Heerlijke Croisantjes

Selloet 14 mei 2011

1. *1 kg bloem
    *45 g verse gist
    *3 eetlps suiker
    *1 theelp zout
    *250 ml karnemelk
    *250 ml melk
    *3 eieren

*margarine of boter voor de bladerdeeg efect
    *aardbeien jam voor de vulling

*Kneed de deeg zoals normaal melk als laatste beetje bij beetje toevoegen het is een hele plakkerige deeg ( handig als je een kneedmachine hebt of broodbakmachine)
    *Laat deze gisten voor 30 min het zal verdubbeld zijn van volume.
    *Dan de deeg eff kneden en in 2 ballen verdelen en verdeel dan elke deegbal in 8 gelijke stukken.
    *Neem de verzachte boter niet gesmoten alleen tot smeerbare pasta .
    *Leg de 1ste bal een beetje uit en smeer er een laagje boter over neem de 2de bal en leg die ook een beetje uit.
    *Leg het op de 1ste met boter gesmeerde deeglapje weer de 2de met boter besmeren zo doorgaan met de rest van de 8 deegbolletjes. De laatste niet met boter besmeren .
    *Het zelfde doen met de 2de deegbol deze ook in 8 delen enzv.
    *Neem de eerste opelkaar gestapelde lappen en leg deze uit met de deeroller en wees niet zuinig met het bestuifen van je werkblad anders gaat het plakken.
    *Rek de cirkel uit tot ongv 55/60 cm 1x klaar deze met een pizasnijder in 12 stukken snijden.
    *Leg op elke lapje een beetje jam en rol het strak tot een maanvorm en leg deze op een beklede bakblik.
    *Ga zo verder tot als je klaar bent (heb zelf de helft natuur gelaten) je kan het ook met iets anders vullen (bijv chocolade/caramel of hartige vulling)
    *Als je klaar bent zijn ze al gerezen smeer deze met melk of eigeel in en bak ze in een voorverwarmde oven goudbruin.
    *Oven 200 graden chek altijd of ze ook van de onderkant gaar zijn

Ze zijn zo heeeerlijk zacht! Het is echt een aanrader!!!:D

2. hmmmmm het eind resultaat zegt al genoeg :D

3. Ziet er lekker uit. Ik ga ze today uitproberen , Inschallah!

4. Jaaa had ze ook uitgeprobeerd nou moet je zeggen zijn echtttt lekker!

5. Ahahahaha ben blij dat je ze lekker vind!

6. heb je ook zo'n goed resultaat als je bladerdeeg gebruikt, want ik denk dat al die lagen veel tijd gaan innemen en indien je dat mag gebruik hoeveel lagen bladerdeeg mag je op elkaar doen? want 1 laag lijkt me te dun. Ik hoop dat je me kunt helpen want ik zou ze wel graag willen proberen.

groet assia

Deel Deze Pagina