Broeders en zusters fi deen ♥♥

2 okt 2012
3.117
190
Ik ga in deze topic quotes, plaatjes, stukjes uit de ahadieth and aya's uit het heilige boek plaatsen, in sha allah.
hopend dat jullie er wat aan zullen hebben. hou het netjes dames


PS: Ik zal niet altijd kunnen plaatsen als er iemand is die mee zou willen plaatsen marhbaamiem.

kbegin met het volgende,

Mijn geliefde zuster,
Jij die nog niet ten prooi is gevallen aan de verleiding van jongens, jij die door Allah bewaard is gebleven voor deze misstap, wees Allah altijd dankbaar dat Hij jou heeft behoed voor datgene waarmee anderen jonge meiden en zelfs getrouwde vrouwen zijn beproefd.
Weet dat jongens in werkelijkheid niets anders zijn dan wolven in schapenkleding.
Zij weten niet eens wat liefde is.
Het enige wat hen bezig houdt is het bevredigen van hun dierlijke begeerten, op welke wijze dan ook.
Toen de volgende vraag aan een aantal jongens werd gesteld: “Houden jullie werkelijk van deze meisjes met wie jullie omgaan en hebben jullie het voornemen om later met hen te trouwen?”, antwoordden zij kordaat: “Allah behoede! Deze meisjes met wie wij omgaan zijn niks anders dan sloeries en bedriegsters.
Hoe kan ik mij ooit binden aan >een meisje die zonder enige moeite de eer van haar familie schendt?
Wie geeft mij de garantie dat zij later niet mijn eer schendt? Wij gebruiken hen slechts voor vermaak en om de tijd te doden.”
Beste zuster, zie je niet in hoe laaghartig deze personen zijn. Pas dus op en trap niet in hun mooie praatjes, loze beloftes en valsheid.
Toen ik een keer enkele meiden die een relatie hadden adviseerde hiermee te stoppen en tegen hen zei: “Zij zijn niets dan hongerige wolven in schapenkleding.”,
antwoordde één van hen geïrriteerd: “Ik zweer dat hij van mij houdt. Hij is niet als die anderen, hij heeft een goed karakter.”
Een tweede meid sprak woorden van gelijke strekking en voegde hieraan toe: “Hoe verklaar je anders al die moeite die hij heeft gedaan om mij te krijgen?
Hoe verklaar je de tranen die hij omwille van mij heeft gelaten? Zeg me dan hoe?”
Ik antwoordde: “Deze jongens zijn allen afgestudeerd aan één en dezelfde school: de school van Iblies. Zij worden in hun praktijken bijgestaan door een bataljon vervloekte duivels die hen aansporen, aanmoedigen en aanzetten tot het onteren van zoveel mogelijk goedgelovige meisjes.
Als zij daarin eenmaal zijn geslaagd, hoor je de volgende bekende woorden uit hun monden komen:
Een meisje die haar eer niet weet te bewaren, valt niet te vertrouwen.
Daarna dumpen ze haar, zoals de velen die haar zijn voorgegaan.”
Wat ik wil zeggen, is dat vele jongens één en dezelfde methode, toon van spreken en aanpak hanteren.
Ze overspoelen je met lieve woordjes, zoals: “Toen ik je zag, viel ik als een blok voor je… Ik verdrink in je ogen… Leven zonder jou is onmogelijk… Jij bent mijn alles… Jij drijft mij tot waanzin.”
Zij weten precies wat het zwakke punt van een vrouw is: haar gevoelens en haar behoefte aan complimenten.
Op deze wijze proberen zij haar voor zich te winnen.
Wanneer zij haar dan hebben ingepalmd, komt hun ware aard naar boven en zullen zij deze meiden misbruiken voor hun dierlijke begeerten.
Wees dus gewaarschuwd, moge Allah Azza wa-djal jou beschermen, en denk eens na over je geloof, al is het maar voor deze ene keer.
Laat je niet beduvelen door een aantal ontspoorde meiden die hun mond vol hebben van de goede bedoelingen van deze jongens en hoe leuk het is om met hen te zijn.
Er is immers geen plaats voor goede bedoelingen en oprechte intenties in de harten van deze jongens, die het lef hebben om de bevelen van Allah, de Almachtige te negeren.

O mijn Geliefde zuster, Pas goed op jullie zelf!

large.jpg





 
2 okt 2012
3.117
190
“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen.” (An-Noer: 31)
 
2 okt 2012
3.117
190
De profeet vrede zij met hem heeft gezegt:,, “Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)
 
2 okt 2012
3.117
190
God is het licht van hemel en aarde. Dat licht is als eene nis, waarin zich eene lamp bevindt; eene lamp in eenglas besloten; een glas dat zich vertoont als ware het eene lichtende ster. Het is verlicht met de olie van een gezegenden boom, van een olijfboom, die noch van het Oosten noch van het Westen is. Er is slechts weinig toe noodig om die olie licht te doen geven, zelfs als zij door geen vuur wordt aangemaakt. Dit is een licht met een licht. God zal door dit licht leiden wie hem behaagt. God stelt den menschen vergelijkingen voor; want God kent alle dingen.
(surrah An-Noor 24:35)
 
2 okt 2012
3.117
190
Trouw niet met een man enkel om zijn schoonheid en wereldse zaken, maar trouw met hem om zijn geloof, imaan, taqwa en om zijn hoge status bij Allah Subhanna Wa Ta3alaa.

10151300_736383856395609_66411229_n.jpg
 
2 okt 2012
3.117
190
Abdul Qaadir Al Jeelaani zei:

"Als iemand je alleen groet met het woord 'salaam', geef dan geen groet terug, laat hem echter weten dat het geen islamitische groet is. (M.a.w. men dient salaamu alaykum te zeggen en niet gewoon salaam)."

{Aadaab Ash Sharee'ah, 1/436}
 
2 okt 2012
3.117
190
Kennis zonder gedrag is zoals vuur zonder brandhout
-------------------------------------------------------------------

Abu Zakariyya al-'Anbari [Rahimahu Allah] heeft gezegd:

"Kennis zonder gedrag is zoals vuur zonder brandhout. En gedrag zonder kennis is zoals een ziel zonder lichaam. En als ik kennis vergelijk met vuur, dan is dat om hetgeen ons is overgeleverd van Sufyaan ibn 'Uyayna, dat hij zei:

"Ik heb niets gevonden dat (zoveel) lijkt op kennis behalve het vuur. We nemen ervan, maar dat vermindert haar niet."

Bron: {"Jami' al-Akhlaq ar-Rawi wa Adaab as-Sami' " van Al-Khatib al-Baghdadi [Rahimahu Allah], Volume. 1, Bladzijden. 80 in uitgave Maktaba al-Ma'arif}
 
2 okt 2012
3.117
190
Lieve zusters ik zie steeds vaker dat zusters
bedekt zijn maar hun voeten onbedekt wij
dienen die ook te bedekken.
Vraag:
Moet een vrouw die de Hidjaab draagt haar
voeten bedekken?
Antwoord:
Alle lof zij Allah.
In de tijd van de Profeet (vrede zij met hem)
waren vrouwen noest in het volledig
bedekken van zichzelf, inclusief hun voeten.
Zij waren gewoon om de zoom van hun
kledingstukken laag te laten hangen. Eén van
hen vroeg de Boodschapper van Allah (vrede
zij met hem) over het laten hangen van de
zoom over de grond, wat ervoor kon zorgen
dat het vies zou worden. Hij (vrede zij met
hem) zei: “Dat wat erna komt reinigt het.”
Bij een andere gelegenheid waar hij (vrede
zij met hem) zei dat de vrouwen hun zomen
zo laag als één handbreedte moeten laten
hangen, zei één van hen: “Maar dan zullen
haar voeten zichtbaar zijn.” Dit geeft aan dat
zij ijverig waren in het bedekken van hun
voeten en dat de voeten onderdeel zijn van
datgene wat bedekt moet worden.
Een vrouw vroeg aan Oem Salamah, de vrouw
van de Profeet (vrede zij met hem): “Ik ben
een vrouw die haar kleding laat hangen, en ik
zou langs een onreine plek kunnen komen.”
Oem Salamah zei: “De Boodschapper van
Allah (vrede zij met hem) zei: “Dat wat erna
komt reinigt het.”
(at-Tirmidhie, Aboe Daawoed en Ibnoe
Maadjah
En Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie
in Sahieh Abie Daawoed)
Er is overgeleverd dat Ibn cOmar zei: “De
Boodschapper van Allah (vrede zij met hem)
zei: “Wie zijn gewaad uit trots over de grond
sleept, Allah zal niet naar hem kijken op de
Dag der Opstanding.” Oem Salamah zei: “Wat
moeten vrouwen doen met hun zomen?” Hij
(vrede zij met hem) zei: “Ze moeten het een
hand spanwijdte laten hangen.” Zij zei: “Dan
zullen hun voeten zichtbaar zijn.” Hij (vrede
zij met hem) zei: Laat het dan één el (69 cm)
hangen, maar niet meer dan dat.”
(at-Tirmidie, an-Nasaa’ie en Sahieh verklaard
door Sheikh al-Albaanie)
Het is dus niet toegestaan voor de vrouw om
open schoenen te dragen die haar voeten
tonen. Maar als haar kleren lang zijn en ze
draagt sokken, dan is daar niets mis mee.
Hoewel het beter is voor haar om de voeten
te bedekken met het kledingstuk en niet met
sokken.
Sheikh ul-Islaam ibn Taymiyah zei: “Als een
vrouw een broek draagt of leren slippers
(Khoeff) en het gewaad erover hangt zodat de
vorm van de voeten niet te zien zijn, dan
dient dit het doel. Dit in tegenstelling tot de
strakke leren slippers (Khoeff) die de vorm
van de voet weergeeft, want dit wordt door
mannen gedragen.
(Madjmoecul-Fataawa, boekdeel 22, blz. 148)
Sheikh Ibn ul-cOethaymien zei: “Het is
toegestaan voor een vrouw om haar kledij te
laten hangen tot onder de enkels. Dit is wat
er in feite is voorgeschreven voor vrouwen
zodat zij hun voeten kunnen bedekken. Het
bedekken van de voeten is iets dat wordt
voorgeschreven voor de vrouwen en is in
feite een verplichting voor hen volgens vele
geleerden. Wat een vrouw moet doen is haar
voeten bedekken, ofwel met haar kledij die
lang is en de voeten bedekt of door het
dragen van sokken of schoenen en degelijke.
(Fataawa al-Mar’ah al-Moeslimah, boekdeel 1,
blz. 437)
En Allah weet het het beste.
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen.” (An-Noer: 31)

Dit is een prachtige ayah die heel weinig gevolgd wordt. Ik ben hier eid vieren in Marokko en je ziet ongekend veel fitnah haha wereld van verschil met een dag eerder toen het ramadan was. Alsof iedereen zich anders voordeed in de ramadan en nu pas zich uitleeft.
 
Bovenaan