InterSection (info)

15 feb 2011
1.185
14
Hier komen albums en informatie over Intersection - Riff Rap groep

De groep

Intersection is de Marokkaans/Braziliaanse formatie van Chyno, Son, Tobi, Eddie en Amaghrabi uit Haarlem en Den haag. Al jaren waren ze low-profile actief in de Haarlemse en Haagse Hiphop-scene totdat ze besloten Amsterdam te verkennen met optredens in zowel Paradiso als de Melkweg. Sinds die tijd krijgen ze airplay op diverse Marokkaanse, Nederlandse en zelfs Franse radiostations wat hun populariteit alleen maar vergrootte. Hun stijl? Regelrecht Hiphop en R&B. Het feit dat ze deze stijlen mixen met diverse talen is de rede dat de groep Intersection heet, de plek (kruispunt) waar de stijlen samenkomen. Ze combineren rap en zang in een hoog tempo in het Nederlands, Engels, Arabisch en Tamazight en zijn daarmee de grondleggers van HipHop s’mazight (HipHop in het Tamazight). Hun teksten zijn maatschappij kritisch, sociaal en behandelen relationele en universele zaken. Het doel van Intersection is mensen wakker schudden, tot nadenken zetten, een eigen sound brengen die vrijwel voor iedereen is te beluisteren met een leerzame en wijze boodschap. Monaim (Chyno), Samir (Tobi), Chahid (Eddie) en Monsef (MC Amaghrabi) zijn geboren in Al Hoceima, Marokko en getogen in Haarlem en Den haag. Johnny (Son in Law) komt uit Brazilië en woont in dezelfde buurt als Monaim en Monsef. De groep won in 2005 een Essent Award en kreeg een promotiebudget van 5000 euro, en veel media-aandacht. Energiebedrijf Essent reikt tien keer per jaar dé muziekaward uit om talentvolle bands en artiesten te ondersteunen.

Ontstaan


Het begon allemaal 15 jaar geleden toen diverse rappers elkaar ontmoetten in het jongeren centrum Prisma Haarlem. De meeste van hen woonden in dezelfde buurt Schalkwijk. Iedereen deed zijn eigen ding zowel individueel als groep zijnde. Zo verstreken de jaren en ontstond de HipHop/R&B groep Intersection in eind 1999, opgericht door Chyno en Son. Zij hadden Cutchia, MC Amaghrabi, Liberty B, Biggy Maroc, Charley, Tobi en Eddie bij betrokken. Een aantal van hen haakten later af, omdat zij echter een andere doelstelling hadden. In 2008 werd het duidelijk wie de pioniers van Intersection zijn geworden.

In 2001 werden er ruwe studio-opnames van de rapgroep Intersection gestolen en illegaal op de markt gebracht. Het gevoel dat hun opnames nog niet perfect waren en de verdiende erkenning kregen, zorgde ervoor dat het lang duurde voordat Intersection weer in staat was om hun echte eigen album uit te brengen. Ondertussen zorgde dit illegale album “Harlem-Style†veel promotie en fans die het product waardeerden. Het album liet de fans van Nederland tot en met Marokko kennis maken met hun songs, zoals “Insecureâ€, “HipHop S'mazightâ€, “Iharaggen†enz. wat hun populariteit alleen maar vergrootte. Van dit album werden er duizenden exemplaren verkocht in Nederland, België, Frankrijk, Spanje en Marokko. De groep heeft door het hele land opgetreden om de naam Intersection in plaats van Harlem-Style duidelijk op de kaarten te zetten.

Ontmoeting Youssou N’Dour

Door hun optreden tijdens de Prins Claus Awards in 2002 ontmoetten ze Youssou N’Dour en kregen ze de gelegenheid om naar Dakar, Senegal af te reizen. Het was daar, in de studio’s van Youssou N’Dour, waar ze hun album voltooiden in samenwerking met vele andere artiesten. Samen met de Senegaleze rappers Phata & Pakotille maakten zij het nummer 'Sama Guenth' (Droom) geproduceerd door Youssou N'Dour. Uiteindelijk is het dan zo ver! Vanaf 14 december 2003 is hun officiële debuutsingle verkrijgbaar op single. De single wordt door diverse radiostations zowel als in het binnenland en buitenland gedraaid. De single hebben ze na het Prins Claus Awards 2003 persoonlijk mogen overhandigen aan de prinsen van Oranje.

Het resultaat van de samenwerking met artiesten uit Senegal en Nederland staat in het album “Freewayâ€. Naast dit album zit er nog een Bonus CD“The Dakar Recordings†bij met compleet nieuwe songs die in Dakar zijn opgenomen. De dubbel CD staat vol met diverse talen, hedendaagse HipHop/R&B, maar ook songs die teruggrijpen naar de tijden van Old Skool HipHop en traditionele en moderne interpretatie van de Rif, Marokko. Je hoort ook op de dubbel CD invloeden van Amerikaanse, Westerse en Arabische klanken ondersteund door strakke HipHop beats. De bronnen van inspiraties komen uit verschillende culturen, tradities, muziek en leefomstandigheden. De volgende onderwerpen komen aan de orde: liefde, gerechtigheid, identiteit, dromen, hoop, moeilijke keuzes. Intersection wil met hun officiële debuutalbum zoveel mogelijk mensen gaan bereiken.

Intersection treed veel op met een DJ en regelmatig onder begeleiding van hun live band . Op 29 maart 2004 hebben zij met de band hun album gepresenteerd in de Melkweg te Amsterdam. Het album ‘ Freeway/The Dakar Recordings’ is verkrijgbaar vanaf 4 april 2004 in alle muziekwinkels. Inmiddels wordt de nieuwe clip van “Sama Guenth†op The Box gedraaid. Ze stonden een aantal weken in de top vijf van de urban chart van THE BOX waarvan 3 weken achter elkaar op nummer 1.

[video=youtube;bESyDam_xX4]http://www.youtube.com/watch?v=bESyDam_xX4&feature=related[/video]
 
15 feb 2011
1.185
14
Monaim%20Salhi.gif

Chyno

Naam: Monaim Salhi
Nickname: Chyno
Geboren: Al Hoceima (Marokko) 11 mei 1979

Van jongs af aan is Chyno opgegroeid met Noord Afrikaanse muziek. In 1988 nam hij afscheid van zijn familie en vrienden in Marokko en emigreerde hij met zijn familie naar Nederland. Hij sprak de taal niet, vondt het erg koud en dacht waar was hij nou beland? Gelukkig maakte hij al snel vrienden in de buurt en op school. Na schooltijd deed hij niks anders dan voetballen en computer spelletjes spelen. Hier pas opende er een grote wereld van muziek. Op een gegeven moment ontdekte hij hip hop via de muziekzenders MTV en later TMF. Zijn vrienden leenden hem tapes en Cd’s van dope rappers uit die tijd.

In eerste instantie probeerde hij voor de lol ook te rappen. Niet veel later begon het bij hem door te dringen dat hij vrijwel makkelijk kon beschrijven over wat hij mee maakte, over hoe hij zich voelde en wat er zich in de buitenwereld afspeelde. Om de luisteraars te bereiken is hij vooral meer in het Nederlands gaan rappen dan in het Engels. Hij rapte de teksten meestal op straat en in de buurthuizen. Op dat moment was zijn broer MC Amaghrabi ook actief in het Haarlemse underground Hiphop wereld.

Op vroege leeftijd nam hij voor het eerst een paar nummers op. Nadat hij de opnames aan zijn vrienden ten gehore bracht, kreeg hij positieve reacties. Dit was het moment dat hij serieus in hiphop is gaan verdiepen. Sindsdien kocht hij een Drumcomputer om eigen beats te creëren. Hij vroeg Son in law om samen te werken. Vervolgens dook hij samen met Son, Cutchia, Mc Amaghrabi en een paar jongens uit de buurt de studio in om tracks op te nemen voor het album Haarlem Style. Hij heeft regelmatig met ze opgetreden door het land. Tijdens deze samenwerking besloten Cutchia, Son in Law, MC Amaghrabi en hij deze groep te vormen




Jonny%20du%20Mortier.gif

Naam: Johnny Du Mortier
Nickname: Son in Law
Geboren: Velsen 14 januari 1981

Vanaf kleins af aan ontdekte ik mijn interesse in muziek. Ik was 4 en was op de muziek van Stevie Wonder mee aan het bewegen op de ritme kijkend naar de lichtjes van de stereo toren die meeliepen met de beat. Naarmate ik ouder werd (6 a 7 jaar) kreeg ik een bandje van Michael Jackson. Tot mijn 13de jaar heb ik geen andere artiest noch muziek soort willen accepteren, hij was voor mij de man waar ik dagelijks naar luisterde, meezingend en swingend. Na een poos leerde ik een andere muziek soort kennen, de eerste verschijnselen van het hedendaagse R&B die ik toen in Boy’ z II Men vond. Met deze achtergrond ben ik gekomen op het op het punt waar ik nu
ben beland, Intersection.

Ik ontmoette Monaim (Chyno) in 1990, we raakte bevriend en nadat we zowat elk computer spelletje hadden gespeeld wat te krijgen was wilden we wel iets anders doen. We begonnen met het simpel schrijven van teksten. Hoewel ik al vanaf kleins af aan wist dat ik een redelijk toontje kon zingen ben ik pas op mijn 15de jaar daarvoor uit gekomen. Al rappend op instrumentale beats begon ik dus langzaam met het zingen van stukjes tekst als refrein in verschillende nummers. Mensen reageerden enthousiast, dus ging ik hiermee verder zonder dat ik ooit eraan dacht om iets met mijn stem te gaan doen ondanks veel aandringen van mensen.

Binnen Intersection creëer ik mijn eigen sound, voornamelijk zang maar ook rap of refreinen van onze songs die uiteen kunnen lopen van rustig tot swingend. Ook ben ik samen met Chyno verantwoordelijk voor het produceren van diverse beats van Intersection. Mijn doel is om met onze muziek een sound te creëren die voor iedereen te beluisteren is met eventueel een leerzame en wijze boodschap. ben beland, Intersection.


Karim%20Boutaqumant.gif


Naam:Karim Boutaqumant
Nickname: Kutchia
Geboren: Al Hoceima (Marokko) 08 Juli 1977

Op jonge leeftijd begon ik naar muziek te luisteren in Marokko, want muziek was daar het dagelijks geluid wat kwam uit de overvolle straten en strand cafeetjes in Al Hoceima. Tijdens trouwfeesten was ik altijd van de partij om de muzikanten die daar kwamen spelen te bewonderen. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik zelf ook wat wilde doen in de muziek. Ik hield ervan om elk instrument te bespelen, alhoewel ik niet altijd op de hoogte was om deze goed te bespelen. Zo begon ik samen met een paar vrienden van mij voor de grap met het imiteren liedjes van bekende artiesten. In 1992 kwam ik uiteindelijk naar Nederland. Ik kwam vaak in de buurthuizen in mijn buurt en kwam daar ook in aanraking met de jongeren die zich ook daar bezig hielden met muziek. Loop der jaren ontdekte ik hier in Nederland de Rap muziek. Dagelijks draaide ik deze muziek, maar verstond er toen geen bal van.

Ik wilde ook iets doen met rap en probeerde dit in het Marokkaans nadat ik MC Amaghrabi dit ook had horen doen. Zo probeerde ik met de jongens uit de buurt liedjes te maken waarnaar de jaren verstreken. Uiteindelijk belande ik in de groep Intersection.

Monsef%20Salhi.gif


Naam: Monsef Salhi
Nickname: MC Amaghrabi
Geboren: Al Hoceima (Marokko) 1 april 1975

Ik heb altijd van muziek gehouden. Ik luisterde naar verschillende muzieksoorten zoals; Tamazight, Gnaua, Rai en Chaabi. In 1988 emigreerde ik samen met mijn familie naar Nederland. Doormiddel van de Nederlandse televisie en radiozenders ben ik in aanraking gekomen met andere muzieksoorten dan waar ik voorheen naar luisterde. Hip Hop heeft toen bij mij een goede indruk achtergelaten. In de begin jaren 90 begon ik met breakdance op Hip Hop party’s. Ik begon later ook op deze party’s te freestylen in het Berbers/ (Tamazight). Mensen reageerde positief ondanks dat vele het niet konden verstaan.

Ik bespeelde in deze periode verschillende instrumenten bij een Marokkaanse muziek band. Dit was eigenlijk niet wat ik werkelijk wilde. Uiteindelijk heb ik in 1995 besloten, samen met wat jongens uit de buurt, een groep te vormen genaamd Mix N Mangle. Met hen heb ik een aantal demo’s opgenomen en op diverse locaties opgetreden. Zo verstreken de jaren totdat de groep uit elkaar ging in 1998. Een korte periode daarna ben ik de studio ingedoken met Chyno en Son in law om wat songs op te nemen. Het beviel me goed. Deze combinatie van Engels, Nederlands en mijn Berbers was voor mij de eerste opzet naar de nu gevormde groep Intersection.
 
15 feb 2011
1.185
14
Album: Freeway

dakarfreeway.jpg


Freeway (Disc One) -
1. Introsection - 1:26
2. Ayaouw Fnigh (Struck By You) - 3:58
3. Jokers - 4:25
4. Not Good Enough - 4:44
5. No Justice - 4:19
6. Izran (Ayoral Laboya) - 3:43
7. South Side Mentality - 4:13
8. H.a.a.r.l.e.m. - 3:40
9. Secure Interude - 0:42
10. Insecure - 3:53
11. Wami Daithanna Yemma (As My Mother Told Me) - 3:34
12. Iharaggen (The Crossing) - 3:36
13. Can't Let It Go - 3:26
14. Hip Hop S'Mazight - 3:56
15. Decisions - 5:02
 
13 mrt 2012
1.228
10
Ik zag hem een keer in Utrecht, lol. Ik liep met mij broer dus ik zei tegen me broer: Dat is intersection!? Hij hoorde het hij: Ja, dat klopt. Me broer: Sfata7they.

Lol
 
26 jan 2012
1.090
9
Lol!!! Bestaan ze nog hahaha, wat een tijden toen ik die nummers van ze luisterden hihi.
 
23 mei 2011
1.992
17
Ik zag hem een keer in Utrecht, lol. Ik liep met mij broer dus ik zei tegen me broer: Dat is intersection!? Hij hoorde het hij: Ja, dat klopt. Me broer: Sfata7they.

Lol

Als ik het juist hebt over wie ik denk dat je et hebt dan is et gwn een aghyour..
 
Bovenaan