inshallah zeggen na een du`a

tatouzint_4ever 13 feb 2011

1. Wanneer moslims een du'a doen zeggen zij hierna vaak inshallah in plaats van ameen.
    Dit is niet correct !
    Als wij een du'aa verrichten, dan dienen wij al onze vertrouwen en vastberadenheid op Allaah te stellen. en door insha'Allah er achter te zeggen doen we dat niet.
    Het zeggen van: "Oh Allaah, vergeef mij, indien U dat wenst"

Zoals is overgeleverd in As-Saheeh (van Imaam Al-Bukhaari, moge Allaah hem genadig zijn) van Abu Hurayrah (moge Allah tevreden over hem zijn), dat de Boodschapper van Allaah, vrede zij met hem, heeft gezegd:
    "Niemand van jullie zou moeten zeggen: "Oh Allaah, vergeef mij, indien U dat wenst. Oh Allaah, wees mij genadig, indien U dat wenst." Maar hij zou Allaah altijd moeten aanroepen met vastberadenheid want niemand kan Allaah dwingen iets tegen Zijn Wil te doen."

En Imaam Muslim (moge Allaah hem genadig zijn) heeft het volgende overgeleverd:
    "Iemand zou Allaah aan moeten roepen met sterke vastberadenheid want niets iets te veel voor Allaah en niets ligt buiten het Vermogen van Allaah."

Belangrijke punten uit dit Hoofdstuk:

1. Het verbod op het maken van enige uitsluiting in de smeekbede.
    2. De reden waarom je geen "indien U wenst" zou mogen zeggen.
    3. De Profeet, vrede zij met hem, heeft ons aangeraden om smeekbeden te verrichten met sterke vastberadenheid.
    4. Vraag alles wat jij wilt (of kunt) aan Allaah.
    5. De reden daarvoor (omdat niets teveel is voor Allaah of buiten Zijn Vermogen ligt).

2. Up inscha-allah

3. Baraka Allahoe feeki.upske voor jou.

Ameen altijd.

4. Ameeen Ameen Ameen!!

5. up inscha-allah

6. Bedankt voor het plaatse.. 3afak awatchma

7. -AmazighChick

-AmazighChick Populair

13.482
    70
    0
    DjazzaakAllhu gairan a awtchmaa!