Mawazine Festival 2014 in Rabat

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Eind mei staat de Mawazine 2014 gepland in Rabat. Langzaam komen de sterren die gaan optreden bekend gemaakt.

De Amerikaanse zanger Jason Derulo is aangesteld voor een optreden op het Mawazine Festival op 31 mei in Rabat.

In een persbericht op de website van l'Association Maroc Cultures (de Marokko Cultuur Association) is vandaag aangekondigd dat Jason Derulo zal verschijnen op de 13e editie van Mawazine Festival, Rhythms of the World, gehouden in Rabat van 30 mei tot 7 juni 2014.

Derulo zal optreden na de Belgische artiest Stromae, heeft l'Association Maroc Cultures bevestigd.

Act The Miami zanger zal zijn "Dirty Talk" en "The Other Side" van Tattoos (laatste album) zingen.
 
4 feb 2014
51
4
wat hebben zulke ibarshenen te bieden. Wollah ila rmakhzen royent dhaisen nishen. Wat me ook altijd opvalt is dat onze muziek van onze irifyen ook haast niet wordt uitgezonden. Op 2m zie je bijv. arabische artiesten die ga3 ga3 ya zoubida zingen.
Mohim enselek weha, neshin nenoum zi rebda ntselek.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
wat hebben zulke ibarshenen te bieden. Wollah ila rmakhzen royent dhaisen nishen. Wat me ook altijd opvalt is dat onze muziek van onze irifyen ook haast niet wordt uitgezonden. Op 2m zie je bijv. arabische artiesten die ga3 ga3 ya zoubida zingen.
Mohim enselek weha, neshin nenoum zi rebda ntselek.

Volgens mij zijn er ook nauwelijks Amazigh artiesten op Mawazine. Maar Mawazine richt zich ook vooral op buitenlandse toeristen. De Marokkaanse bevolking is niet eens echt de doelgroep van Mawazine Festival. Er zijn wel andere festivals, zoals thwiza festival waarin alleen amazigh artiesten komen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat Ithran mocht optreden tijdens Mawazine 2011. Eerlijk is eerlijk, toen kregen ze wel veel tijd en hebben ze redelijk veel nummers gezongen.
 
4 feb 2014
51
4
Volgens mij zijn er ook nauwelijks Amazigh artiesten op Mawazine. Maar Mawazine richt zich ook vooral op buitenlandse toeristen. De Marokkaanse bevolking is niet eens echt de doelgroep van Mawazine Festival. Er zijn wel andere festivals, zoals thwiza festival waarin alleen amazigh artiesten komen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat Ithran mocht optreden tijdens Mawazine 2011. Eerlijk is eerlijk, toen kregen ze wel veel tijd en hebben ze redelijk veel nummers gezongen.

Ja klopt, en Idir is er ook een keer geweest (als je hem bedoelt). Mohim waar het mij vooral meer om ging zijn die staats-zenders. Laten we eerlijk zijn. We hebben er sinds een paar jaar wel een amazigh kanaal bij, maar dat komt ook maar door de druk van het volk. En ook daar zijn irifyen nauwelijks aan het woord, vooral het tamazight van midden atlas en tachel7esht hoor je daar. Ik snap niet wat ze tegen ons hebben. Na al die jaren zou je denken, het moet toch een keer ophouden met die druk van makhzen.
 
7 jan 2012
1.642
123
Misschien komt het door ons zelf. Chleuh en souss hebben veel series en films. Wat hebben wij? Jahtout ?
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Mawazine Festival 2014 Nieuws:
Cheb Bilal aanwezig op de Mawazine 2014 in Rabat.

De Rai zanger Cheb Bilal is door de organisatie van Mawazine Festival uitgenodigd voor een optreding op 2 juni in Rabat. De algerijnse zanger heeft duizenden fans in Marokko en is de afgelopen jaar populair geworden onder de liefhebbers van rai muziek. Cheb Bilal heeft vaker opgetreden in Marokko en ziet het land als zijn tweede thuis. Cheb Bilal is de afgelopen jaren gegroeid tot een symbool van vrede tussen Marokko en Algerije.
 
31 dec 2012
2.957
300
Mawazine brengt ook bekendheid voor Marokko, positieve uitstraling voor de buitenwereld en toerisme :)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet eens kijken hoe mensen zich gedragen tijdens dat festival, er wordt volop alcohol genuttigd. Wij geven een heel verkeerd beeld af naar de buitenwereld.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet eens kijken hoe mensen zich gedragen tijdens dat festival, er wordt volop alcohol genuttigd. Wij geven een heel verkeerd beeld af naar de buitenwereld.

Jaa dat is waar. Ik zou ook meer anasheed willen op mawazine, en zowiezo geen alcohol gebruik.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Mawazine Festival 2014 nieuws:

Alicia Keys zal optreden op de laatste dag van Mawazine Festival

Alicia Keys zal op de laatste dag optreden tijdens de Mawazine 2014 in Rabat. De Amerikaane zangeres is aanwezig tijdens de Mawazine Festival op 7 juni. Dat is aangekondigd op de website van de Marokkaanse culturele vereniging. Alicia Keys heeft eerder opgetreden op de Mawazine Festival in 2009.

Op 7 juni zal naast Alicia Keys ook de Arabische zanger Mohammed Abdou optreden in Rabat. Het Mawazine Festival duurt van 30 mei 2014 tot 7 juni.
 
31 dec 2012
2.957
300
Jaa dat is waar. Ik zou ook meer anasheed willen op mawazine, en zowiezo geen alcohol gebruik.

Denk je nou echt dat er zo een groot festival vol toeristen zal zijn zonder alcohol? Owja, en Anasheed hebben wij heel veel festivals van maar jammergenoeg trekt dat niet zoveel publiek aan als deze iromyen. Dit wordt doelbewust gedaan naar de buitenwereld toe zodat wij zogenaamd op de kaart worden gezet. Dit is onzin, kijk Turkijke groeit tbarkellah heel sterk op economisch en toeristisch gebied zonder onzinfestivals te houden. Daar mogen wij een voorbeeld aan nemen.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Denk je nou echt dat er zo een groot festival vol toeristen zal zijn zonder alcohol? Owja, en Anasheed hebben wij heel veel festivals van maar jammergenoeg trekt dat niet zoveel publiek aan als deze iromyen. Dit wordt doelbewust gedaan naar de buitenwereld toe zodat wij zogenaamd op de kaart worden gezet. Dit is onzin, kijk Turkijke groeit tbarkellah heel sterk op economisch en toeristisch gebied zonder onzinfestivals te houden. Daar mogen wij een voorbeeld aan nemen.

Dat is ook niet helemaal waar. Turkije is erg verwesterd, en daarom komen de toeristen erop af. Je kunt niet in een land alle islamitische voorschriften hanteren en dan nog verwachten dat er toeristen komen. Want rijke toeristen komen alleen maar als er drank en gezelligheid is.
 
31 dec 2012
2.957
300
Dat is ook niet helemaal waar. Turkije is erg verwesterd, en daarom komen de toeristen erop af. Je kunt niet in een land alle islamitische voorschriften hanteren en dan nog verwachten dat er toeristen komen. Want rijke toeristen komen alleen maar als er drank en gezelligheid is.

Nou Marokko is ook die kant aan het opgaan wat betreft de verwestering! En moeten wij dus maar drank aanbieden om zo toeristen aan te trekken? Wij trekken in Marokko vaak foute toeristen aan en dat is wat ik bedoel. Wat heb je aan toeristen die komen om drank te nuttigen of harame zaken zoeken? Ze laten hun eigen land in waarde en komen elders hun gekke behoeftes bevredigen. Daar komen alleen maar problemen van!
 
Bovenaan