Welke traditie zou jij nooit willen loslaten?

6 feb 2011
5.829
132
Bij aankoop of het bouwen van een nieuw huis, torbaa naar men huis brengen om de huis in te wijden.
 
1 aug 2011
4.659
53
2 tradities die ik ook niet los wil laten inderdaad..

Ik vind de traditie dat je de volgende ochtend bij de bruid op bezoek gaat ook een mooie.. Ik weet niet hoe je dat typt, dus ik doe ook geen poging.. haha.. Maar heb al 3 van die ochtenden meegemaakt en die vond ik nog mooier dan de henna...Zo sfeervol!!
 
30 mrt 2011
3.288
38
het is niet de volgende dag maar na 7 dagen toch? dat noemen ze abyez.
 
30 mrt 2011
3.288
38
dan gaan ze toch een riem omdoen bij de bruid? haha ik heb ook een topic geopend speciaal voor het trouwfeest, reageer daar ook ff please
 
1 feb 2011
1.382
18
ken je dat niet metalsia? een week na de bruiloft gaat de moeder of vader op bezoek naar hun getrouwde dochter en dan nemen ze vlees mee. en daar bij de bruidegoms huis wordt een maaltijd voorbereid. En de bruid krijgt dan een gouden riem om. toch karim dat bedoel je toch?
 
1 aug 2011
4.659
53
Die gouden riem niet, maar de rest wel.. haha.. maar bij ons gaat de moeder de volgende ochtend koken voor de bruid...
 
S

Samir

Guest
ken je dat niet metalsia? een week na de bruiloft gaat de moeder of vader op bezoek naar hun getrouwde dochter en dan nemen ze vlees mee. en daar bij de bruidegoms huis wordt een maaltijd voorbereid. En de bruid krijgt dan een gouden riem om. toch karim dat bedoel je toch?

De vader denkt Eindelijkkk ik ben van mn dochter af en trouwfeest is achter de rug.. en dan moet die een week later weer vlees gaan kopen voor een maaltijd haha alatieff
 
1 aug 2011
4.659
53
hahahah!!! Inderdaad!! die arme vaders ook!! Ik heb met ze te doen!!

De vader denkt Eindelijkkk ik ben van mn dochter af en trouwfeest is achter de rug.. en dan moet die een week later weer vlees gaan kopen voor een maaltijd haha alatieff
 
5 feb 2011
8.897
38
Die gouden riem niet, maar de rest wel.. haha.. maar bij ons gaat de moeder de volgende ochtend koken voor de bruid...


Over die riem ken ik ook niet,... bij ons is het indd zoals Karim al zei na de 7 dagen gaat de bruid samen met haar man naar haar ouders en daar maken de aanwezigen een grote maaltijd klaar,..maar leuk om te horen over die riem,.. :) kijk zo leer je weer bij hea ;)
 
Bovenaan