Samir Gaat Koken...

S

Samir

Guest
Vanavond ga ik loempia's maken :D

jaahaa echt waar. Ik, samir, ga loempia's maken!

en nee, niet van de winkel in olie gooien, maar echt zelf met bladerdeeg en vullen :D
 
5 feb 2011
8.897
38
hahha zoals gezegd in twee vorige topics ga ik ze ook vandaag maken :p na na na na mijne smaken beter
 
5 feb 2011
8.897
38
zelfgemaakte zijn veeeel lekkerder dan die je koopt je weet be3da wat erin zit ,.. ga ze vanavond maken met kipfilet ;)
 
S

Samir

Guest
loempia vellen
1 wintewortel geraspt
1 rode paprika fijgehakt
halve witte kool fijngehakt
1 prei in kleine reepjes
100 gram taug�
100-150 gram gekookte rijstvermicelli
vegetarische boulionblokje (knorr)
1 teentje knoflook
1-2 theelepel sambal
1 lepel ketjap
kipfilet



Bereiding:

Kip apart bereiden

doe in een wok of hoge koekenpan een beetje olijfolie
doe de knoflook, sambal en de ketjap in de pan en roer dit even om
voeg hierna de fijngesneden groenten toe en schep dit op hoog vuur om
verkruimel het boulion blokje over de groenten en voeg twee eetlepls water bij toe en zet het vuur lager. Laat 5-7 minuten bakken zet vuur uit en laat afkoelen,
snij de gekookte rijstvermicelli fijner en voeg deze bij de afgekoelde groenten en meng dit goed

neem een loempia vel en schep hier een volle eetlepel van het groentenmengsel op en vouw er een loempia van plak dicht met water en frituur in olie of vries in voor later gebruik.


lekker met hete chillisaus
 
S

Samir

Guest
waah met kipfilet. Ik denk dat ik niet naar recept ga kijken, maar op gevoel ga koken (ze3ma gevoel)
 
5 feb 2011
8.897
38
loempia vellen
1 wintewortel geraspt
1 rode paprika fijgehakt
halve witte kool fijngehakt
1 prei in kleine reepjes
100 gram taug�
100-150 gram gekookte rijstvermicelli
vegetarische boulionblokje (knorr)
1 teentje knoflook
1-2 theelepel sambal
1 lepel ketjap
kipfilet



Bereiding:

Kip apart bereiden

doe in een wok of hoge koekenpan een beetje olijfolie
doe de knoflook, sambal en de ketjap in de pan en roer dit even om
voeg hierna de fijngesneden groenten toe en schep dit op hoog vuur om
verkruimel het boulion blokje over de groenten en voeg twee eetlepls water bij toe en zet het vuur lager. Laat 5-7 minuten bakken zet vuur uit en laat afkoelen,
snij de gekookte rijstvermicelli fijner en voeg deze bij de afgekoelde groenten en meng dit goed

neem een loempia vel en schep hier een volle eetlepel van het groentenmengsel op en vouw er een loempia van plak dicht met water en frituur in olie of vries in voor later gebruik.


lekker met hete chillisaus


oooowhjaaa goed dat je het zei over chilli saus dat moest ik dus nog halen hahaha
 
5 feb 2011
8.897
38
waah met kipfilet. Ik denk dat ik niet naar recept ga kijken, maar op gevoel ga koken (ze3ma gevoel)

ik hou me bijna nooit aan een recept hahaha maak van alles bijna een eigen recept :p maar loopt het mis dan geef ik de schuld aan het recept hahah
 
S

Samir

Guest
hahah t is nooit de schuld van ons jek. maar mijn loempias gaan de lekkerste worden van de wereld.
 
5 feb 2011
8.897
38
hahaha ik ruik daar een deal:p alleen ja wie gaat er proeven en oordelen ,..

tagshasht nigh? :p
 
S

Samir

Guest
hahaha denk je dat ik niet kan koken? qeh nesh gataar in de keuken.. als ik in de keuken sta, kun je een verwachten dat je gaat smullen!
 
6 feb 2011
13.473
66
Jullie zijn welkom vandaag bij mij thuis, neem allebei een bord mee met wat loempia's, chili saus heb k thuis en ik oordeel wel
wat de lekkerste loempia's zijn;). Tip: Zeg maar niet tegen elkaar wat je derin gaat doen haha, anders krijg ik dadelijk
2 borden met dezelfde soort loempia's.
 
S

Samir

Guest
Jullie zijn welkom vandaag bij mij thuis, neem allebei een bord mee met wat loempia's, chili saus heb k thuis en ik oordeel wel
wat de lekkerste loempia's zijn;). Tip: Zeg maar niet tegen elkaar wat je derin gaat doen haha, anders krijg ik dadelijk
2 borden met dezelfde soort loempia's.

hahaha en jij maar lekker smullen jek??
 
6 feb 2011
13.473
66
Haha ik proef er maar max 2 per persoon hoor. Derest mogen jullie opeten. Wie weet bekroon ik jullie tot Kouzinaking en queen
van de maand:)
 
12 apr 2011
170
2
amazighchick je mag niet zo veel eten a tamchoent
je word nog dik
jullie mogen naar mij komen :)
ik zal wel proeven :p
hahahaha
 
Bovenaan