Column: 'Facebook'

2 aug 2012
2.406
160
Zo nu ook een tijdje een Facebook-account te hebben merk ik dat ik er niet helemaal bijpas. Het lukt mij niet om net als alle andere Facebookers te zijn. Iedereen is knap, fris, spontaan en ze hebben allemaal nog leukere vrienden in hun contactenlijst. Als je de krabbels leest die de mensen achterlaten, nou het is geweldig. Om er spontaan jaloers op te worden.


‘He meid, was gezellig hè gister bij de Griek. En oh ja, ben vandaag naar het reisbureau gegaan…ik heb echt zin in die reis naar De Dominicaanse Republiek! Heb je al een nieuwe jurk gekocht voor de bruiloft van zaterdag? Nou..ik ga nu slapen, want ben echt moe, kom net van bodypump.…zie je morgen in de sauna! Groetjes’


Wat een geweldig sociaal leven hebben deze Facebookers allemaal. In mijn krabbels kom ik niet verder dan:


‘Ja, goed hoor en met jou?’


Facebook is ook een soort reclamebord voor de mensen die reizen. In het profiel staat waar de mensen allemaal zijn geweest. Echt de meest geweldige bestemmingen kom je tegen, van safari’s in Kenia tot de Salomonseilanden! Kom ik aanzetten met mijn jaarlijks terugkerende Marokko! Ben echt een boer.


En dan heb je ook het kopje foto’s. Die is helemaal geweldig, echt iedereen op de foto’s ziet er geweldig uit. Drie leuke omhelzende vriendinnen op het strand, een bruine stoere gozer op een jetski, een leuke frisse meid met een Gucci-zonnebril flanerend op een prachtige boulevard. Zelfs mensen die ik persoonlijk ken, en niet echt moeders mooiste zijn, zien er op hun Facebookpagina heerlijk en krokant uit. Kortom, Facebook doet gewoon niet aan lelijk. De familiefoto’s mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Supergezellige kiekjes van de jaarlijks terugkerende feesten met de leukste en hipste vader en moeder die je maar kan wensen.


Ik voel me ineens een hele zielige sloeberige Facebooker.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Ik hen ook helemaal niks met dat facebook. Er zijn echt mensen die alles moeten melden wat ze aan het doen zijn? Kifesh is dit een dagboek? hahaha waarom moet iemand weten als ik naar buiten ga of uit eten!
 
5 mrt 2012
18.240
681
Ik hen ook helemaal niks met dat facebook. Er zijn echt mensen die alles moeten melden wat ze aan het doen zijn? Kifesh is dit een dagboek? hahaha waarom moet iemand weten als ik naar buiten ga of uit eten!

Das handig voor criminelen en stalkers haha via Facebook kunnen ze alles checken zodat ze kunnen inbreken.:hihi:
 
31 dec 2012
2.957
300
HAHA! Ik ben ook echt zo een ''meelees-Facebooker''. Ik lees alles maar op mijn eigen pagina is nooit nieuws :hihi:
 
5 apr 2012
1.999
44
Facebook is niks aan geloof me ik heb het verwijderd en de rust die ik nu heb heeerlijk!!
 
Bovenaan