Ouders uitschelden...

5 mrt 2012
18.240
681
Abdullah bin 'Amr bin 'Aas heeft gezegd:
"Het is één van de grote zondes (kabaa'ir) dat iemand zijn ouders vervloekt."
Ze (de metgezellen) zeiden: 'O, Rasoel'lullah, hoe kan iemand zijn ouders vervloeken?'.
Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Jazeker (is dat mogelijk). Als hij iemand anders vader uitscheldt, scheldt die zijn vader uit. Als hij diens moeder uitscheldt en dan scheldt hij zijn moeder uit." (Overgeleverd door Muslim)


 
Laatst bewerkt:
14 jan 2014
287
107
Ik denk dat ermee word bedoelt dat op het moment dat jij iemand zijn moeder en of vader uit scheld dus wat veel jongeren doen die zeggen dan jouw moeder dit jouw moeder dat.. op moment dat je dit doet scheld je je eigen ouders uit.. en je ouders uitschelden is ergste wat je kan doen.. dus scheld niet met iemand zijn ouder want dan scheld je je eigen ouder uit..

misschien beetje ingewikkeld uit gelegd maar hoop dat je het begrijpt..

klopt mijn gedachten niet hoor ik het graag
 

Patron

Amazigh
9 mrt 2012
4.028
560
Jaa klopt tarifecht. Als je iemands moeder of vader uitscheld, is dat net alsof jij je moeder uitscheld. Vaak zeggen mensen in Marokko ook n3ar Dinn Yemesh (vervloekt is het geloof van je moeder), maar dat is ook gewoon de islam dus je scheldt je eigen geloof uit. Sowieso is het schelden van de ouders heel slecht.
 
Bovenaan