Gelovige meisjes vaker onveilige seks

1 feb 2011
1.382
18
BRUSSEL - Gelovige tienermeisjes hebben vaker onveilige seks dan hun niet-religieuze leeftijdsgenoten tussen de 14 en 18 jaar. Dat blijkt uit onderzoek door de universiteit van Gent.

In gelovige families, christelijk of islamitisch, is het taboe op seksualiteit groter, aldus de wetenschappers dinsdag in Vlaamse media.

Meisjes worden nauwelijks geïnformeerd en hebben ook minder toegang tot voorbehoedsmiddelen.
 
23 okt 2011
3.236
175

je moet met een argumentatie komen

je kan niet zomaar een onderzoek tegenspreken
dat hebben ze ook niet uit hun duim gezogen

die conclusie is maar een verklaring voor de gevonden resultaten
hoeft ook niet te kloppe
 
31 okt 2011
2.694
24
je moet met een argumentatie komen

je kan niet zomaar een onderzoek tegenspreken
dat hebben ze ook niet uit hun duim gezogen

die conclusie is maar een verklaring voor de gevonden resultaten
hoeft ook niet te kloppe

We zitten hier op een forum met moslims en moslima's.
We weten beiden dat het niet klopt... trouwens hoe zouden zij onderzoek kunnen voeren over moslims/moslima's? Als je weet dat ze never over gaan praten. Wat ze in de tekst bedoelen, zijn Marokkanen, Turken,.... . Maar zeker geen moslims of moslima's.

 
23 okt 2011
3.236
175
als je dat artikel nog een keer en goed leest
dan zul je zien dat de conclusie of verklaring niet op het onderzoek terug slaat
maar meer algemeen verklaring
 
31 okt 2011
2.694
24
als je dat artikel nog een keer en goed leest
dan zul je zien dat de conclusie of verklaring niet op het onderzoek terug slaat
maar meer algemeen verklaring

In elk artikel zit een boodschap verborgen. Intellectueel begrijpen.
 
20 dec 2011
4.337
44
In elk artikel zit een boodschap verborgen. Intellectueel begrijpen.

ja uiteraard maar je moet je reactie wel beargumenteren zodat we je begrijpen en we verder kunnen discuseren. Ik denk dat dit wel kan kloppen omdat zoals ze al zeggen gelovige meisjes hebben minder toegang tot voorbehoedsmiddelen. Zie jij al een marokaans meisje een condoom kopen bij de kruidvat nee dacht het niet hea
 
31 okt 2011
2.694
24
ja uiteraard maar je moet je reactie wel beargumenteren zodat we je begrijpen en we verder kunnen discuseren. Ik denk dat dit wel kan kloppen omdat zoals ze al zeggen gelovige meisjes hebben minder toegang tot voorbehoedsmiddelen. Zie jij al een marokaans meisje een condoom kopen bij de kruidvat nee dacht het niet hea

:eek:nzeker:
 
1 mrt 2011
477
2
Ik geloof sowieso niet in die onderzoekjes, ze komen altijd met iets anders. En je kunt altijd terug zien dat ze tegen de mosliemien en de moslimaats zijn
 
1 dec 2011
12.067
53
ja uiteraard maar je moet je reactie wel beargumenteren zodat we je begrijpen en we verder kunnen discuseren. Ik denk dat dit wel kan kloppen omdat zoals ze al zeggen gelovige meisjes hebben minder toegang tot voorbehoedsmiddelen. Zie jij al een marokaans meisje een condoom kopen bij de kruidvat nee dacht het niet hea

Maar daar heeft zij haar man voor.
 
1 feb 2011
1.382
18
Ik geloof sowieso niet in die onderzoekjes, ze komen altijd met iets anders. En je kunt altijd terug zien dat ze tegen de mosliemien en de moslimaats zijn

meestal zijn die onderzoeken wel wetenschappelijk en goed onderbouwd. Je kunt in Nederland heel moeilijk een onderzoek gaan verzinnen, want die worden streng gecontroleerd.
 
Bovenaan