«« I just want somebody to love me. »»

2 jun 2011
9
1
1307024814-750.jpg



Proloog
''Nee, nee. Dat kan niet!'' Ik huilde hartverscheurend.''Waarom doet hij mij dit aan?'' Mijn broer Nabil houdt me stevig vast.
''Het komt goed, stil maar.'' Ik luisterde niet meer naar de troostende woorden van hem. Mijn gedachten waren bij mijn verloofde. Ik kon hem eigenlijk geen verloofde meer noemen. De mooie momenten die we samen hadden. De dag dat hij mijn hand kwam vragen. Het verlovingsfeest. Voorbereidingen op de bruiloft. Nabil schudde wakker. ''Hallo, ben je nog op aarde of wat?'' Ik keek hem aan en veegde mijn tranen weg. Nabil liet mij los, zodat ik op zijn bed kon zitten. Hijzelf ging op zijn bureaustoel zitten. Ik wilde iets zeggen, alleen mijn mond was dichtgeschroefd. Het leek wel of Nabil mijn gedachten kon lezen op dat moment. ''Ik hield hem al een tijdje in de gaten. Hij deed echt vreemd, Souraya. We moeten de bruiloft afblazen.'' Ik keek verdrietig naar mijn voeten. Nabil praatte door. ''Ik heb veel foto's van hem en dat meisje. Dat meisje komt volgens mij niet hier vandaan. Zo'n vriend van mij maakte al die foto's. Driss is er gloeiend bij.'' Ik schudde mijn hoofd. ''Weten mama en papa dit al?'' Nabil stond op. ''Nee, jij moest dit eerst weten. Dan gaan we met die misselijkmakende sukkel praten. Ontkent hij? Dan horen ma en pa dit.'' Hij liep naar zijn kast en haalde een map uit. ''Hier, de foto's.'' Hij gaf ze aan. Ik opende de map en keek naar de wazige foto's van Driss en dat meisje.''Als je ze omdraait, zie je de iets scherpere foto's.'' Ik draaide het om en ik zag Driss samen met Noura hand in hand lopen. Tranen rolden over mijn wangen. ''Is er iets, zusje?'' Ik antwoordde niet. Ik was twee keer zo hard bedrogen
.


Verder?
 
2 jun 2011
9
1
#1
''Nabil, mag ik binnen komen?'' Ik stond bij de deur van zijn kamer. Het was ongeveer een jaar geleden dat de verloving tussen mij en Driss verbroken is. Mijn ouders waren boos. De ouders van Driss ook. Ik had geruchten gehoord dat hij uit het huis is geschopt. ''Kifesh jij, ga je nog antwoorden?'' Nabil keek me ongeduldig aan.
''O, sorry. Ik vroeg af of we keertje richting Maijd konden gaan. Sinds hij getrouwd is, hebben we weinig contact met hem en Nadia.'' Hij haalde zijn schouders op.
''Moet je even aan pa en ma vragen, of ze meewillen.'' Ik knikte. ''Ze willen vast wel mee.'' Nabil plofte op zijn bed.''Mohim, vraag voor de zekerheid. Ik ga nu slapen.''
Ik knikte weer.''Is goed, slaap lekker.'' Ik liep terug naar mijn eigen kamer die ik samen deel met mijn zusje Nouhaila. Ze was zoals gewoonlijk bij onze buren.
Ik deed de deur achter me dicht en ging ook op mijn bed liggen. Een jaar lang had ik Driss in mijn gedachten. Ik kon het niet geloven. En het contact met Noura heb ik ook gelijk verbroken. Ik wilde niks meer met haar te maken hebben. Ze was zogenaamd een goede vriendin. Er wilde tranen opkomen, maar ik vocht tegen ze. Ik wilde niet huilen, dat kwam zwak over. Na een kwartier denken, besloot ik naar beneden te gaan. Ik wilde dolgraag naar Maijd. Hij was mijn oudste broer. Twee jaar terug ging hij trouwen met Nadia. Ze is echt een schat. Ik heb ze al een half jaartje niet meer gezien. Beneden aangekomen, zag ik mijn vader op de bank zitten. Ik liep door naar de keuken waar mijn moeder thee aan het zetten was. Ik ging op de keukentafel zitten en mijn moeder draaide zich om.''Souraya, wat zeg ik nou altijd? Niet op de keukentafel gaan zitten.'' Ik lachte en sprong er van af.''Mama?'' Mijn moeder keek me vragend aan.''Ik heb een voorstel: Zullen we weer eens een keertje langs Maijd en Nadia gaan?'' Mijn moeder glimlachte.''Ik zou graag willen, maar ze hebben het zo druk.'' Ik schudde mijn hoofd.''Ik bel Maijd wel straks. Ik regel dit wel, mama.'' Ze bleef me iets te lang aankijken.''Oke, schat. Maar als ze niet willen, dan willen ze niet. Je kunt moeilijk jezelf uitnodigen.'' Ik knikte. ''Ja, oke.'' Mijn moeder legde 3 glazen op het dienblad en de theepot. ''Kom lekker met ons thee drinken, laatste tijd zit je vooral veel in je kamer.'' Ik slikte. ''Sorry, maar ik moet veel dingen inhalen voor mijn studie. Ik ga weer verder met mijn verslagen. Nog bedankt.'' Ik gaf haar een kus op haar voorhoofd en ging weer naar boven.
 
2 jun 2011
9
1
#2
''Hallo?'' Ik was blij om de stem van mijn broer weer eens te horen. ''Maijd, ik ben het. Souraya.'' Ik hoorde Maijd lachen aan de overkant.''Hee zusje, hoe is het ermee? Lang niet gesproken. Hoe is het met papa en mama?'' ''Goed el hamdolilah, en hoe is het met jou en Nadia?'' Ik bleef uiteindelijk een halfuur lang met Maijd aan de telefoon. Hij had gezegd dat hij het geweldig zou vinden als we weer eens langskwamen. Precies op het goede moment vertelde hij. Ik ging weer terug naar beneden om te vertellen dat Maijd ons aankomende zaterdag verwacht. Mijn ouders waren ook blij dat ze hun zoon en schoondochter weer eens konden zien. Ze woonden namelijk niet erg dichtbij.Ik ging weer terug naar boven en besloot maar eens te gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik met hoofdpijn wakker. Ik zag dat Nouhaila nog sliep, dus ik liep rustig naar de badkamer. Ik zag dat het half 10 was. Om half 11 moest ik bij het gemeentehuis zijn. Elke vrijdag liep ik daar stage, om ervaring op te doen. Als ik die stage niet had, zat ik nu nog steeds heel zielig in de hoek te huilen. Ik had veel afleiding daar. En bovendien ook leuke collega's! Ik deed woedoe en verrichtte eerst het gebed. Daarna kleedde ik me netjes en deed mijn haren in een knot. Ik zocht al mijn spullen bij elkaar en liep de trap af. Ik liep naar de keuken en pakte een appel voor onderweg. Ik liep weer de keuken uit, deed mijn pumps aan en mijn jas. Richting het gemeentehuis had ik het gevoel dat iemand me achter na liep. Ik keek steeds achterom, maar zag niemand. Ik voelde me alles behalve op mijn gemak. Ik liep snel door. Gelukkig kwam ik snal bij het gemeentehuis. Boven aan de trap bleef ik nog om me heen kijken. Echt vreemd...
 
Bovenaan