Loon

7 feb 2011
823
10
Hoe meer geld je verdient, hoe meer je opdoet! Dat wordt toch gezegd en ik kan daar van mee spreken. Het leven van tegenwoordig is duur. Wat lijkt jullie een redelijk maandelijks verdienste???
 
S

Samir

Guest
ik verdien per maand ongeveer 1200 euro. als huur, eten, deodorant, gas, internet etc afgaat, blijft er 12,50 over. Dat leg k opzij voor de bruidschat
 
7 feb 2011
823
10
olijfje is beter, die mannen van de belastingen pakken toch al ons geld af. Je werkt je kapot en bijna de helft moet je afstaan, fff
 
18 apr 2011
13
0
hahahaha 12,50 voor bruidschat, leuk!!!

Ik verdien bruto 3600,-, MAAR omdat ik nét teveel verdien gaat erg veel naar de belasting... :(:(:( soms denk ik gewoon: het loont bijna niet om te werken.. je komt niet in aanmerking voor allerlei compensenies, subsidies en regelingen... ook een huurhuis met een normale huurprijs zit er niet in. Alleen particulier huren waardoor je weer behoorlijk veel kwijt bent en dus toch weer minder netto overhoudt..
maar aan de andere kant vind ik de verzorgingsstaat wel goed. De minder-bedeelden zitten hier goed in NL, hmdlh!
 
1 feb 2011
1.382
18
hahahaha 12,50 voor bruidschat, leuk!!!

Ik verdien bruto 3600,-, MAAR omdat ik nét teveel verdien gaat erg veel naar de belasting... :(:(:( soms denk ik gewoon: het loont bijna niet om te werken.. je komt niet in aanmerking voor allerlei compensenies, subsidies en regelingen... ook een huurhuis met een normale huurprijs zit er niet in. Alleen particulier huren waardoor je weer behoorlijk veel kwijt bent en dus toch weer minder netto overhoudt..
maar aan de andere kant vind ik de verzorgingsstaat wel goed. De minder-bedeelden zitten hier goed in NL, hmdlh!

hahaha dat is echt veel tbarka allah! je mag niet klagen miefrouwtje :p
 
S

Samir

Guest
haha als ik 3600 bruto zou verdienen oeff... ik zou echt nooit praten. Ik zou nooit het journaal volgen. Ik zou nooit de kranten lezen. Ik zou echt heerlijk leven! gewoon met glimlach opstaan en met glimlach slapen.. en gewoon zelfs de oudjes op straat helpen met oversteken..
 
18 apr 2011
13
0
hahaha dat is echt veel tbarka allah! je mag niet klagen miefrouwtje :p

Klopt, ik mag zeker niet klagen, hmdlh. Mijn man verdient ook zoiets ongeveer, dus we hebben het wel goed, hmldh. Maar: we hebben beiden een gat i/d hand en geven het verkeerd uit.. ook hebben we enorme vaste lasten, waaronder het huis). we zijn nu aan het bedenken wat we gaan doen om er toch beter mee om te gaan :)
 
18 apr 2011
13
0
haha als ik 3600 bruto zou verdienen oeff... ik zou echt nooit praten. Ik zou nooit het journaal volgen. Ik zou nooit de kranten lezen. Ik zou echt heerlijk leven! gewoon met glimlach opstaan en met glimlach slapen.. en gewoon zelfs de oudjes op straat helpen met oversteken..

hahahahaha jij bent grappig. Het betekent niet dat ik letterlijk 3600 eur op mn bankrekening krijg p/mnd. er gaat ongeveer 1200 naar de belasting..... en je hebt gelijk, ik klaag ook niet. maaar: als je zoveel verdient, heb je automatisch nergens meer recht op. Je bent genoodzaakt een huis te kopen of particulier te huren. En dat kost aardig wat, waardoor je netto toch minder overhoudt.

Hmldh, mn man en ik houden genoeg over om veeel leuke dingen te doen, hmldh. Moge jullie ook genoeg verdienen om datgene te kunnen doen wat jij/ jullie graag zouden willen doen (vakanties, vakantiehuisje 'umra/hadj etc etc).
 
S

Samir

Guest
insha allah! ameen! ameen!

Insha allah zal er barakah zijn over jullie bezittingen. Ik weet dat verleiding groot is voor jullie om voor een koopwoning te gaan, maar probeer er alles aan te doen om dat vermijden.
 
18 apr 2011
13
0
insha allah! ameen! ameen!

Insha allah zal er barakah zijn over jullie bezittingen. Ik weet dat verleiding groot is voor jullie om voor een koopwoning te gaan, maar probeer er alles aan te doen om dat vermijden.

Heb je helemaal gelijk in...!
het beste inchaAllah
 
Bovenaan