Gevulde lmsemen

5 feb 2011
8.897
38
Hmm hier heb ik dus zo een zin in! Ik zal het InshAllah ergens deze week maken! Ik kon het ff niet weerstaan!

9-msemen.jpg


Ingrediënten:
Deeg:


3 kleine soepkommetjes meel
1 klein soepkommetje fijne griesmeel
ongeveer 5 gram verse gist
theelepeltje zout
2 soepkommetjes lauw water
Vulling:

- gehakt
- gemalen ui
- gemalen groene paprika
- tomatenpuree
- zout
- peper
- gemberpoeder
- komijn
- paparikapoeder
- sambal
- olijfolie



Methoden / stappen:


Stop alle ingredienten voor de deeg in een kneedschaal.
Alles goed mengen en dan goed kneden tot een fijn en soepel deeg.

Laat het even staan.
Maak er 20 kleine bolletjes uit.
Dan pak je telkens 2 bolletjes. Die druk je een beetje uit. Goed insmeren met een mengsel van olie en boter. En leg ze dan op elkaar.

Druk ze nu goed uit. Als het goed deeg is dan komen er tijdens het uitdrukken geen scheuren in.
Als je het plat hebt gedrukt dan kun je er vulling op doen of bij gewone msemmen wat boter en olie mengsel en dan wat griesmeel op strooien.
Vouw het dan dicht tot een lmsemen.

De lmsemmenpan goed heet laten worden. Lmsemmen uitdrukken en weer wat boter olie op strijken. En dan optillen en in de pan leggen.
bakken op middelmatig vuur. voor je gaat omdraaien weer wat olie boter erop ( als het goed is heb je dat op deze kant nog niet gedaan) en dan blijven omdraaien tot je een mooie kleur hebt.

Vulling:

Alles goed bakken in een koekepan. Goed laten afkoelen en dan kun je het gebruiken.



:D
 
30 mrt 2011
3.288
38
die vind ik echt lekker. dank je wel voor het plaatsen samiraatje. kun je die een keertje voor me maken? :$
 
5 feb 2011
8.897
38
Hahaha iwa zodra je het hebt gemaakt ga je trots zijn dat je het toch hebt gedaan :)
 
8 aug 2011
552
10
Hahahah aah half 8 is wel beetje laat, .. maak iets snel, makkelijk en lekker
kijk als ik getrouwd was die probleem nu opgelost hahaha.
neej ik ga denk ik gewoon kipsate maken tahrath is nog in de koelkast opwarmen en een torilia lekker snel en makkelijk
 
5 feb 2011
8.897
38
Hahahahahaha ja dan was het een ander verhaal geweest he,..

Alles wat je gaat eten straks gaat lekker smaken, je hebt tenslotte heel de dag niks op haha
 
8 aug 2011
552
10
Hahahahahaha ja dan was het een ander verhaal geweest he,..

Alles wat je gaat eten straks gaat lekker smaken, je hebt tenslotte heel de dag niks op haha
hahah ik weet niet hoor tegenwoordig moeten mannen ook koken voor hun vrouw.

Nou ik ben heel anders dan de gemiddelde marokkaan met magreb eet ik egt weinig ik zit heel snel vol en ben heel kieskeurig kwa eten.:p
 
5 feb 2011
8.897
38
hahah ik weet niet hoor tegenwoordig moeten mannen ook koken voor hun vrouw.

Nou ik ben heel anders dan de gemiddelde marokkaan met magreb eet ik egt weinig ik zit heel snel vol en ben heel kieskeurig kwa eten.:p

Haha dat wel maar ja dat heb je er toch wel voor over? :)
 
Bovenaan