Tawheed uitleg

30 okt 2011
474
29
Tajine heeft gelijk, maar hij had het over de erkennende tawheed, en ik over de ontkennende. Het uitgangspunt is uiteindelijk hetzelfde
 
23 okt 2014
39
11
Akhi begin bij het begin zoals in de boeken vermeld staat niet beginnen bij een andere hoofdstuk voordat je de hoofdstuk ervoor niet hebt gehad, want alles keer terug naar de vorige hoofdstuk.
 
30 okt 2011
474
29
Het zijn twee verschillende grondslagen, kifash begin? Ik vind de ontkennende tawheed veel belangrijker dan de erkennende. De gemiddelde moslim die kent dat namelijk, niet. En het blijft shirk maar uitnodigen, indien we het niet aankaarten. De hypocrieten slaven van de koning uit Marokko, zullen dit onderwerp nooit laten bespreken, snap je de ernst wel?
 
23 okt 2014
39
11
akhi dat boek dien je te behandelen zials het geschreven is, wat jij belangrijk vind boeit niet. Maar het gaat erom dat je het stap voor stap dient te doen. En alho wat bedoel je met de koning? Zijn wij nu in Marokko?
 
30 okt 2011
474
29
Jij maakt een fundamentele fout. Ik spreek over ontkennende tawheed fiqh, en jij over erkennende. Prima, maar doe dat dan zelf. Ik vind de ontkennende veel belangrijker, in deze tijd. En om te zeggen dat ik daarmee een fout bega, is gewoon gek. Dit zijn twee verschillende onderwerpen die ieder toewijdend moeten worden behandeld. Blijf bij de les,
 
23 okt 2014
39
11
Akhi, ben je een geleerde? Behandel de zaken zoals de geleerden dat doen akhi. Het gaat niet om wat JIJ belangrijk vindt, maar om wat de geleerden belangrijk vinden. Bestudeer de boeken akhi en kijk hoe het er allemaal in staat.
 
30 okt 2011
474
29
mijn jurisprudentie is gebaseerd op dat van sheikh anjem choudary, die een expert is op Sharia fiqh. Door te stellen dat ik de geleerden niet volg, is uit de lucht gegrepen... ik ben me bewust dat de tawheed een andere helft heeft(erkennende) maar dat is een kwestie van acceptatie(innerlijke verheerlijking) ontkennende daarentegen die kun je uitdragen en als onderbouwing gebruiken voor Takfir. Ik wil dat de mensen hier praktische Sharia leren, waar ze wat van opsteken... laat de filosofie voor de filosofen..
 
23 okt 2014
39
11
Subhan'Allah akhi, als je luistert naar de geleerden, waar heft deze man gestudeerd? Door wie is hij geprezen akhi? En ik had zojuist research gedaan over die Anjem Choudary, ik lees dat deze man een Qutbi is. En als jij echt naar de geleerden luistert dan weet je ook wel wie Sayyid Qutb is. Hier een paar bewijzen over de weerlegging van Sayyid Qutb.

1.
2. Refutation Of Sayyid Qutb - Grand Mufti 'Abdul-'Azīz Ibn 'Abdullāh Âl ash-Shaykh - YouTube
3. Refutation Of Sayyid Qutb - Al´Allâmah Sâlih Ibn Fawzân al Fawzân - YouTube
4. Defense Of Uthman Bin Affaan & Refutation Of Sayyid Qutb & Other Innovators - YouTube
 
30 okt 2011
474
29
Je las op internet dat hij een "qutbi" is...? Kijk we dienen ons te houden aan serieuze bewijsvoering, akhi. Als we ons maar gaan beroepen op sheikh google, dan kom je nergens. Dit is slechts gesimplificeerde tawheed(Ontkennende), wat eigenlijk algemeen wordt gedeeld onder de shuyookh(hypocrieten daargelaten).
 
30 okt 2011
474
29
Nu we deze materie beheersen, wil ik nu een ander fenomeen met jullie bespreken. Namelijk, gevorderde dua voering. Veel mensen weten nog steeds vrij weinig, over hoe zij correct en nederig dua moeten maken; met dramatische gevolgen... stay tuned
 
Bovenaan