Nador Hotel : Rif Hotel

30 mrt 2011
3.288
38
In Nador centrum aan zee wordt een nieuwe hotel 'Rif Hotel' gebouwd. De bouw heeft de afgelopen jaren wel vertraging opgelopen, maar gelukkig zijn ze nog volop aan het werk en is het hotel bijna af. Naast het hotel komt waarschijnlijk ook een waterpark.

het wordt een vier sterren hotel met 110 kamers, en 4 suites. Daarnaast komt er ook een discotheek en een speelzaal. Ik heb ook gehoord dat er een gokhal zou komen. Nador gaat op Las Vegas lijken :p

Zie de geuploade afbeeldingen voor meer informatie:
 
7 sep 2012
6
0
Wie is de eigenaar van deze foto's? Zou er eentje willen gebruiken voor het artikel over Nador op de Engelstalige Wikipedia. Helaas zijn mijn foto's dit jaar verloren gegaan voordat ik ze naar een PC had gekopieerd, dus ik heb zelf geen nieuwe beelden van 2012.
PS: Ik heb wel de link naar deze site weggehaald van de Engelstalige Wikipedia omdat dit echt een site is voor in Nl wonende Nadorianen... Maar omdat ik info van deze site wel weer gebruik in de tekst komt de site wel weer voor op de bronvermeldingen pagina. Tks, Jan
 
S

Samir

Guest
Wie is de eigenaar van deze foto's? Zou er eentje willen gebruiken voor het artikel over Nador op de Engelstalige Wikipedia. Helaas zijn mijn foto's dit jaar verloren gegaan voordat ik ze naar een PC had gekopieerd, dus ik heb zelf geen nieuwe beelden van 2012.
PS: Ik heb wel de link naar deze site weggehaald van de Engelstalige Wikipedia omdat dit echt een site is voor in Nl wonende Nadorianen... Maar omdat ik info van deze site wel weer gebruik in de tekst komt de site wel weer voor op de bronvermeldingen pagina. Tks, Jan

karim is bezig met de projecten in Marokko. Deze foto's zullen ook van hem zijn. Maar zolang de bronvermelding wordt vermeld, is er geen probleem.
 
7 sep 2012
6
0
Ja vanuit Karim wellicht, maar Wikipedia kan heel vervelend/streng zijn.. Wel zou Karim zelf een foto kunnnen uploaden naar Wikimedia als "zijn eigen foto" en ik kan daar dan weer gebruik van maken. Anders gewoon ff wachten tot volgend jaar: dan hoop ik weer te gaan (en deze keer proberen niet gearresteerd te worden bij vertrek - maar da's een ander verhaal; maar wel een van de weinige momenten dat ik blij was een blanke nederlander te zijn zonder enige familie in Marokko... De procureur in Marrakesh liet me met een "niet voor herhaling vatbaar" commentaar na 1 nachtje staatsverblijf weer vertrekken... Thanks, Jan
 
S

Samir

Guest
Ja vanuit Karim wellicht, maar Wikipedia kan heel vervelend/streng zijn.. Wel zou Karim zelf een foto kunnnen uploaden naar Wikimedia als "zijn eigen foto" en ik kan daar dan weer gebruik van maken. Anders gewoon ff wachten tot volgend jaar: dan hoop ik weer te gaan (en deze keer proberen niet gearresteerd te worden bij vertrek - maar da's een ander verhaal; maar wel een van de weinige momenten dat ik blij was een blanke nederlander te zijn zonder enige familie in Marokko... De procureur in Marrakesh liet me met een "niet voor herhaling vatbaar" commentaar na 1 nachtje staatsverblijf weer vertrekken... Thanks, Jan

Kennelijk heb je veel meegemaakt in Marokko. Ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen, als je die wil delen. Veel mensen, vooral met een niet-Marokkaans identiteit, worden zonder enige reden aangehouden in Marrakesh. Vooral sinds de aanslagen paar jaar geleden is de politie heel streng in die omgeving. De overheid is erg oplettend.
 
7 sep 2012
6
0
AH, was een heel klein beetje mijn eigen schuld. Maar ook al stelde het niet veel voor wil dat niet bespreken op een open forum. Maar je kan me mailen op me@tonkens.net en dan wil ik graag het verhaal delen.
Ik ga de laatste jaren elk jaar wel een keer naar Marokko en bijna altijd (ook) naar Nador - da's min of meer mijn vaste stek. Als je me mailt kan ik je ook mijn facebook-naam geven (en als je dan mijn vriendenlijst bekijkt zou je haast denken dat ik marokkaan ben) en eventueel Skype adres enzo.
 
S

Samir

Guest
AH, was een heel klein beetje mijn eigen schuld. Maar ook al stelde het niet veel voor wil dat niet bespreken op een open forum. Maar je kan me mailen op me@tonkens.net en dan wil ik graag het verhaal delen.
Ik ga de laatste jaren elk jaar wel een keer naar Marokko en bijna altijd (ook) naar Nador - da's min of meer mijn vaste stek. Als je me mailt kan ik je ook mijn facebook-naam geven (en als je dan mijn vriendenlijst bekijkt zou je haast denken dat ik marokkaan ben) en eventueel Skype adres enzo.

jaa dat begrijp ik Tonkie67. Je hoort per mail nog van mij. Misschien kunnen we elkaar meer informeren over die regio, want ik kom er zelf ook vandaan. Nador wordt met de dag drukker en voller, maar blijft een mooie plek.
 
7 sep 2012
6
0
Kan ze overigens geen ongelijk geven: toerisme is de levensader voor Marrakesh, en aanslagen en toerisme mixen niet echt lekker. Toen ik aldaar op het buro zat werden twee lieve jongens binnengebracht die van buiten de stad kwamen - die elk een mes van dik 30 cm (lemmet) bij zich hadden en dat gebruikten om toeristen ervan te overtuigen om aan hen een kleine financiele bijdrage te doen: ook dat werd behoorlijk streng aangepakt.
Zij kregen niet een eigen cel voor de nacht, werd er niet een jongen geroepen om een pakje peuken voor mij te kopen en vooruit gebeld naar het cellenblok om wat eten voor een "buutenlander" vast te houden... Moet zeggen dat ze me allemaal extreem correct behandeld hebben (maar meer daarover prive als je het tenminste wil horen)
 
S

Samir

Guest
yeh rga discotheek en gokhal

Marokko gaat steeds meer aandacht besteden aan toeristen. Misschien dat de islamitische regering dit zal verminderen, maar het doel van de koning is om westerse investeerders aan te trekken. Dan bouw je niet alleen moskeeën maar ook discotheken en bars. Its all about the money :p
 
5 mrt 2011
2.759
13
Marokko gaat steeds meer aandacht besteden aan toeristen. Misschien dat de islamitische regering dit zal verminderen, maar het doel van de koning is om westerse investeerders aan te trekken. Dan bouw je niet alleen moskeeën maar ook discotheken en bars. Its all about the money :p


welke islamitische regering 3awed? die benkirane zeker dat is de grootste hypocriet joh
 
5 mrt 2011
2.759
13
waarom zeg je dat zomaar? kom eens met voorbeelden.

waarom heeft die mawazine geval en die soort gelijken feestjes niet tegen gehouden?
Nadat hij in de regering zat zijn er volgens mij nog vergunningen gegeven voor het verkoop van alcohol.
Hij moet niks hebben van de amazightaal en heeft zelfs gezegd dat men dat moet vergeten,want je kan er niks mee. Iedereen zou maar gwn arabisch moeten gaan spreken en gebruiken.

Ik wil niet zeggen dat ik meer kennis over de islam heb dan hij, maar ik weet wel dat het niet is toegestaan in de islam om je achtergrond te verduisteren en je tot een andere groep doen toe behoren.

Nesh dh jedjis outhemsemen adh 9imeg dh jedjis outhemsemen. Ires dharifi adhi 9im dharifi :banana:
 
Bovenaan