Marokkaanse Moslima geslagen wegens relatie niet-moslim

Salima 20 aug 2011

1. SCHAARBEEK - Een 34-jarige vrouw uit Schaarbeek kreeg woensdagavond enkele rake klappen omdat ze als moslima met een niet-moslim verkeert.

De 34-jarige vrouw verliet woensdagavond om 20.30uur haar woning in de De Lochtstraat, samen met haar partner. Plotseling doken er drie jongeren op die aan de vrouw enkele rake klappen uitdeelden. Nadien zetten ze het op een lopen. Ze werden nog achtervolgd door een getuige. Die kon de 19-jarige Mohammed te pakken krijgen en belde de politie.

De jongeman werd meegenomen voor verhoor naar het politiecommissariaat. Daar bleek hij wel een zeer opvallende verklaring af te leggen. Hij had de vrouw naar eigen zeggen geslagen omdat die als moslima een relatie had met een niet-moslim. De jongeman kon hun relatie niet aanvaarden.

Extremisme

Het is niet de eerste keer dat moslimvrouwen het slachtoffer van geweld worden omdat ze met niet-moslims verkeren. Toch wordt dat vaak stilgezwegen. Dat vertelt ook Brussels parlementslid Fouad Ahidar (sp.a).

‘In de media horen we hier niet vaak van, maar de realiteit is helemaal anders. Zulk geweld komt inderdaad af en toe voor. Ik wil wel benadrukken dat het hier niet om een geloofsdaad gaat. Het gaat hier om extremistische jongeren die duidelijk een slechte opvoeding hebben gehad.'

‘Bovendien verbaast het me wel dat zoiets tijdens de ramadan kan gebeuren. Net nu moet een moslim extra veel respect hebben voor de medemens. Ik ben zelf getrouwd met een Vlaamse, maar zelf zijn wij daar nog nooit over aangesproken. Ik hoop dan ook dat deze jongeren streng gestraft worden.'

2. Ja, wat kan ik hier op zeggen ,...

3. musti

musti

5.830
    132
    0
    Tazz slechte opvoeding. Als een Moslima met een niet-Moslim verkering verdienen ze allebei slaag!

4. juiste timing tham hahahah

Deel Deze Pagina