Waarom is er zoveel haat tussen berbers en arabieren?

MTL

Banned
Gebanned
6 feb 2011
4.791
25
weet je waarom ze zijn jaloers op elkaar dat de berbers raar praten wilt niet zeggen dat de arabieren perfect zijn.
 
1 dec 2011
12.067
53
Ik zou ook willen weten hoe het nu precies in elkaar zit. Want de Arabieren komen niet oorspronkelijk uit Marokko en toch gaat alles in het Arabisch af en is het een must om die taal te spreken wil je iets doen in Marokko. Buiten de berberse steden af heb je niets meer aan het Thamazight.
 
20 dec 2011
4.337
44
Heeft met de eeuwen oude geschiedenis te maken en met de rifoorlog. Verder heeft het tijdperk tussen de rifoorlog en nu veel bijgedragen aan de haat tussen de arabieren en imazighen. Sinds Mohammed de 6e aan de macht is ,is die haat hamdoulah afgenomen. Dit is dom wollah onderscheid maken tussen imazighen en arabieren. Het feit dat we moslims zijn moet ons al verbinden. Dit behoort eigenlijk vanzelfsprekend te zijn en wij als nederlandse of belgische Marokkanen behoren dat onderscheid niet te stimuleren. Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn geweest maar we hebben nu een punt bereikt waar we samen verder kunnen. Waar zijn de tijden dat Arabieren en Berbers samen spanje en portugal veroverden.
 
18 dec 2011
12.851
98
Ik zie geen haat tussen Arabieren en Amazighen, ja op forums, maar niet in mijn omgeving of op school.
 
20 dec 2011
4.337
44
Hahaha, ja natuurlijk. Anders moet je het gewoon negeren, als iemand wat geks zegt.

ahaha yesmina negeren doe ik niet dat weet je hea. Ik zal vertellen wat ik van zijn verhaal vind en kzal hem vragen waarom hij onderscheid maakt. Wij zijn allemaal dienaars van ALLAH , wat maakt de ene persoon beter dan de andere? Als hij dan doorgaat verkoop ik hem een klap.
 
18 dec 2011
12.851
98
ahaha yesmina negeren doe ik niet dat weet je hea. Ik zal vertellen wat ik van zijn verhaal vind en kzal hem vragen waarom hij onderscheid maakt. Wij zijn allemaal dienaars van ALLAH , wat maakt de ene persoon beter dan de andere? Als hij dan doorgaat verkoop ik hem een klap.

En wat heb je daarmee bereikt? :hihi: Dan wordt het alleen maar groter, die ruzie. Dat is nergens voor nodig.
 
20 dec 2011
4.337
44
En wat heb je daarmee bereikt? :hihi: Dan wordt het alleen maar groter, die ruzie. Dat is nergens voor nodig.

Ik zou liegen tegen je als ik zeg dat ik niet ging doen. Ewa ja kheb dan vanuit mijn kant al genoeg respect getoond en ja bij mij is de maat heel snel vol dus mohiemmm ik weet dat je gelijk hebt maar laten we het hier bij houden ahaha.
 
Bovenaan