Ik begrijp Marokkanen in Europa niet..

30 mrt 2011
3.288
38
Ik ben in marokko en ik kijk om me heen..

Het is zo prachtig in Marokko..

ik zie overal Al gayr mozjoed.. tomaten voor 2 dirham per kilo.. vis voor 10 dirham.. Groente/ fruit alles in overvloed.. Olijven, verse water, lekker rust, heerlijk weer, prachtig natuur, je familie om je heen, je roots en nog veeel meer..

en dan vraag ik me af...

WAT DOEN WE EIGENLIJK IN NEDERLAND K*#&*(#&*^#&*^*#& LAND???????!?!?!??!?!

altijd regen, bielasting, koud, racisten, wilders, geen respect, gevangenis, dure albart haayn!!!!!!!!!

tazzz walah wij zijn dom!

en dan zeggen onze ouders: jaa we zijn hier gekomen om te werken en om van te leven.

Dat is ff bullshit!!

Die mensen die hier zijn gebleven, zijn ze soms gestorven van de honger??

Walah die mensen die hier leven, hebben het veel beter dan ons! Ze vinden in marokko alle rust en waloe stress! Ik zie hier mannen van 60 jaar die nog pikzwarte haar hebben. Ik ben de 30 niet eens gepasseerd en ik begin te vergrijzen.

Conclusie: Onze ouders zijn niet naar europa gekomen om te overleven. Maar ze zijn gekomen om MEER en MEER geld te verdienen zodat ze in alle luxe kunnen leven. Jaa daardoor kunnen we die auto's, woningen en grond kopen..

Maar zeg eerlijk: wat heb je liever?? 100 woningen en 100 hectare grond en in stress leven in NL, of gewoon lekkr chill pobrisitas in je kleine huisje wonen in rkempo zonder gezeik van wilders en lekker van je moestuintje leven?

tfoee ghel hayat!
 
1 aug 2011
4.659
53
Jij snapt het!!! Daar hadden we het laatst ook thuis over!! Wij denken dat we het goed hebben hier, maar we verkloten gewoon ons leven hier. Kijk mij alleen, ik moet vroeg opstaan om zogenaamd te werken... Wat is werken? Hele dag op bureaustoel zitten en pc in de gaten houden.. Zij staan daar sbahli allah op om 6 uur en gaan het echte werk doen...

Zodra de kans er is, ga ik terug naar mijn mooie berg!! Wij hebben gewoon een hele berg en alle grond erom heen is ook van ons. Wat heb ik hier in Nederland?? GEEN LEVEN IN EEN GEZINSWONING!!!!
 
S

Samir

Guest
hahahha amshoem n karim je hebt mij laten lachen. Je hebt wel gelijk, maar er is nog iets wat we vaak vergeten.

We denken namelijk dat in Nederland het geld zit.. Jaa dat was in 1970 en 1980. Maar anno 2011 (als je verstand van zaken hebt) is de tijara in marokko veel beter dan in Nederland. Ik ken veel mensen die zaken doen in marokko en gewoon zijn terug gekeerd naar rkempo. Ze lachen shab hollanda gewoon uit. Kun je geloven dat je met een kledingwinkeltje in de stad al 1000/1500 euro per maand kunt verdienen? en weet je wat voor leven je in marokko hebt met zo een salaris?? dat is net alsof je in Nederland 10.000 euro verdient.

En verder ken ik genoeg mensen in Marokko die echt groot geld hebben gemaakt met winkels in Nador en Hoceima en Tetouan. Dat kun je in Nederland nooit voor elkaar krijgen, als je de helft moet afgeven aan de belasting haha
 
1 aug 2011
4.659
53
Daarom, laten we gewoon allemaal terug gaan naar onze eigen land!! Nederland zal dan pas kredietcrisis ervaren!!!
 
S

Samir

Guest
Daarom, laten we gewoon allemaal terug gaan naar onze eigen land!! Nederland zal dan pas kredietcrisis ervaren!!!

jaa walahila. Als we allemaal terugkeren, gaan ze hier honger lijden. Zeg eens eerlijk.. Een hollander gaat naar supermarkt en koopt halve kilo bananen en 1 paprika en pond appels. Daar schiet je weinig mee op toch

Dan komt Elhadj de supermarkt binnen en koopt voor zn gezin met 8 kinderen 4 kilo bananen, 2 kilo paprikas en 4 kilo appels.

Of hij gaat naar de boer en koopt meteen 25 kilo aardappelen en een krat met 10 kilo appels. Dat zie ik jolanda niet doen hoor, zjoe33!
 
5 feb 2011
8.897
38
Hahahaha aldi, lidl en al de rest gaan dan gwn failliet ! Mn vader denkt erom om Inshallah zodra hij hier pensioen heeft bereikt of eerder hups terug te gaan naar Marokko maar hij wacht totdat ons nieuw aankomend huisje daar wel klaar gaat zijn,.. en ja idd daar moet je voor werken,..
 
1 aug 2011
4.659
53
Als je alleen kijkt naar mijn vader?? Pff.. die koopt elke dag wel wat en in het weekend gaat de stationkar mee hoor!! hahah ze gaan echt zwaaaaar verlies draaien zonder de marokanen!!!!!

jaa walahila. Als we allemaal terugkeren, gaan ze hier honger lijden. Zeg eens eerlijk.. Een hollander gaat naar supermarkt en koopt halve kilo bananen en 1 paprika en pond appels. Daar schiet je weinig mee op toch

Dan komt Elhadj de supermarkt binnen en koopt voor zn gezin met 8 kinderen 4 kilo bananen, 2 kilo paprikas en 4 kilo appels.

Of hij gaat naar de boer en koopt meteen 25 kilo aardappelen en een krat met 10 kilo appels. Dat zie ik jolanda niet doen hoor, zjoe33!
 
6 feb 2011
5.829
132
waarom wonen zoveel berbers hier? Leer eerst goed je geschiedenis voor jje zegt dat ons ouders dom zijn. De grenze van Aarif werden afgesloten door de arabieren, ze leefden jarenlang in hongersnood. Hassan 2 had aarif in de steek gelaten, hij wou ze uitroeien beter gezegd. Toen het westen gastarbeiders nodig had heeft hassan 2 de rifijnen aangeboden als werkkracht om van de "barbaren" af te zijn. Onze ouders waren echte mannen in tegenstelling met die van nu. Zonder onze ouders bestond aarif niet meer of wie je denk dat het ginder sponsort? Nu is het idd veel beter ginder maar zo fel reageren was nergens voor nodig!
 
5 mrt 2011
6.164
21
Sorry hoor maar ik wil echt niet terug naar marokko ik vind het daar onveilig die illegalen die steeds achter de hoek staan met een zak mes of wat dan ook neejj dankuuw blijf liever hier voor vakantie is het oke maar omte wonen nee thnx mijn mening.
 
1 mrt 2011
477
2
Sorry hoor, maar in Marokko vind ik dat het niet veilig is. Europa blijft nog altijd veiliger. Gzaa ziekenhuizen enzovoorts hoe die in Marokko worden behandelt, lah yester te erg voor woorden. In europa geven ze je tijd, in marokko het enige wat ze je kunnen geven is ro7 eh mis n 7raam. Niet dat ik Marokko niet goed vind, natuurlijk niet, het is mijn eigen land. Maar er zijn dingen die in europa beter zijn dan in Marokko. en dat weet iedereen wel. Marokko is bekend, veel groenten en fruit haha en dat is wat onze ouders ook altijd verry funny vinden. Maar ik persoonlijk zou er niet willen wonen. Mijn mening :)
 
5 mrt 2011
6.164
21
jij begrijpt mij !! !
Sorry hoor, maar in Marokko vind ik dat het niet veilig is. Europa blijft nog altijd veiliger. Gzaa ziekenhuizen enzovoorts hoe die in Marokko worden behandelt, lah yester te erg voor woorden. In europa geven ze je tijd, in marokko het enige wat ze je kunnen geven is ro7 eh mis n 7raam. Niet dat ik Marokko niet goed vind, natuurlijk niet, het is mijn eigen land. Maar er zijn dingen die in europa beter zijn dan in Marokko. en dat weet iedereen wel. Marokko is bekend, veel groenten en fruit haha en dat is wat onze ouders ook altijd verry funny vinden. Maar ik persoonlijk zou er niet willen wonen. Mijn mening :)
 
30 mrt 2011
3.288
38
hahah dat klopt niet wat je zegt felousa. Hoe komt het dat de mensen in marokko langer leven dan in Nederland?
ik weet dat de artsen in marokko er weinig van bakken in rkempo, maar ga naar de steden (nador, oujda) daar heb je de beste artsen.
sowieso is de grootste ziekte stress, en in marokko is geen stress :p
 
1 aug 2011
4.659
53
Inderdaad... Hoe dan ook, marokko is beter leven dan hier. In rkempo staat er niemand om de hoek, want een berg heeft geen hoek..hahah.. En als er iemand op het land van mijn vader komt, dan komt de tazwiescht tevoorschijn... Gewoon knallen die hap.

En qua dokters enzo, vind ik dat je het een beetje overdrijft. In marokko hebben ze betere artsen hoor. Hierin NL schrijven ze overal paracetemol of anitbiotica uit, al is het maar voor een hoofdpijn. Daar word je pas ziek van. En zoals Karim zegt, STRESS...!!!

hahah dat klopt niet wat je zegt felousa. Hoe komt het dat de mensen in marokko langer leven dan in Nederland?
ik weet dat de artsen in marokko er weinig van bakken in rkempo, maar ga naar de steden (nador, oujda) daar heb je de beste artsen.
sowieso is de grootste ziekte stress, en in marokko is geen stress :p
 
Bovenaan