Dick advocaat bondscoach Marokko?!

7 jan 2012
1.642
123
Ik hoor op vi international dat Dick Advocaat waarschijnlijk de nieuwe coach van Marokko wordt. Klopt dit bericht of is dit weer een gerucht over de nieuwe bondscoach van Marokko die niet klopt? Want elke keer hoor je andere berichten over de nieuwe Marokkaanse bondscoach. De ene keer lees je nieuws over Zaki de nieuwe trainer van Marokko. Daarna lees je weer dat Verbeek de bondscoach wordt van Marokko.
 
7 jan 2012
1.642
123
Het nieuws is bevestigd door voetbal International.

Dick Advocaat kan aan de slag als bondscoach van de Marokkaanse nationale ploeg. De 66-jarige Hagenaar vertrekt aan het eind van dit seizoen bij AZ en is door de Marokkaanse bond benaderd via een tussenpersoon.

Dat bevestigt Advocaat maandagavond tegenover Voetbal International. 'Ik ben inderdaad door hen benaderd via een tussenpersoon. Ik heb gezegd dat, als ze echt serieus zijn, ze zichzelf moeten melden. Dan ben ik bereid te luisteren.'

Marokkaanse voetbalbond is niet de enige land die Dick Advocaat heeft benaderd voor een baan als bondscoach. Volgens Advocaat zijn meer landen geintereseerd om Dick Advocaat aan te stellen als nieuwe bondscoach.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Dick Advocaat is alleen benaderd door de Marokkaanse voetbalbond. Het is nog niet zeker dat hij ook daadwerkelijk de nieuwe trainer van Marokko wordt. Marokko doet altijd heel geheimzinnig over de nieuwe bondscoach.
 
7 jan 2012
1.642
123
okee, want het leek net alsof Dick Advocaat al aangesteld werd als bondscoach. Ik vraag me af wanneer ze beslissing maken over de nieuwe coach.
 
7 jan 2012
1.642
123
Dick Advocaat wordt mogelijk bondscoach van Marokko. De huidige AZ-trainer staat samen met twee andere trainers op een shortlist.

Advocaat heeft concurrentie van Giovanni Trappattoni en de Marokkaan Badou Zaki. Volgens de Marokkaanse voetbalbond zal de nieuwe trainer uit dat rijtje namen komen. Afgelopen maandag zijn de drie trainers al op gesprek geweest. Later deze week valt de beslissing.

Afrika Cup
Marokko zit zonder bondscoach sinds het contract van Rachid Taoussi in september vorig jaar niet werd verlengd. Daarvoor zwaaide de Belg Eric Gerets daar de scepter.

Advocaat heeft zijn kandidatuur wellicht te danken aan Pim Verbeek, die deze zomer na vier jaar afscheid neemt als technisch directeur van de Marokkaanse voetbalbond. Als Advocaat de nieuwe bondscoach wordt wacht zijn eerste klus in 2015. In dat jaar wordt de Afrika Cup georganiseerd door Marokko.
 
7 jan 2012
1.642
123
Badou Zaki wordt de nieuwe bondscoach van Marokko. In het begin werd er gespeculeerd dat Dick Advocaat de nieuwe bondscoach van het Marokkaanse elftal zou worden. Maar uiteindelijk heeft het Marokkaanse voetbalbond gekozen voor de Marokkaan Badou Zaki. Het is de taak van Zaki om het Marokkaanse elftal te trainen voor de Africa Cup 2015.
 
Bovenaan