Ighil Meziane: "Met deze coach kan Marokko wat bereiken"

Midar_1 17 feb 2011

1. In een gesprek met LDA.net gaf de Algerijnse ex-coach van Raja Casablanca, Ighil Meziane, aan hoe hij dacht over de nationale ploeg op het moment. Wij vertaalden het interview met de oefenmeester.

"Net als alle Noord Afrikaanse landen, heeft Marokko een team met geëvolueerde spelers, de meeste zijn actief in Europa. Het zijn zeer goede spelers. Je hoeft alleen naar de clubs te kijken om hun waarde in te schatten. En ik moet toevoegen dat ze een fantastische coach hebben. Daarin hebben ze, naar mijn mening, iemand die hun naar grote prestaties kan leiden", aldus Meziane.

Volgens de oefenmeester heeft de Marokkaanse bond een juiste keuze gemaakt door te kiezen voor een 'technicus van wereldklasse'. "Met hem zal het Marokkaanse elftal iets kunnen bereiken. Spelers houden ervan om een rolmodel te hebben. Gerets vervult die rol prima. Daarnaast, sommige spelers zijn actief in België. En in dat land is Gerets een ware icoon. Ze zullen hem volgen en zijn droom delen om het te realiseren."

"Marokko heeft een groep spelers van zeer hoge kwaliteit. Ze missen echter iemand die de groep kan injecteren met teamspirit. De groep zal dan één worden en vechten voor het te behalen doel. Gerets zou die persoon kunnen zijn. Wat misschien nog belangrijker is, is de honger die de ploeg heeft naar succes. Marokko heeft in de afgelopen jaren aardig wat tegenslagen gekend. Het missen van de Afrika Cup en het WK. Ze hebben nu de kans om de situatie recht te zetten, om weer daar te komen waar ze ooit waren. Ik denk dat ze alles zullen doen om die verloren glorie weer terug te winnen."

Om specifieker te zijn zei de Algerijn het volgende. "Met deze generatie spelers en de acties van de FRMF de laatste tijd voor het nationale elftal, hebben ze kans op succes. Ze zijn aan een stijgende lijn bezig met zelfvertrouwen. Ze hebben ook een goede management en hebben een goede voorbereiding. Ze doen echt wat nodig is."

2. musti

musti

5.830
    132
    0
    Flut ploegske van 2 frank zeker.

Deel Deze Pagina