Pasta bolognese di peperoni

30 okt 2011
474
29
Azoul aytma/'d istma

Wat heb je nodig:

- half kilo kefta,
- een ui,
- halve kilo champignons,
- potje met 500 ml tomatensaus(mag ook meer, maar niet meer dan 750ml)
- een hele knoflook,
- twee fijn gesneden paprika's,
-twee worsten op peperoni receptuur(Sucuk, gebruik ik)
4 eetlepels pure olijf olie,een klontje boter, en natuurlijk een halve kilo gedroogde pasta.

Als kruiden heb je nodig: Chili poeder,Zwarte Peper,Zout,Paprika poeder,Knoflook poeder,
en gedroogde italiaanse kruiden(Tijm,Oregano,basilicum)

Neem de pasta, en laat het koken met wat zout en zonnebloem olie. Als het ongv hier op lijkt, is het goed.
28l74tk.jpg


bereiding: je giet wat olijf olie in je pan en zet het op een hoog vuurtje. Zodra je merkt dat de olijf olie heet genoeg is, stop je er een klontje boter bij(dit is om het verbranden van je groenten tegen te gaan). Daarna doe je wat fijn gesneden ui en knoflook erbij. Zodra je merkt dat de knoflook samen met de ui begint te garen, stop je er de kefta en peperoni bij.
2i7ugw.jpg


Nadat de kefta bijna gegaard is, samen met de peperoni. Doe je de gesneden paprika's erbij, en giet je snel tomatensaus erbij(om de vitamines van de paprika te isoleren)
2poz6af.jpg


Als de saus warm begint te worden, doe je er de kruide's bij, en roer je goed door de pan heen.
15quf03.jpg


Zodra de champigons helemaal zijn ingekrompen(en dus gekookt) kun je eten.

Vervolgens serveer je ze met de pasta(like duh), en met wat plakjes mozzarella om het mooi af te werken. Bion a petit!
2s8ogo9.jpg
 
30 okt 2011
474
29
En sorry dat het zo moronisch moest, maar deli3(lid) die gaf aan dat ze helemaal, NIET kon koken. Dus vandaar...
 
7 jul 2011
1.258
423
Hahahaha Dominante dankjewel voor het recept ik ga het zeker eens proberen! heb jij het zelf gemaakt? Want het ziet er echt heerlijk uit! En wat betekent moronisch?
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Dominante is dus echt een kokchef zo te zien.. Die italiaanse pasta is vast heerlijk! alleen hou ik niet van gehakt met pasta, dus kan het niet vervangen worden met vis?
 
14 jan 2014
287
107
Dominante is dus echt een kokchef zo te zien.. Die italiaanse pasta is vast heerlijk! alleen hou ik niet van gehakt met pasta, dus kan het niet vervangen worden met vis?

Patron vis in pasta is wel lekker? welke vis en hoe zie je dat voor je ?
kijk als je zegt kipfilet denk ik nog okeee kan wel!! ben echt benieuwd

Dominante mag je keer voor mij maken om het goed te maken, vanwegen die ene foto!!!! haahah
 
30 okt 2011
474
29
Ja, Alhocima&deli3 dit gerecht is door mij gemaakt, net als dat de foto's door mij geschoten zijn. Patron, jawel; ik gebruik ook graag gezouten sardines(uit een potje) maar ik zou dan wel de peperoni achterwege laten. Tharifecht, marhbabik; er kan wel zomaar een vinger met een verlovingsring in je eten terechtkomen.....
 
Bovenaan