Grappig verhaaltje :)

S

Samir

Guest
over batata gesproken:
een man krijgt elke dag batata van zijn vrouw voorschoteld.
op een dag ging hij klagen waarom ze alleen batata maakt ;
ze antwoordt: jij doet de boodschappen en haalt alleen batata in huis, wat moet ik anders ..
waarop hij zegt: iwa snij ze dan elke dag anders in andere vormen( heb ik tenminste variatie)

hahaha die is goed!
 
S

Samir

Guest
Refki (imam) op zee

Er was eens een Refki die de zee wilde verkennen. Dus hij naar Beni Insar in Nador. Daar sprak hij een jonge visser aan. De Refki vroeg hem of de jongen bereid was om een tocht te maken door de zee. De jonge visser kreeg geld en stemde meteen toe. Dus de Refki nam zijn kladblokje en pen mee en stapte in het kleine vissersbootje.

Na een uur varen vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tzadjid
(bid jij)"? de jongen antwoord "nee, ik ben nog jong en altijd op
zee ik heb geen tijd om te bidden". De Refki zegt "wat een zonde.
Een kwart van je leven is voorbij". Weer een uur later vraagt de
Refki "mag ik je wat vragen, tmersjed (ben je al getrouwd)"? De
jongeman antwoordt "ik ben nog jong altijd op zee ik heb geen tijd
om een vrouw te onderhouden". De Refki zegt "wat een zonde. De
helft van je leven is voorbij".

Eenmaal in het midden van de zee begint het te stormen en de zee word steeds wilder. De golven komen hoger dan een meter. Dan zegt de jongeman tegen de Refki "mag ik je wat vragen, kan je zwemmen"?
De Refki antwoord "nee". Dan zegt de jongeman "wat een zonde. Je hele leven is voorbij".
 
7 jul 2011
1.258
423
Refki (imam) op zee

Er was eens een Refki die de zee wilde verkennen. Dus hij naar Beni Insar in Nador. Daar sprak hij een jonge visser aan. De Refki vroeg hem of de jongen bereid was om een tocht te maken door de zee. De jonge visser kreeg geld en stemde meteen toe. Dus de Refki nam zijn kladblokje en pen mee en stapte in het kleine vissersbootje.

Na een uur varen vraagt de Refki "mag ik je wat vragen, tzadjid
(bid jij)"? de jongen antwoord "nee, ik ben nog jong en altijd op
zee ik heb geen tijd om te bidden". De Refki zegt "wat een zonde.
Een kwart van je leven is voorbij". Weer een uur later vraagt de
Refki "mag ik je wat vragen, tmersjed (ben je al getrouwd)"? De
jongeman antwoordt "ik ben nog jong altijd op zee ik heb geen tijd
om een vrouw te onderhouden". De Refki zegt "wat een zonde. De
helft van je leven is voorbij".

Eenmaal in het midden van de zee begint het te stormen en de zee word steeds wilder. De golven komen hoger dan een meter. Dan zegt de jongeman tegen de Refki "mag ik je wat vragen, kan je zwemmen"?
De Refki antwoord "nee". Dan zegt de jongeman "wat een zonde. Je hele leven is voorbij".
Hhhhhh wahiya ref9ii wahiyaa ref9ii i9imas 7a adi3oom oranetta :hihi:
 
7 jul 2011
1.258
423
Ik heb er weer een!

Ikar Ijan A7anjar Itrah gha ijan ofaran i9aras ma ghak 1000 an waghrom baab N ofaran I9aras walo safi iroh tiwacha nes ya39abd ras inas ma ghak 1000 an waghrom ines walo ocha Bab ofaran yennas wanita itsa9say kh 1000 an waghrom ocha i3ram i ikhdaman nes yennasen swajdamd 1000 an waghrom safi ocha ya39abd ghas yennas ma ghak 1000 an waghrom yennas mojoood !! yennas Wikhaak Tghayasraan :wha: dit is echt tafe9a7t hahhaahhahaha
 
7 jan 2012
1.642
123
Ik heb er weer een!

Ikar Ijan A7anjar Itrah gha ijan ofaran i9aras ma ghak 1000 an waghrom baab N ofaran I9aras walo safi iroh tiwacha nes ya39abd ras inas ma ghak 1000 an waghrom ines walo ocha Bab ofaran yennas wanita itsa9say kh 1000 an waghrom ocha i3ram i ikhdaman nes yennasen swajdamd 1000 an waghrom safi ocha ya39abd ghas yennas ma ghak 1000 an waghrom yennas mojoood !! yennas Wikhaak Tghayasraan :wha: dit is echt tafe9a7t hahhaahhahaha

Kun je dit verhaal vertalen van het berbers? ik volg het niet helemaal haha
 
7 jul 2011
1.258
423
Tuurlijk kan ik dat:

Er was een jongen die naar een bakker ging en vraagt of hij 1000 broden heeft? De eigenaar zei nee dat heb ik niet. De dag daarop kwam de jongen terug en vroeg het weer, heb je 1000 broden ? weer hetzelfde antwoord, nee. De eigenaar begon te denken deze jongen komt elke keer naar me toe voor 1000 broden en heeft tegen zijn werknemers gezegd dat ze 1000 broden moesten klaarmaken. De jongen kwam weer terug en vroeg hem weer, heb je 1000 broden? De eigenaar zei qa da mojoood jaa heel veel.. Die jongen zei hem wie gaat het van jou kopen?

:haha:
 
7 jul 2011
1.258
423
nog een:

Yekka ijjan a7ram wayaghri wallo.. Yo7ar madigha r wallo wadas tidef tghori dhagwzadjif. Ocha safi wayofi minraykhdam ocha gint dh GardGord (beveiliger?) n malik ocha ijjan achafar yazo adinagh lmalk s rkabos ocha yajbad khas achafaa ni, issoua h weni wayaghrin ocha takhfift anni thsouaras dagwzadjif ocha thowda di thmouaht. Yennas waday todif tghori aday tdaf takhfift hahahah

Er was een jonge die niet kon leren. hij probeerde van alles maar niks kwam zijn hoofd in. Hij wist niet wat hij moest werd hij maar een beveiliger van malik. op een dag kwam er een dief die de koning wilt doden met een pistool. de dief schoot en de kogel raakte de hoofd van de jongen die niet kon leren en kwam daarna op de grond. De jongen zei, er komt geen kennis in en dan moet er nog een kogel in komen? :wha: HAHAHAHAHA
 
Bovenaan