8-jarig meisje dood na huwelijksnacht.

9 jan 2014
652
162
Een 8-jarig meisje uit Jemen is na de huwelijksnacht met haar 40-jarige man overleden aan inwendige bloedingen. Volgens Aziatische media was het meisje uitgehuwelijkt. Inwoners van Koeweit eisen nu dat zowel de man als de familie van het meisje worden gestraft.

Het meisje overleed in het noordwesten van Jemen, dichtbij de grens met Saoedi-Arabië. Door het tragische incident wakkert de discussie over het uithuwelijken van jonge meisjes aan. Verwacht wordt dat er tussen 2011 en 2020 meer dan 140 miljoen meisjes kindbruid worden, 50 miljoen van hen jonger dan 15. :eek:

'Ik ga liever dood'
Een paar weken geleden kwam de 11-jarige Nada Al-Ahal uit Jemen in het nieuws met een filmpje, waarin ze vertelde dat ze uit Jemen was ontsnapt. Ze wist net aan een gedwongen huwelijk te ontkomen en zei: "Ik ga nog liever dood, dan dat ik word uitgehuwelijkt. Dood ben ik beter af." Het filmpje, dat je hieronder ziet, is al miljoenen keren bekeken.


Ik ben boos :head:
 
23 okt 2011
3.236
175
walgelijk dit,
dat de muftis nog steeds geen fatwa durven uit te spreken over het verbieden van (gedwongen) huwelijken van zeer jonge meisjes.
 
17 nov 2011
88
35
laillah illah mohamedun rasullah.dat zijn munafiqin geen moslims .die dat zo doen.
Rabbana maa galaqta hadha batilan soebhaanaka faqinaa 3adhaaba n-nari.
Rabbana innaka man toedgili n-nara faqad agzaytahoe wa maa lilththaalimiena min ansaarin.
Rabbana innanaa sami3naa munaadiyan yoenaadie lil-iemaanie an aminoe birabbikoem faamannaa
Rabbana faghfir lanaa dhoenoebanaa wa kaffir 3annaa sayyi-aatinaa wa tawaffanaa ma3a al-abraari
Rabbana waatinaa maa wa3adtanaa 3ala roesoelika wa laa toegzinaa yawma l-qiyaamati
Innaka laa toeglifoe l-mie3aada.
 
7 jul 2011
1.258
423
Dit is echt afschuwelijk!! Waar is de schaamte?? Doet me echt pijn dit te lezen!
Ik zag ook ooit op televisie dat een meisje in Marokko zelfmoord heeft gepleegd omdat ze met de man moest trouwen die haar heeft verkracht. -kots- la 7awla walla quwatta illah billah echt walgelijk
 
Bovenaan