'Aardbeving in Nederland waargenomen'

7 feb 2011
3.853
51
Laatste update: 8 september 2011 21:57 info

AMSTERDAM - In de buurt van Nijmegen heeft donderdagavond rond 21.00 uur een aardbeving plaatsgevonden. Deze had een kracht van 4,6 op de schaal van Richter.

Dat blijkt uit gegevens van het in Frankrijk gevestigde Euro-Mediterraan Seismologisch Centrum. Het KNMI kon nog niet bevestigen of er een aardschok of -beving heeft plaatsgevonden.
De schok zou rond 21.00 uur hebben plaatsgevonden. Het epicentrum van de beving zou bij de grens van Nederland en Duitsland hebben gelegen.
Meerdere politiekorpsen in het land zijn overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was.
Meerdere politiekorpsen in het land zijn donderdagavond overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was, Vooralsnog kregen geen van deze korpsen schademeldingen.
NU.nl kreeg meldingen vanuit meerdere plaatsen in het land. De beving werd in ieder geval gevoeld in de omgeving van Utrecht, Nijmegen, Venray en Zutphen.


Utrecht

De politie Utrecht meldde een regen van telefoontjes in het servicecentrum. De politie Twente twittert dat het epicentrum van de mogelijke beving in het zuiden van het land zou liggen. De politie Gelderland Noord-Oost twittert eveneens over meldingen van verontruste burgers.
Ook mensen in Limburg belden de politie om te melden dat ze de schok voelden. Dat leidde in die provincie nergens tot onrust of paniek. ''Het is niet te vergelijken met de aardbeving in Roermond begin jaren 90, toen mensen in paniek de straat op vluchtten.''
De schok duurde ongeveer 5 a 6 seconden, liet een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. Uit Rheden is de eerste lezersfoto van de beving binnen.
Lees de laatste Twittermeldingen over de beving op NUlive
 
12 jun 2011
1.683
26
subhan allah. dit hoorde je vroeger alleen in azie en afrika. maar nu ook in nederland.....
 
8 feb 2011
1.012
8
Ja idd Het komt steeds dichterbij.Nu is het nog 4,6 maar straks word het nog hoger.Wa allahoe a3lem.
 
6 feb 2011
13.473
66
Heeeeeeeel erg toevallig allemaal. Want ik denk dat ik hier de enige op rkempo ben die de aardbeving gevoeld heeft. Ik was gisteravond namelijk in Nijmegen, bij me tante. Ben vanochtend naar huis gegaan, maar niemand van ons durfde te slapen.
Mijn tante en vader enz. belde iedereen op om te kijken of ze nog leefden, ze dachten allemaal dat het het einde was. Ik daarin tegen
zat vol pijn omdat ik van de trap was gevallen door die beving.
 
Bovenaan