Achteraf spijt hebben

28 jul 2012
114
38
Soms doe ik of zeg ik dingen, waar ik achteraf echt spijt van heb. Op dat moment denk ik: jaa je hebt gelijk, gewoon doen etc.
Als je er dan een nachtje over slaapt en wakker wordt, denk je omg wat heb ik gedaan. En dan zoek ik voor mezelf voortdurend reden om het goed te praten. Alleen dat rot gevoel blijft. Wie heeft hier ook wel eens last van dames en hoe gaan jullie er mee om?

Ik doe altijd van dit soort domme dingen, als ik mijn maandelijkse periode heb. Ik en mijn hormonen pffff.
 
2 okt 2012
3.117
190
Altijd mousamaha vragen of je nou fout zat of niet ukhti, je gaat je naderhand opgelucht voelen.
 
23 okt 2014
39
11
Shaitan heeft geduld, hij pakt je heel voorzichtig aan. Eerst klein en dan groot, heb geduld met die beproevingen.
 
5 mrt 2012
18.240
681
Spijt komt altijd achteraf. Eenmaal je wat zegt kan je helaas je woorden/daden niet deleten. Ik probeer meestal twee keer na te denken voordat ik iets zeg. Soms als boos ben zeg ik ook dingen die ik niet meen en achteraf denk ik djuu toch de shitan heeft me te pakken gekregen.. Dus als ik in zo'n situatie weer beland...dan vermijd ik dat liever of denk ik bewust na wat ik zeg om te voorkomen dat ik spijt krijg.

Het belangrijkste is dat je spijt hebt over de fouten die je gemaakt hebt. Nu moet je gewoon accepteren dat het zo is. Probeer geen geen schuldgevoel te hebben. Is vervelend zo'n knagende gevoel dus probeer het een plekje te geven. Het is nu gebeurd, je kan het niet veranderen. Het leven is een test, we worden steeds beproefd en het aan ons hoe wij hiermee omgaan. Iedereen heeft ooit weleens een verkeerde keuze gemaakt of iets gezegd wat niet zijn bedoeling was. Het is menselijk om fouten te maken. Het belangrijkste is dat je berouw toont.




 
30 aug 2014
36
4
Spijt komt altijd achteraf. Eenmaal je wat zegt kan je helaas je woorden/daden niet deleten. Ik probeer meestal twee keer na te denken voordat ik iets zeg. Soms als boos ben zeg ik ook dingen die ik niet meen en achteraf denk ik djuu toch de shitan heeft me te pakken gekregen.. Dus als ik in zo'n situatie weer beland...dan vermijd ik dat liever of denk ik bewust na wat ik zeg om te voorkomen dat ik spijt krijg.

Het belangrijkste is dat je spijt hebt over de fouten die je gemaakt hebt. Nu moet je gewoon accepteren dat het zo is. Probeer geen geen schuldgevoel te hebben. Is vervelend zo'n knagende gevoel dus probeer het een plekje te geven. Het is nu gebeurd, je kan het niet veranderen. Het leven is een test, we worden steeds beproefd en het aan ons hoe wij hiermee omgaan. Iedereen heeft ooit weleens een verkeerde keuze gemaakt of iets gezegd wat niet zijn bedoeling was. Het is menselijk om fouten te maken. Het belangrijkste is dat je berouw toont.




Ik zou bijna denken dat je een lerares bent maar helaas is t niet waar
 
28 jul 2012
114
38
Spijt komt altijd achteraf. Eenmaal je wat zegt kan je helaas je woorden/daden niet deleten. Ik probeer meestal twee keer na te denken voordat ik iets zeg. Soms als boos ben zeg ik ook dingen die ik niet meen en achteraf denk ik djuu toch de shitan heeft me te pakken gekregen.. Dus als ik in zo'n situatie weer beland...dan vermijd ik dat liever of denk ik bewust na wat ik zeg om te voorkomen dat ik spijt krijg.

Het belangrijkste is dat je spijt hebt over de fouten die je gemaakt hebt. Nu moet je gewoon accepteren dat het zo is. Probeer geen geen schuldgevoel te hebben. Is vervelend zo'n knagende gevoel dus probeer het een plekje te geven. Het is nu gebeurd, je kan het niet veranderen. Het leven is een test, we worden steeds beproefd en het aan ons hoe wij hiermee omgaan. Iedereen heeft ooit weleens een verkeerde keuze gemaakt of iets gezegd wat niet zijn bedoeling was. Het is menselijk om fouten te maken. Het belangrijkste is dat je berouw toont.






Wauw vooral het laatste stuk wauw.
Verkeerde keuze die ik gemaakt heb en de mezelf verwijten dat ik beter had moeten weten. Schuldgevoelens en mezelf gek maken, maar helaas kunnen we niks aan bepaalde situaties veranderen. En soms ligt het niet aan ons zelf. Het blijft iedere dag een gevecht met het een plekje geven. De ene dag gaat het beter dan de ander.

Grappig dat na 2jaar ik nog wat heb aan je reactie!
 
Bovenaan