Wie het licht wil zien moet eerst door het donker

2 okt 2012
3.117
190
Niet wetend wat ik thuis aan zou tereffen. Thuis aangekomen belde ik aan maar niemand deed open "huh ? raar" dacht ik bij me zelf waar kunnen ze nu heen zijn, ik zocht mijn sleutels in mijn tas en deed de deur voorzichtig open en, keek naar binnen maar er was geen leven te bekkenen in huis, ik zette mijn fiets tegen de muur en zei Asallam ou3alaikoum en ging naar binnen voorzichtig sloot ik de deur achterme en ging de woon kamer in "Adil ! Als dit weer z'n stomme grap is hou dan onmiddellijk op want heb hier geen zin in" Geen antwoord "Yemma mani tajieed ?" Weer geen antwoord. "waar zijn die twee heen en waarom is babae nog niet thuis" Ik besloot Adil maar tebellen net toen ik mijn telefoon wou pakken ging die af "Rachid" dacht ik bij me zelf ik kreeg het meteen warm bij de gedachte alleen, snel pakte ik mijn telefoon maar het was Adil, A...lo Sih..am" hoorde ik aan de andere kant een snikende stem zeggen "Alo sallam ou3alaikoum Adil wat is dit voor stomme grap waar zijn jullie en waar is babae" Adil barste in snikken uit "Sih..am zie..k..en..huis Pa..pa" en weer barste Adil in snikken uit, ik liet mijn telefoon vallen en het werd wazig "Nee, Ya Allah, Nee!"
 
2 okt 2012
3.117
190
"Nee, Ya Allah, Nee! Baba inoe"
Kraapte mijn telefoon op en meteen erna ging hij over ik nam zonder tekijken op omdat ik dacht dat het Adil was, "euhm sihaam sallam ou3alaikoum hoorde ik aan de andere kant van de lijn, een lieve warme stem zeggen "Rachid... Wa 3ala..koum.. Ousa..ll..am" snikte ik "sihaam..? Wat is er hbibaa, zit je er nog mee om wat er net is gebeurt ?" "Nee... Mi..jn pa, zie..ke..nhuis" "sihaam wat? Ligt je pa in het ziekenhuis, wacht nergens heen gaan geef me 5 min. Ik kom naar je toe" Hij hing meteen op, Ya Allah, genees mijn geliefde vader! "Tuut tuut" Rachid was er, ik deed de deur open en hij gebaarde dat ik in moest stappen, ik pakte snel mijn tas en deed de deur achter me dicht. Rachid stapte uit, en ik storte me in zijn armen en begon tehuilen, "saff hbibaa stap in zied, ik breng je naar het ziekenhuis" bij het ziekenhuis aangekomen zei Rachid dat hij buiten op me zou wachten. Ik rende zo snel ik kon het ziekenhuis in naar de balie.
 
Bovenaan