Wanneer ben je een echte Marokkaan?

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Hier zijn een aantal punten die van jou een echte pure Marokkaan maken. Natuurlijk mogen jullie zelf ook aangeven wat je nu echt een Marokkaan maakt!

1) Een gedreven onderhandelaar. Als het gaat om het verkopen of kopen van een bepaalde product dan zijn Marokkanen altijd geweldig in onderhandelen. Vooral in Marokko wordt overal onderhandeld, en de eerste prijs is nooit het uiteindelijke prijs. Daarom werken prijskaartjes daar ook niet.

2) Een litteken op je arm van de vaccinatie. Alle Marokkanen hebben in het verleden een vaccinate gehad, waarbij de litteken nog steeds zichtbaar is.

3) Marokkaanse thee drinkers. Er is geen andere drank die Marokkanen zoveel drinken als Marokkaanse thee. Of er nu gasten zijn of niet, elke dag moet er een paar keer Marokkaanse thee gedronken worden. Zonder thee is er geen gezelligheid in huis.

4) Het delen van eten. Marokkanen zijn zeer vrijgevig, vooral als het gaat om voedsel delen. De aanwezige mensen krijgen altijd wel iets te eten aangeboden, anders voelt de Marokkaan zich schuldig om alleen te eten. Marokkanen zien het delen van voedsel als een teken van vriendelijkheid ten opzichte van andere mensen op zich heen. Wanneer een Marokkaan zijn eten niet deelt met anderen, wordt die weer gezien als een gierige Marokkaan of zeer onbeleefd en egoistisch.

5) Brood is heilig. Wanneer een Marokkaan ergens (of het nu op tafel, op straat of midden op een snelweg) een stuk brood ziet, krijgt hij de neiging om het brood op te rapen, een kusje te geven en op een veilige plaats te zetten. Een appel of een andere stuk voedsel is niet zo heilig, maar een stuk brood dus wel. Brood weerspiegelt bijna een goddelijke gunst.

6) Lachen, ook al is het niet grappig. Marokkanen hebben veel gevoel voor humor. Zelfs bij een grap die totaal niet grappig is, of helemaal niet aanslaat, moet er oprecht gelachen worden. Wanneer er niet gelachen wordt, is het net een belediging voor degene die de grap heeft gemaakt. Het lachen op elkaars grappen is een teken van gemeenschap en gezelligheid.
 
31 dec 2012
2.957
300
9) Als jij a3moed hebt gehad met ''de slipper'' :hihi:

Ik heb trouwens ook aluminiumfolie op mijn Butagas hahaha moest er effe hard om lachen
 
14 jan 2014
287
107
Als je moeder al om 12 s middags begint met koken.. En jij soms nog in jouw bed ligt en de geur van het eten jouw wakker maakt..

Als mensen komen eten minstens 3 gangen opdien, of er nou 1 of 50 eters komen maakt niet uit..

Als je insecten spray uit Marokko thuis hebt, voor namous omdat die van nl niet sterk genoeg is..

Als je na 7 uur geen tv in de woonkamer kan kijken, omdat jouw ouders parabol aan het kijken zijn!!

Als iemand voor de deur komt voor goede doel, je doet alsof je niet thuis bent..
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Als elk meisje zo een paardenkam thuis heeft van 1 doro uit Marokko ;P

ik zie ook in elke huis die ik binnenkom die kammen. En het grappige is dat ze in Nederland gewoon 1 euro kosten haha
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Als je moeder al om 12 s middags begint met koken.. En jij soms nog in jouw bed ligt en de geur van het eten jouw wakker maakt..

Als mensen komen eten minstens 3 gangen opdien, of er nou 1 of 50 eters komen maakt niet uit..

Als je insecten spray uit Marokko thuis hebt, voor namous omdat die van nl niet sterk genoeg is..

Als je na 7 uur geen tv in de woonkamer kan kijken, omdat jouw ouders parabol aan het kijken zijn!!

Als iemand voor de deur komt voor goede doel, je doet alsof je niet thuis bent..

jaa vooral die televisie komt mij bekend voor! haha heel de dag aljazeera, dat maakt je gewoon gek!

Ik wilde nog iets kwijt over de goede doelen.. want ik sprak een keer een vrouw die langs de deuren gaat voor de goede doelen en geloof het of niet, maar ze vertelde me dat vooral de buitenlanders (Marokkanen, Turken) geld geven voor de goede doelen. Blijkbaar zijn de Nederlanders pas echt gierig. Ze doen ook die le3ba van Niet thuis.
 
14 jan 2014
287
107
jaa vooral die televisie komt mij bekend voor! haha heel de dag aljazeera, dat maakt je gewoon gek!

Ik wilde nog iets kwijt over de goede doelen.. want ik sprak een keer een vrouw die langs de deuren gaat voor de goede doelen en geloof het of niet, maar ze vertelde me dat vooral de buitenlanders (Marokkanen, Turken) geld geven voor de goede doelen. Blijkbaar zijn de Nederlanders pas echt gierig. Ze doen ook die le3ba van Niet thuis.


Ik moet je ook heeel eerlijk bekennen wij doen bijna altijd open.. heel af en toe dan komen ze echt 4 keer per week ofso en meeste gevalleen ben ik alleen thuis in mijn kamer kijk ik vanuit boven en zie ik die mensen zijn het heb ik geen zin om naar beneden te gaan dus doe ik de deur niet open..
 
31 dec 2012
2.957
300
jaa vooral die televisie komt mij bekend voor! haha heel de dag aljazeera, dat maakt je gewoon gek!

Ik wilde nog iets kwijt over de goede doelen.. want ik sprak een keer een vrouw die langs de deuren gaat voor de goede doelen en geloof het of niet, maar ze vertelde me dat vooral de buitenlanders (Marokkanen, Turken) geld geven voor de goede doelen. Blijkbaar zijn de Nederlanders pas echt gierig. Ze doen ook die le3ba van Niet thuis.


Inderdaad! Wij doen altijd wel open, en soms geef ik geld afhankelijk van het goede doel :hihi:
 
Bovenaan