent dit dat je je hidjaab niet op de juiste manier draagt. Zorg er dus aub voor dat je elk punt nauwkeurig opvolgt.

1)Je kleding moet wijd zijn, het moet je lichaam bedekken en de vorm van je lichaam niet onthullen.Het moet niet de vorm van je benden, middel of schouders laten zien. De hoofddoek moet niet te strak om je hoofd zitten, noch moet je een deel van je haar niet laten zien enz.
2) Draag geen doorzichtige kleding.
3) Bedek het hele lichaam met uitzondering je handen en gezicht( voeten mag ook niet), is een verleiding voor de man.
4) Draag geen kleding die op de kleding van mannen lijkt.
5) draag absoluut geen parfum( het is fitnah)

HOud je altijd aan deze punten, dan zul je de juiste hijaab dragen en dan ben je een MOEHADJABEH!!!!
 
5 feb 2011
8.897
38
Ik draag het dus weet zelf even geen excuses haha.. Gewoon doen wanneer jij er zelf klaar voor bent en vanuit je hart dus zonder dat iemand je 'dwingt' het te dragen. Een hoofddoek draag je uit eigen wil :)
 
6 feb 2011
2.708
25
wat is dat nou weer ? wanneer je er klaart voor bent ?

ga je pas dood wanneer je er klaar voor bent dame ? nee egt kijk dat is weer een excuus ik ben er nog niet klaar voor tuurlijk ben je er klaar voor alleen shitan laat je denken da je er niet klaar voor bent mena waneer je er klaar voor bent
 
30 dec 2011
47
6
Alhamdoullilah ! Ik draag wel hidjaab en ben er trots op ik draag nog niet zo lang, niemand heeft tegen mij gezegt dat ik er een moest gaan dragen maar het kwam uit me zelf en allah swt die me er op gelijdt heeft, eerst leek het net of iets me tegen hield maar ben gaan bidden en heb me er over heen gezet het is sjajtaan die je in onzekerheid brengt,
 
30 mrt 2011
3.288
38
Alhamdoullilah ! Ik draag wel hidjaab en ben er trots op ik draag nog niet zo lang, niemand heeft tegen mij gezegt dat ik er een moest gaan dragen maar het kwam uit me zelf en allah swt die me er op gelijdt heeft, eerst leek het net of iets me tegen hield maar ben gaan bidden en heb me er over heen gezet het is sjajtaan die je in onzekerheid brengt,

masha allah. Ik ben echt trots op jou brown eyes! en hoe voelt het nu? negatieve reacties gekregen?
 
18 dec 2011
12.851
98
Ik werd op een dag wakker, en dacht er niet eens bij na om hoofddoek te dragen. Ik stond voor de spiegel, deed hem om, en bleef hem de hele dag aanhouden. Vanaf toen droeg ik hem altijd.
 
30 dec 2011
47
6
# karim , dankje wel broeder ,mijn moeder is ook heel trots op mij omdat ik er zelf mee kwam , het voelt egt geweldig ik voel me beschermt en laat mensen zien dat ik met trots draag ik krijg veel complimenten van mensen in de buurt en ze vragen ook vooral waarom ik opeens draag dan antwoord ik allah swt heeft mij daar op gelijd alhamdoullilah ook ben ik een voorbeeld voor mijn nichten de meeste dragen geen hoofddoek maar willen het wel over wegen !
 
1 dec 2011
12.067
53
# karim , dankje wel broeder ,mijn moeder is ook heel trots op mij omdat ik er zelf mee kwam , het voelt egt geweldig ik voel me beschermt en laat mensen zien dat ik met trots draag ik krijg veel complimenten van mensen in de buurt en ze vragen ook vooral waarom ik opeens draag dan antwoord ik allah swt heeft mij daar op gelijd alhamdoullilah ook ben ik een voorbeeld voor mijn nichten de meeste dragen geen hoofddoek maar willen het wel over wegen !

MashaAllah ik ben kei trots op je meid!! Moge Allah subhana wata3ala je rijkelijk belonen,amien.

Je bent zeker een voorbeeld voor andere als je het draagt, AlhamdoeliAllah.
 
Bovenaan