Ait Wayagher Streng / Gierig ??

S

Samir

Guest
ik weet dat ik door deze topic veel ruzie / arwina op mn kop krijg. Maar ik hou van rwina. doorbreek graag de stilte en taboes zijn er niet voor mij. Daarom wil ik het dossier: 'Ait wayagher streng ' openen.

Ik hoor dat gewoon zo vaak!! Er moet toch een kern van waarheid zijn!!

ik hoor vaak dat ait wayagher graag ruzie maken, losse handjes hebben en gierig zijn als het om geld gaat. Niet om het huizen/grond kopen, maar om het boodschappen doen op de markt.

Er zijn hier veel ait wayagher, dus leg me eens uit wat hier wel en niet van klopt. En graag eerlijk zijn, look into the mirror and tell me what you see.. tell me the truth.. the whole truth. nothing but the truth.


ps: ik wil hier geen ruzies!
 
1 aug 2011
4.659
53
Dat van gierigheid is waar!! Ik kende een meisje die is ook ait wayagher... die had altijd als we bij de kassa waren GEEN GELD... of ze moest even zoeken....zogenaamd!! Dan zijn Ibdarsen weer de gulle mensen...

yallah alle Ibdarsen-haters mogen losbreken dat gezegd te hebben... maar het is echt waar!!
 
S

Samir

Guest
hahahahahahaahaha :D dit gaat leuk worden!!

ik geniet hier echt van :p
 
S

Samir

Guest
haha dat meisje had zeker ook geen pasje jek? haha ik ken ook een ait wayagher die in de winkel ook altijd zei: 'Mijn bank is leeg man. Ik moet maar weer wachten op mn studiefinanciering'

maar subhan allah, rond 23/24ste van de maand, was hij nooit bereikbaar om mee naar de winkel te gaan.
 
1 aug 2011
4.659
53
Wollahila meh ik lieg..!! Ze zegt gewoon live ik heb geen geld.. Daarna hoor ik dat ze aan het sparen is.. pek yawlidie.. Zij is niet de enige hoor, ik had ook zo`n buurjongen die was ook van die hoek, haha die had gewoon auto alles, maar ging overal lopend heen!!! of werd opgehaald door andere zodat hij niet hoeft te tanken.. hoorde ik van mn broertje!! Aasgieren!!
 
1 aug 2011
4.659
53
INDD... want ze moeten het zogenaamd thuis inleveren.. wash staat er stupid op mn voorhoofd nigh? iegg

haha dat meisje had zeker ook geen pasje jek? haha ik ken ook een ait wayagher die in de winkel ook altijd zei: 'Mijn bank is leeg man. Ik moet maar weer wachten op mn studiefinanciering'

maar subhan allah, rond 23/24ste van de maand, was hij nooit bereikbaar om mee naar de winkel te gaan.
 
14 apr 2011
715
20
ze letten misschien meer op hun centjes, maar is toch nergens voor nodig om ze af te kraken of wel soms?
 
1 aug 2011
4.659
53
Is niet afkraken, is gewoon een beetje de waarheid die wij een beetje ophelderen... voor de rest is het niks persoonlijks hoor..Ik heb ook niks tegen sousie mensen... ongeveer hetzelfde verhaal..
 
S

Samir

Guest
ait wayagher zijn de rif soussies :p

we kraken ze niet af latifa, respect voor ait wayagher. Maar we mogen er toch over praten, vooral als het een beetje klopt :p
 
30 mrt 2011
3.288
38
elke rifstam heeft wel zijn vooroordelen. ait wayagher staan misschien bekend om dat ze gierig zijn. maar ze staan ook bekend om dat het de mooiste berbers zijn. de meisjes in hoceima zijn de mooiste van marokko
 
1 aug 2011
4.659
53
Jaa die mooie berbers bedoel je?? haha ze zijn ook de beste zangers met al die mooie klanken.. wollah echt mooi hoor..
 
S

Samir

Guest
ait wayaghers mooi? zijn er dan soms 2 soorten ait wayaghers? want de ait wayaghers die ik ken zullen de aandacht van de modewereld niet trekken.
 
6 feb 2011
5.829
132
zever in pakskes ait wayegher zijn levensgenieters, overal heb je uitzonderingen! Wij ait wayeghers worden wel bestempeld als streng. Daarom trouwen ze misschien niet graag met ait wayegher, omdat ze weten dat we echte mannen zijn die geen sloef willen zijn. We respecteren onze vrouwen maar zijn geen diyyouth.
Hoe dan ook elke awayegher is trots. De rest kan er alleen maar van dromen om er ene te zijn. Wees niet getreurd, we zien alle riffijnen als onze broeders.
 
1 aug 2011
4.659
53
Inderdaad!! Ik ken ook geen mooie dames uit hoceima-land hoor..!! De meeste zitten onder de puistjes.. of hebben het figuur niet mee
 
Bovenaan